Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Als je je zorgen maakt, kun je misschien eens een gesprekje aangaan met je huisarts?

different1 schreef:we waren op visite bij een van de oppassers, waren wat andere mensen en 2 kids van haar leeftijd waar ze lief mee speelde.
Buiten nog een sneeuwballen-gevecht gehad, maar blijft vervolgens alleen buiten en weigert naar binnen te komen.
Vervolgens roep ik haar bij me, en vraag waarom ze niet binnenkomt.
Ze had "iets" in haar hoofd en dat moest ze er eerst uit hebben, dat kon alleen buiten.
Wat dat "iets" was wilde ze niet vertellen, gaat vervolgens huilen en weigert me aan te kijken.
De oppas erbij gehaald, heeft meer ervaring dan ik+zorg-achtergrond, zij kreeg het zo voor elkaar haar te laten stoppen met huilen en vervolgens gaat
m'n dochter weer lief spelen.
Ook de oppas kon er niets van maken,maar is nuchterder dan ik en dacht dat het misschien wat jaloezie was omdat ze nu niet in het middelpunt stond.
Maar bij mij blijft het dan knagen, wat als ze idd erfelijk belast is met die psychische klachten enz enz.
Ik wil gewoon niet dat ze verdriet heeft, en dat ze alles tegen me durft te zeggen.
Een gesprekje met de huisarts is misschien wel zinvol.
different1 schreef:Ik heb haar gevraagd waarom ze buiten wilde blijven, want het was koud en ik vond haar zo "verloren" aangezien de rest wel binnen was.
De oppas die ik erbij haalde is een vertrouwd persoon vanaf haar geboorte, ze voelt zich veilig bij die mensen.
Ik kwam er niet uit, wilde haar helpen maar ze ging alleen maar harder huilen...
different1 schreef:Ik wil haar helpen op zulke momenten, maar als ik niks weet wat er in haar koppie omgaat op zo'n moment, hoe kan ik haar dan helpen?