Middel tegen littekens door acné

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Middel tegen littekens door acné

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 23:41

Inmiddels ligt de pubertijd al een aantal jaren achter mij, maar nog steeds heb ik last van acné. Dit zijn met name pukkeltjes op mijn wangen en kin en in mijn nek. Ik heb de vervelende eigenschap om schilfertjes los te pulken, met als gevolg dat ik nu dus een erg onregelmatige huid heb. Naast dat ik nog steeds dagelijks pukkeltjes in mijn gezicht heb, zitten daar ook heel kleine littekentjes bij. Het zijn niet van die 'kuiltjes' wat je vaak ziet, maar voornamelijk minuscule, rode vlekjes met hier en daar wat bobbeltjes. Nu heb ik al op internet gekeken naar middeltjes die helpen tegen littekens maar hier word ik weinig wijs uit. Ik kom voornamelijk op sites terecht die hun eigen merk aanprijzen, maar graag hoor ik ervaringen van anderen die mij kunnen vertellen wat wel en niet werkt.
Kortom: wie kan mij vertellen wat mij kan helpen om de littekentjes te verminderen?
Ik hoef dus niet zozeer iets te hebben tegen de acné, hier zijn al andere topics voor, maar iets wat met name helpt tegen de littekens.
Alvast bedankt voor de reacties.

P.s. ik zal kijken of ik morgen een foto van mijn wangen kan maken om een wat duidelijker beeld te vormen.

lovelady1

Re: Middel tegen littekens door acné

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:43

Ik heb het zelfde problemen,ik volg

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:44

Een goede peeling of scrub met regelmaat wel eens helpen om huidcellen te vernieuwen.

Ik heb ooit een goede littekencrème van Biotherm gebruikt. En ik heb ondanks fanatiek pulken aan mijn huid weinig littekens nu.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:45

Ik heb fijne ervaringen met de littekencrème van Kruitvat eigen merk. Niet alleen voor kleine littekentjes in het gezicht, maar mijn operatielitteken onder aan de borst (tumor verwijdert dus ongeveer 3/4 cm lang best aardig litteken) is zichtbaar mooier geworden, de kleintjes op het gezicht zelfs bijna helemaal verdwenen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:46

Ik hoor goede ervaringen over de slakkengel van de action. Klinkt niet lekker, maar moet goed werken.
"De tuinen heeft het ook maar is iets duurder.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 23:56

Kelly_Ann: scrubben doe ik zo'n 2x per week met tea tree scrub van Kruidvat. Van dezelfde lijn gebruik ik face wash en dag-/nachtcreme. Mijn huid wordt hier wel lekker zacht van, maar het blijft helaas onregelmatig.

Lara_Silver: zijn dit ook oude littekens die verminderden met die creme?

Gea99: slakkengel heb ik toevallig een paar weken geleden bij de Action gekocht, was een klein, wit potje met groene gel. Ik twijfel alleen aan de puurheid hieraan, met name door de geur en groene kleur. Het deed erg chemisch aan en naar mijn gevoel droogde het mijn huid ook erg uit.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 23:59

Wellicht is een microdermabrasie behandeling of een chemische peeling bij een huidtherapeut iets voor jou. :)

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:02

Ik heb gehoord dat vitamine-E-crème ook zou moeten werken tegen littekentjes, dus dat probeer ik nu. Ben nog maar net begonnen, dus zie nog niet veel verschil maar ga het nog even volhouden..

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:15

Indien helemaal niets meer helpt zou je kunnen overwegen om te laten laseren. Dit geeft vaak ontzettend goede resultaten. Zorg wel dat je dan naar een goede gediplomeerde huidtherapeut gaat die is aangesloten bij de Nederlandse vereniging voor huidtherapeuten. Ik ben momenteel ook bezig met laseren van littekens (geen acné) en kan je eventueel via pb helpen aan een betrouwbaar adres.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 00:21

Bedankt voor de reacties.
Laten behandelen zit ik inderdaad aan te denken, maar daar wil ik pas aan beginnen als ik zeker weet dat geen enkel middeltje werkt. Een behandeling is ook niet bepaald gratis.

Wat is vitamine-E-creme? Heet dat ook echt zo?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:25

Pcl e creme van Biodermal....

