Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Damelza schreef:Ik heb een klein sampeltje van dit gekregen in een beautybox: http://www.dermalogica.nl/nl/producten/ ... spf50.html , vond ik ook erg fijn werken voor het herstellen van de huid
Jolien87 schreef:Damelza schreef:Ik heb een klein sampeltje van dit gekregen in een beautybox: http://www.dermalogica.nl/nl/producten/ ... spf50.html , vond ik ook erg fijn werken voor het herstellen van de huid
Sodeju, dat mag ook wel voor dat geld. Ik hoop dat ze er een strikje omheen doen als je dat koopt.
Yv_ schreef:Bijna niks qua smeerseltjes van huistuin- en keukenmerken. Die smeerseltjes zijn vrijwel allemaal voor hyperpigmentatie en dat zijn bruine vlekjes door teveel zon. De rode/bruine plekjes ten gevolge van acne zijn stukkjes huid die nog in herstelfase zitten.
Smeerseltjes die wél werken om de rode/bruine plekjes te vervagen (kleur hangt trouwens af van je huid, mijne zijn bruin) is retinol, tetroide creme of een AHA. Retinol is bijv. van Paula's Choice verkrijgbaar, tetroide creme alleen op recept, AHA's zitten in verschillende merken. (AHA's doen eigenlijk hetzelfde als chemische peelings, alleen véél oppervlakkiger. Het is als het ware een scrub zonder grove deeltjes. De zuren lossen de lijmlaagjes tussen de huidcellen op, waardoor je bovenste huidlaagje eraf gaat). Een aanrader is de renew & resurface kit van Alpha-H, het voordeligst bij beautybay.
Chemische peelings, microdermabrasie of laser geven het beste resultaat. Ik heb voor de peeling gekozen omdat microdermabrasie net te oppervlakkig was en laser gewoon echt véél te duur was voor me (500 euro per behandeling, 3 nodig en 300 vergoed per kalenderjaar, dus nog 1200 zelf aan kosten). In April dit jaar heb ik een Jesser Peeling gehad, dit gaf helaas bij mij pigmentverschuivingen. Vorige week heb ik een TCA Peeling gehad en daar ben ik echt onwijs over te spreken! Heb er in januari nog een, maand erop weer en dan met de maanden dat er zon is niet.
Ik heb vorige week toevallig een post op mijn blog over de Jessner geplaatst met foto's, als je nieuwsgierig bent is hier de link: Jessner Peeling
Van die peeling heb ik ook wel foto's, maar niet online staan dus indien interesse kan ik je die per PB sturen.
Jolien87 schreef:Bedankt voor de reacties.
Laten behandelen zit ik inderdaad aan te denken, maar daar wil ik pas aan beginnen als ik zeker weet dat geen enkel middeltje werkt. Een behandeling is ook niet bepaald gratis.
Wat is vitamine-E-creme? Heet dat ook echt zo?
Izep schreef:Yv_ schreef:Bijna niks qua smeerseltjes van huistuin- en keukenmerken. Die smeerseltjes zijn vrijwel allemaal voor hyperpigmentatie en dat zijn bruine vlekjes door teveel zon. De rode/bruine plekjes ten gevolge van acne zijn stukkjes huid die nog in herstelfase zitten.
Smeerseltjes die wél werken om de rode/bruine plekjes te vervagen (kleur hangt trouwens af van je huid, mijne zijn bruin) is retinol, tetroide creme of een AHA. Retinol is bijv. van Paula's Choice verkrijgbaar, tetroide creme alleen op recept, AHA's zitten in verschillende merken. (AHA's doen eigenlijk hetzelfde als chemische peelings, alleen véél oppervlakkiger. Het is als het ware een scrub zonder grove deeltjes. De zuren lossen de lijmlaagjes tussen de huidcellen op, waardoor je bovenste huidlaagje eraf gaat). Een aanrader is de renew & resurface kit van Alpha-H, het voordeligst bij beautybay.
Chemische peelings, microdermabrasie of laser geven het beste resultaat. Ik heb voor de peeling gekozen omdat microdermabrasie net te oppervlakkig was en laser gewoon echt véél te duur was voor me (500 euro per behandeling, 3 nodig en 300 vergoed per kalenderjaar, dus nog 1200 zelf aan kosten). In April dit jaar heb ik een Jesser Peeling gehad, dit gaf helaas bij mij pigmentverschuivingen. Vorige week heb ik een TCA Peeling gehad en daar ben ik echt onwijs over te spreken! Heb er in januari nog een, maand erop weer en dan met de maanden dat er zon is niet.
Ik heb vorige week toevallig een post op mijn blog over de Jessner geplaatst met foto's, als je nieuwsgierig bent is hier de link: Jessner Peeling
Van die peeling heb ik ook wel foto's, maar niet online staan dus indien interesse kan ik je die per PB sturen.
Jemig, 500 euro per behandeling, was dat inclusief een hele lasershow dan?Ik betaal dus 100 euro per behandeling en die oppervlaktes zijn groter dan de oppervlakte van acne in het gezicht. Afhankelijk van je zorgverzekering krijg je inderdaad vaak nog een gedeeltelijke vergoeding. Ik heb ook potten pcle creme gesmeerd maar helaas zonder resultaat, alleen maar spijt dat ik er zoveel geld aan heb uitgegeven.