weightwatchers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

weightwatchers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 09:41

Sinds april dit jaar ben ik 8 kg aangekomen. Ik ben toen geopereerd aan mijn bekkenbodem en van fanatieke hardloper naar stilzitter gegaan. Tot nu toe heb ik nog geen sport gevonden die ik én mag qua belasting van de bekkenbodem én die ik leuk vind.
Daarnaast ben ik de grip op mijn eetpatroon kwijt geraakt. Mijn grootste zonde is brood en mijn grote hang naar zoetigheid. Ik heb dat laatste nooit eerder gehad, maar denk dat ik inmiddels aardig suiker verslaafd ben.

Ik wil afvallen. In ieder geval die 8, maar liever zo'n 12 kg. Ik heber geen haast mee, maar ken mijn zwaktes en heb dus iemand nodig die mij controleert. De diëtiste laat me te vrij, werkt niet. Dus. ... Wie heeft er ervaring met ww en op welke wijze deed je eraan?

Banyu

Re: weightwatchers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:51

Ik volg even! Hier ook even over het nadenken!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:54

Ik ben dit jaar 27 kg afgevallen met WW, nog 4 te gaan en dan zit ik op mn streefgewicht. Ik ben dus super enthousiast, voor mij werkt het als een speer :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:54

Ik volg ook. Wil in het nieuwe jaar gaan starten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 09:55

Mars, op welke manier doe jij het? Ga je ook naar de bijeenkomsten ed?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:58

benangelique schreef:
Mars, op welke manier doe jij het? Ga je ook naar de bijeenkomsten ed?

Jup :j

Ik heb een combipas, houd mijn punten bij via de app of via internet en ik ga elke weeg naar cursus. Dat laatste is mijn stok achter de deur en helpt mij heel goed. Thuis heb ik tevens geen weegschaal dus ook een goede reden om naar cursus te gaan. En ik vind t ook erg gezellig :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:05

Ik heb de WW mobiele app een tijdje gebruikt, had maar 5kg om af te vallen maar het wilde maar niet lukken ondanks gezond eten en sporten. Door WW krijg je wel echt inzicht in hoe 'slecht' (niet als in: ongezond, wel als in: dikmakend) sommige dingen zijn. Zo at ik geheel vol goede bedoelingen vaak een vers gebakken broodje zelfgemaakte tonijnsalade met ei, die bleek volgens ww de helft van mijn dagpunten te bevatten... :') Evenals avocado's waar ik me ook vol van at. Ik at veel noten maar ook hiervan de hoeveelheid n.a.v. WW teruggeschroefd. Ik weeg tegenwoordig mijn pasta-hoeveelheid (nog steeds) af want als het voor m'n neus staat eet ik het toch wel op, uiteindelijk blijkt dat de WW hoeveelheid gewoon voldoende voor me is.

Wel denk ik dat je een gezond verstand moet hebben en redelijk zicht op wat wel en niet gezond is. Zo kan je met WW ook door hamburgers en lightfrisdrank je dagpunten vullen.

Ik vind WW in combinatie met het boek van Amber Albarda en de voedselzandloper echt heel goed. Deze twee boeken bieden heel veel inzicht in gezond eten maar weinig inzicht in hoeveelheden. WW is weer heel goed in bewustwording in hoeveelheden en voorkomt ook dat je onverhoopt te weinig eet en dan een dag later weer gaat compenseren.

Heb je geen kaas gegeten van gezond eten en/of zoek je echt naar een gezonde levensstijl dan denk ik dat WW alleen te weinig handvatten biedt en zou ik er voor kiezen om het boek van Amber Albarda in elk geval erbij te lezen als extra info.I

k ging overigens niet naar bijeenkomsten, de app was voor mij voldoende. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:09

Ik heb geprobeerd een dieet te volgen maar werd daar zelf zwaar depressief van. Ik weet waar mijn grootste punten Zitten en dat is het drinken. Ik ben helemaal geen drinker. Ik zou dan in het begin elke week moeten gaan en geleidelijk minder. Mijn streven zou dan 40 kilo eraf zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:00

Purny, wat bedoel je je grootste probleem is drinken? Je bent geen drinker? Maar van weinig water drinken kom je geen 40kg aan toch?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:07

Wil je eerst afvallen en dan je normale eetpatroon aanpassen of wil je je eetpatroon aanpassen en daardoor afvallen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:12

Ik heb geen verstand van weightwatchers dus daar kan ik je niet mee helpen, maar is zwemmen geen geschikte sport voor je?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:13

Ik heb ook WW gedaan. Ben er 9 kg mee afgevallen, toen heb ik de overige kilo's zelf gedaan. Dat was vooral een kostenaspect, niet omdat de WW niet meer beviel.

Het heeft mij heel goed geholpen. Het wekelijkse wegen is een goede stok achter de deur.

De "cursus" heeft voor mij niet zoveel toegevoegd, maar ik kwam wel wekelijks voor het wegen en bleef dan wel altijd voor de cursus.

De app en het online programma heeft mij ook heel goed geholpen.