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:28

Ik wilde ook PCLEcreme aanraden. Heerlijke creme die mijn littekens duidelijk vermindert hebben. Evt de littekencreme van Biodermal is ook goed...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:32

Microdermabracie inderdaad.
Als je extra verzekerd bent bij je zorgverzekering wordt t vaak (deels) vergoed.
Ik kreeg bij menzis tot 180 euro vergoed.
1 behandeling kostte mij 120 euro.
Uiteraard wel een verwijzing aan je huisarts vragen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:42

Bijna niks qua smeerseltjes van huistuin- en keukenmerken. Die smeerseltjes zijn vrijwel allemaal voor hyperpigmentatie en dat zijn bruine vlekjes door teveel zon. De rode/bruine plekjes ten gevolge van acne zijn stukkjes huid die nog in herstelfase zitten.

Smeerseltjes die wél werken om de rode/bruine plekjes te vervagen (kleur hangt trouwens af van je huid, mijne zijn bruin) is retinol, tetroide creme of een AHA. Retinol is bijv. van Paula's Choice verkrijgbaar, tetroide creme alleen op recept, AHA's zitten in verschillende merken. (AHA's doen eigenlijk hetzelfde als chemische peelings, alleen véél oppervlakkiger. Het is als het ware een scrub zonder grove deeltjes. De zuren lossen de lijmlaagjes tussen de huidcellen op, waardoor je bovenste huidlaagje eraf gaat). Een aanrader is de renew & resurface kit van Alpha-H, het voordeligst bij beautybay.

Chemische peelings, microdermabrasie of laser geven het beste resultaat. Ik heb voor de peeling gekozen omdat microdermabrasie net te oppervlakkig was en laser gewoon echt véél te duur was voor me (500 euro per behandeling, 3 nodig en 300 vergoed per kalenderjaar, dus nog 1200 zelf aan kosten). In April dit jaar heb ik een Jesser Peeling gehad, dit gaf helaas bij mij pigmentverschuivingen. Vorige week heb ik een TCA Peeling gehad en daar ben ik echt onwijs over te spreken! Heb er in januari nog een, maand erop weer en dan met de maanden dat er zon is niet.

Ik heb vorige week toevallig een post op mijn blog over de Jessner geplaatst met foto's, als je nieuwsgierig bent is hier de link: Jessner Peeling
Van die peeling heb ik ook wel foto's, maar niet online staan dus indien interesse kan ik je die per PB sturen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:14

Idd, wat Yv_ zegt.

Ik doe fruitzuur peelings gewoon thuis. Niet mijn hele gezicht, want na 3 dagen gaat het flink vervellen en dan loop je rond met allemaal losse vellen op je gezicht. Ik doe de tca alleen op de littekens en het helpt. Het is geen wondermiddel. Het moet zeker een aantal keren gedaan worden, maar mijn huid is wel een stuk gaver geworden.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:18

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 01:19

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 01:20

Damelza schreef:
Ik heb een klein sampeltje van dit gekregen in een beautybox: http://www.dermalogica.nl/nl/producten/ ... spf50.html , vond ik ook erg fijn werken voor het herstellen van de huid

Sodeju, dat mag ook wel voor dat geld. Ik hoop dat ze er een strikje omheen doen als je dat koopt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:26

Jolien87 schreef:
Damelza schreef:
Ik heb een klein sampeltje van dit gekregen in een beautybox: http://www.dermalogica.nl/nl/producten/ ... spf50.html , vond ik ook erg fijn werken voor het herstellen van de huid

Sodeju, dat mag ook wel voor dat geld. Ik hoop dat ze er een strikje omheen doen als je dat koopt.

had daar nog geen eens naar gekeken :') Moet wel zeggen dat ik met het kleine sampeltje echt heel lang heb gedaan :j

PCLE heb ik hier ook nog liggen, zou ik wel echt alleen op de plekjes gebruiken. Voor over de hele huid is hij te vet en krijg je juist meer onzuiverheden.

