Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 15:15

Wie volgt (of gaat het volgen) er een eiwitdieet zoals Sanaslank, Prodimed etc....? Het lijkt mij handig om elkaar tips, steun en adviezen te geven.

In 2009 heb ik met succes het dieet gevolgd maar nu ben ik de laatste weken erg snel aangekomen. Winter, 100% gestopt met de paarden, dus te weinig beweging en op vakantie in de USA. Ik wil volgend weekend als ik weer in Nederland ben gaan starten. Ik bestel mijn spullen dan online en ben al aan het rondkijken geweest.

Reactie's als: ik volg het niet of heb het gevolgd maar het is slecht blabla of gezond eten is beter of andere negativiteit zou ik graag weg willen houden uit het topic. De keuze of iemand het zo aanpakt is eigen verantwoording. Ik heb daar mijn goede redenen voor en anderen misschien ook.

Ik heb toestemming voor dit afvaltopic over het eiwitdieet.

Toevoeging door Duhelo:
Moderatoropmerking:
ts heeft inderdaad toestemming gekregen om dit topic op te starten. dit hebben we bewust toegelaten zodat er in het centraal topic geen pagina's lang gediscussieerd wordt over het wel of niet gezond zijn van dit dieet. Dit topic is dus specifiek bedoeld om ervaringen met dit soort dieeten te bespreken en het op een zo verantwoord mogelijke wijze te gaan oppakken.

8nnemiek

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:01

Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Je moet dus zo veel mogelijk eiwit mijden en dus zo veel mogelijk plantaardig eten neem ik aan? Daar ben ik ook een tijdje mee bezig nu, en dat werkt ontzettend goed. Je krijgt er echt heel veel meer energie van. Daarnaast is het eiwit caseïne wat in dierlijke voeding zit ook kankerverwekkend, dus sowieso beter om daar niet te veel van te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:10

Je eet juist veel eiwit en veel groenten
Weinig koolhydraten

Ga je naar een diëtist voor de producten?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:22

mensen die ik ken en het gevolgd hebben zijn enorm veel afgevallen, maar daarna net zo hard weer alles erbij :o
Maar dat is bij de meeste dieeten....

zelf doe ik nog steeds low carb (Atkins of Beperkt KH) dat werkt hier het beste om
wat af te vallen of mijn gewicht te behouden, zonder het idee te hebben dat ik op dieet ben.
Voordeel is dat ik geen honger/trek heb :) (Maar dit is dus ook eiwitrijk qua dieet)

Ik vind het maar duur die poeders en shakes etc. terwijl je met natuurlijke producten hetzelfde kan bereiken. (eieren, vlees, vis , gevogelte, roomboter, noten, kaas, groenten etc.)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-12-14 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 16:31

Gezond eten is ook duur
Advocado's, noten, biovlees en groenten...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 16:43

Ik heb de producten toen gecombineerd van een diëtiste gehad en online bestelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:00

Drink jij er koffie bij?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:18

Ik heb een tijd Herbalife-shakes met magere melk als ontbijt gedaan en dat werkte ook goed.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 22:28

Ik drink geen koffie maar het mag wel.

Volgens mij is Herbalife niet op basis van specifiek eiwitten. Maar wel maaltijdvervanging.
Deed jij dat alleen als ontbijt?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:01

Ik heb Prodimed en Sanaslank gevolgd bij een dieetiste.
Meerdere malen zelfs. Afvallen ging wel prima, maar je kan er echt niks, maar dan ook niks bij eten. Ik was 400 euro per
Maand kwijt.

Ben heel erg ziek geworden door het dieet en heb mijn gal moeten laten verwijderen. Daarnaast krijg ik met het dieet na 2 dagen zeer erge buikloop. Ook na weer even stoppen en dan weer beginnen.

Ik ga nooit meer een eiwitdieet van Prodimed of Sanaslank doen! Nu maakt een personal trainer een eiwitdieet voor mij op maat met normaal voedsel

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 04:33

Ik heb het van de zomer gedaan. Ben er mee afgevallen tot de buik- en hoofdpijn niet meer te houden was, constante buikloop met hevige krampen en nog niet te spreken over de lucht van niet te houden winderigheid O:)
Bij mijn man het zelfde verhaal. We hebben het na 3 weken afgebroken.

De shakes waren wel lekker en had daarbij geen honger. Tussendoor namen we fruit en savonds groenten. Op zich dus heel goed vol te houden.
Ben er uiteindelijk 4 kilo mee afgevallen.

Een kennis van ons had nergens last van en is er 32 kilo mee afgevallen. Dus zal ook per persoon verschillen.

Succes met je dieet en ik blijf dit even volgen.

Edit ik gebruikte de kruidvat eigen merk net als onze kennis.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 05:27

Je mag bij Sanaslank of Prodimed geen fruit met het dieet, dus dat is vreemd. De spullen uit de winkel zijn vaak van een mindere kwaliteit, voor zover ik weet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 08:25

Zonnetje81 schreef:
Je mag bij Sanaslank of Prodimed geen fruit met het dieet, dus dat is vreemd. De spullen uit de winkel zijn vaak van een mindere kwaliteit, voor zover ik weet.