Ik kan het je alleen maar aanraden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:17

Wat ik me alleen afvraag: op den duur zul je toch weer over moeten naar 'normaal' eten. Hoe doe je dit dan?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:19

Weight watchers is gewoon normaal eten alleen let je op de hoeveelheden. Op het moment dat je je streefgewicht hebt bereikt gaat de weightwatchers app je automatisch meer punten per dag toebedelen tot je een stabiel gewicht hebt.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:21

Ik ben door WW 15 kg afgevallen. Ik heb dit online gevolgd samen met de app, dus geen cursussen bezocht.

Weightwatchers maakt je heel erg bewust van het feit dat alles wat je eet een waarde heeft. Of jij het daadwerkelijk een bepaald aantal punten waard vindt, bepaal je zelf. Je kan bijvoorbeeld een patat met en een frikadel nemen, maar dan ben je voor de rest van je dag bijna door je punten heen. Dit stuk bewustwording maakt (voor mij althans) dat WW niet enkel een dieet is maar ook van invloed is op je leefstijl en eetgewoontes.

Er is ooit een HK-topic over WW geweest, maar deze is behoorlijk stil gevallen. Wanneer er meer fanatieke starters zijn lijkt het me ook een fijne stok achter de deur om wellicht samen een HK-topic op te starten om elkaar te helpen en motiveren? :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:22

Jolien87 schreef:
Wat ik me alleen afvraag: op den duur zul je toch weer over moeten naar 'normaal' eten. Hoe doe je dit dan?

Toen ik gestopt was met WW wist ik wel veel beter gezonde keuzes te maken dan daarvoor. Je hoeft niks te laten staan, je moet alleen afwegen of die ene vette hap het waard is om op te eten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:22

_Nelleke_ schreef:
Weight watchers is gewoon normaal eten alleen let je op de hoeveelheden. Op het moment dat je je streefgewicht hebt bereikt gaat de weightwatchers app je automatisch meer punten per dag toebedelen tot je een stabiel gewicht hebt.

Ah oké, ik dacht dat WW ook uit aangepast eten bestond in de vorm van shakes, zakjes, en/of repen. Maar dan heb ik er een verkeerd beeld van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:30

Nee Weight Watchers is punten tellen. Elk voedingsmiddel heeft een bepaald aantal punten en je mag afhankelijk van je gewicht/streefgewicht/leeftijd en lengte een x-aantal punten per dag eten. Je hebt ook nog een weeklimiet die ervoor zorgt dat je bijvoorbeeld op een bbq wel een x meer kan eten maar dat compenseer je dus de rest van de week. Een soort van 'reserve'-punten.

Fruit, rauwkost, groente, water, thee en koffie zijn allemaal 0 punten. Dat mag je dus zoveel je wilt.

Sporten levert je ook weer punten op en het is wel de bedoeling dat je je dagpunten in elk geval opmaakt want anders eet je te weinig. Je weekpunten hoef je niet op te maken maar mogen wel op.

Edit: die punten kun je allemaal bijhouden in een mobiele app (werkt imo geweldig) of online.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:31

Jolien87 schreef:
_Nelleke_ schreef:

Ah oké, ik dacht dat WW ook uit aangepast eten bestond in de vorm van shakes, zakjes, en/of repen. Maar dan heb ik er een verkeerd beeld van.

Neejoh, juist zo ontzettend niet!

Ze "verafschuwen" dat soort crash diëten juist.

WW is niet 'diëten' maar 'anders eten'.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:34

Amaris, in mijn geval juist minder eten. Ik at wel gezond maar gewoon eigenlijk overal net een te grote portie van. Als je dat heel lang volhoudt kom je langzaam steeds iets aan. Ik heb me door WW aangeleerd m'n porties wat vaker te wegen en niet een 2e keer op te scheppen (terwijl ik eigenlijk geen trek meer had).

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:44

hmm hier ook een ww poging gedaan,mijn man viel binnen 5 weken 6 kilo af, ik na 5 weken halve kilo.
Heb t dus opgegeven.....
Snap niet wat ik fout doe.
mocht 23 per dag en vaak kwam ik daar niet eens aan.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:45

Ik doe sinds oktober WW online en ben nu 5 kilo afgevallen. Gemiddeld 0,5 kg per week.

WW heeft mij juist goed leren omgaan met eten en hoeveelheden. Ik vind het een fijne manier. Soms zou ik wel willen dat het iets sneller gaat.....

Mijn streven is er nu 12 kilo af te krijgen.......

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:45

connie64 schreef:
hmm hier ook een ww poging gedaan,mijn man viel binnen 5 weken 6 kilo af, ik na 5 weken halve kilo.
Heb t dus opgegeven.....

Waarschijnlijk was dat dus de fout...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:46

_Nelleke_ schreef:
Amaris, in mijn geval juist minder eten. Ik at wel gezond maar gewoon eigenlijk overal net een te grote portie van. Als je dat heel lang volhoudt kom je langzaam steeds iets aan. Ik heb me door WW aangeleerd m'n porties wat vaker te wegen en niet een 2e keer op te scheppen (terwijl ik eigenlijk geen trek meer had).

Anders eten kan ook minder zijn.

Andere eetgewoonten aannemen is dan misschien beter omschreven?

Maar uithongeren is geen sprake van dat ben je toch met me eens.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:49

connie64 schreef:
Heb t dus opgegeven.....

Als je te weinig eet val je niet af. Je moet genoeg eten om te verbranden en veel afwisselen in het soort eten. Je lichaam blijven verassen zeg maar.