Ik gebruik op het moment zo weinig mogelijk en dit lijkt tot nu toe goed te helpen :P

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:36

Ik heb goede ervaringen met de Biotherm littekencreme :))
Ook voor oude littekens

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:54

Yv_ schreef:
Bijna niks qua smeerseltjes van huistuin- en keukenmerken. Die smeerseltjes zijn vrijwel allemaal voor hyperpigmentatie en dat zijn bruine vlekjes door teveel zon. De rode/bruine plekjes ten gevolge van acne zijn stukkjes huid die nog in herstelfase zitten.

Smeerseltjes die wél werken om de rode/bruine plekjes te vervagen (kleur hangt trouwens af van je huid, mijne zijn bruin) is retinol, tetroide creme of een AHA. Retinol is bijv. van Paula's Choice verkrijgbaar, tetroide creme alleen op recept, AHA's zitten in verschillende merken. (AHA's doen eigenlijk hetzelfde als chemische peelings, alleen véél oppervlakkiger. Het is als het ware een scrub zonder grove deeltjes. De zuren lossen de lijmlaagjes tussen de huidcellen op, waardoor je bovenste huidlaagje eraf gaat). Een aanrader is de renew & resurface kit van Alpha-H, het voordeligst bij beautybay.

Chemische peelings, microdermabrasie of laser geven het beste resultaat. Ik heb voor de peeling gekozen omdat microdermabrasie net te oppervlakkig was en laser gewoon echt véél te duur was voor me (500 euro per behandeling, 3 nodig en 300 vergoed per kalenderjaar, dus nog 1200 zelf aan kosten). In April dit jaar heb ik een Jesser Peeling gehad, dit gaf helaas bij mij pigmentverschuivingen. Vorige week heb ik een TCA Peeling gehad en daar ben ik echt onwijs over te spreken! Heb er in januari nog een, maand erop weer en dan met de maanden dat er zon is niet.

Ik heb vorige week toevallig een post op mijn blog over de Jessner geplaatst met foto's, als je nieuwsgierig bent is hier de link: Jessner Peeling
Van die peeling heb ik ook wel foto's, maar niet online staan dus indien interesse kan ik je die per PB sturen.

Jemig, 500 euro per behandeling, was dat inclusief een hele lasershow dan? :? Ik betaal dus 100 euro per behandeling en die oppervlaktes zijn groter dan de oppervlakte van acne in het gezicht. Afhankelijk van je zorgverzekering krijg je inderdaad vaak nog een gedeeltelijke vergoeding. Ik heb ook potten pcle creme gesmeerd maar helaas zonder resultaat, alleen maar spijt dat ik er zoveel geld aan heb uitgegeven. -O-

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:25

Jolien87 schreef:
Bedankt voor de reacties.
Laten behandelen zit ik inderdaad aan te denken, maar daar wil ik pas aan beginnen als ik zeker weet dat geen enkel middeltje werkt. Een behandeling is ook niet bepaald gratis.

Wat is vitamine-E-creme? Heet dat ook echt zo?

Ja, heet ook zo. Ik heb die van De Tuinen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:48

Izep schreef:
Yv_ schreef:

Jemig, 500 euro per behandeling, was dat inclusief een hele lasershow dan? :? Ik betaal dus 100 euro per behandeling en die oppervlaktes zijn groter dan de oppervlakte van acne in het gezicht. Afhankelijk van je zorgverzekering krijg je inderdaad vaak nog een gedeeltelijke vergoeding. Ik heb ook potten pcle creme gesmeerd maar helaas zonder resultaat, alleen maar spijt dat ik er zoveel geld aan heb uitgegeven. -O-

Nope, hele gezicht. Ik weet niet welk soort laser er gebruikt is? Weet wel dat daar nogal prijsverschil inzit. Ik heb een paar jaar terug haarverwijdering dmv ELOS gedaan en dat was 110 euro voor binikilijn, dus een stuk goedkoper. Littekentjes werden door hun met eMatrix gedaan.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 28-12-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:50

Ik gebruik Paula's Choice de reiniging spul en de gecombineerde dag en nacht creme voor mijn acne en littekens. Voor mij werkt het super.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 14:00

MariekeS_ schreef:
Ik heb goede ervaringen met de Biotherm littekencreme :))
Ook voor oude littekens

Misschien dat ik die toch eens ga proberen. Ik ben alleen wel een beetje huiverig voor vettige zalf aangezien dat ook weer puistjes en pukkeltjes opwekt.