Dat is niet helemaal vreemd voor een eiwit/proteinedieet :)

Fruit is nl suiker, welliswaar natuurlijke suikers, maar toch heel veel suikers.....dat ontregelt de hele boel bij een eiwitdieet!

Google maar eens op ketose ;) dat zorgt ervoor dat je snel afvalt (als de KH weg worden gelaten)
En daar komt op het begin ook de lucht vandaan :+ maar na een paar weken verdwijnt die geur gelukkig!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:19

Ik heb het enkele jaren terug gedaan en ben er ongeveer 10kg mee afgevallen.
Ik nam producten van easy body. Weet niet meer hoelang ik het heb gedaan maar op het eind kwamen de producten haast m'n neus uit :s het is wel erg slecht voor de nieren

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:02

Zonnetje81 schreef:
Ik drink geen koffie maar het mag wel.

Volgens mij is Herbalife niet op basis van specifiek eiwitten. Maar wel maaltijdvervanging.
Deed jij dat alleen als ontbijt?

Ja alleen als ontbijt - het is nogal prijzig.

Ik deed het met magere melk, omdat het met water niet te pruimen is.

Verder weinig koolhydraten en veel fruit en groente.

Ajpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:13

Juice Plus
is super om af te vallen.
Het is een maaltijd, met alleen maar natuurlijke producten er in.
De mensen die juice plus gebruiken merken veel meer dan van herbalife.
Bijna hebben we dit gedaan en de mensen van juice plus is iedereen tot nu toe razend enthousiast.
We starten 1 januari een afvalprogramma, als iemand interesse heeft, stuur me een PB-tje.
Mijn moeder weet er meer over. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:19

Gewoon gezond eten en voldoende bewegen. Al die eiwit/koolhydraten/etc-loze diëten zijn vooral goed voor het vermageren van je portemonnee. Je gezondheid zal er niet beter van worden :n

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:50

listiglistje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat is niet helemaal vreemd voor een eiwit/proteinedieet :)

Fruit is nl suiker, welliswaar natuurlijke suikers, maar toch heel veel suikers.....dat ontregelt de hele boel bij een eiwitdieet!

Google maar eens op ketose ;) dat zorgt ervoor dat je snel afvalt (als de KH weg worden gelaten)
En daar komt op het begin ook de lucht vandaan :+ maar na een paar weken verdwijnt die geur gelukkig!

Dus vind ik het vreemd dat czarina fruit eet bij shakes die op eiwitbasis is ;-) dat bedoelde ik.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:38

Dat is dan idd apart.
Maar die shakes waren wel anders dan de dieeten die jij hier plaatste.
Ik zal zo eens kijken of manlief even een pot voor me op wil zoeken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:44

Of het principe is meer op calorieën en promoten ze dat....het een eiwitdieet is.... Ik zeg maar iets.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:56

Mag ik een tip geven?
Wanneer je stopt met het dieet, langzaam opbouwen met de koolhydraten en niet zomaar weer normaal gaan eten. Anders kan je wellicht heel erg gaan schommelen / komt al het gewicht in no time er weer aan :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 20:59

Ja klopt daarom zijn er ook afbouwprogrmmas. Hihi.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:19

Cayenne schreef:
Gewoon gezond eten en voldoende bewegen. Al die eiwit/koolhydraten/etc-loze diëten zijn vooral goed voor het vermageren van je portemonnee. Je gezondheid zal er niet beter van worden :n

Inderdaad, allemaal troep!

Dit soort diëten werken niet, niet blijvend.
Het beste is om gewoon je hele eet- en leefpatroon blijvend te veranderen.
Puur en gezond eten, zonder pakjes, zakjes, koeken, zgn gezonde mueslirepen etc etc.
Gewoon lekker veel verse groenten en fruit. En natuurlijk voldoende bewegen. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:31

Ik voeg meer eiwitten aan mijn eetpatroon toe in de vorm van meer eiwitrijke voeding (kwark, eieren, kaas, vis, noten etc.) omdat ik daarmee langer een vol gevoel heb en daardoor minder ga snacken := Daarnaast neem ik ook vrijwel dagelijks een eiwitrijke milkshake van Modifast :) Werkt voor mij beter dan een echt dieet, omdat ik dat toch niet volhoud op de langere termijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:33

Ja ik ga ook weer in januari beginnen! :)

Ik ben in 4 maanden tijd 15 kilo afgevallen met Weightcare en Modifast. Nu in deze maand wel weer wat aangekomen maar heb ook alles gegeten wat ten strengste verboden is in een dieet.

In januari ga ik weer beginnen met Modifast en wil dan sowieso nog 9 kilo kwijt en misschien zelfs nog 15 kilo. :)