Last van droge/kapotte lippen? Ik heb een oplossing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Last van droge/kapotte lippen? Ik heb een oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 22:05

En de oplossing is, lippenstift!

Voor een onwijs lange tijd, ik denk al wel... 10 jaar... heb ik last van droge en kapotte lippen. Ik gebruikte allerlei soorten zalfjes om het tegen te gaan. (purol, vaseline, labello...) maar sinds een paar weken geleden ben ik er achter gekomen hoe verslaafd ik ben geworden aan dat spul. Want ik blijf maar smeren, en wat levert het op? Nog meer smeren! Ik ben er achter gekomen dat de zalfjes het niet beter maken, maar juist verergeren. Dus ik heb gesloten om te stoppen, en het is echt moeilijk. Mijn lippen zijn droog, en ik wil heel graag wat smeren om het te verzachten.. maar ik deed het niet! Ik begon al snel mijn lippen te likken en erop te bijten. Maar toen vond ik de oplossing! Lippenstift! Waarom? Omdat je met lippenstift extra voorzichtig bent voor je lippen. Je likt het niet, je bijt er niet op... en het heeft ook nog eens een beschermlaagje! Ik heb maar 2 keer lippenstift op gehad, en mijn lippen zien er al een stuk beter uit! Natuurlijk maakt de winter de droge lippen nog wel een stuk erger, maar ik ben echt benieuwd hoe het nu gaat in de zomer!

Nayomie

Re: Last van droge/kapotte lippen? Ik heb een oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:07

En wat te doen als lippenstift je absoluut niet staat? Het staat mij namelijk vreselijk haha! :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:08

Een dagelijkse zoenpartij helpt tegen droge lippen :))
Wat je zegt klopt wel TS, heb alleen nooit daarvoor lippenstift gedragen.
Maar heb er dan ook maar met vlagen last van en na een paar dagen zijn m'n lippen weer normaal.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:10

Voor het slapen gaan wat calendulanzalf op je lippen en de volgende dag nergens meer last van!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:10

Nayomie schreef:
En wat te doen als lippenstift je absoluut niet staat? Het staat mij namelijk vreselijk haha! :D

Haha, ik zie er ook niet uit met lippenstift op! :D Daarom hou ik het maar gewoon bij labello, als je dat alleen opsmeert wanneer je echt droge lippen hebt is er niets aan de hand (bij mij tenminste)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:12

Ik heb ook 'lippickingdisorder', bij mij werky lippenstift zelfs ook niet. Na een dag te hebben gedragen voel ik zo veel velletjes dat ik ze eraf MOET trekken :')
Lippenstift of niet

Maar wellicht helpt het inderdaad voor anderen!

Cremepjes werken bij mij alleen maar averechts, dus daar doe ik al heel lang niet meer aan.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:13

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:16

Gewoon even scrubben (met bv. een washandje) zodat alle velletjes eraf zijn en ze zijn weer als nieuw ;) Laagje vaseline erover en hoppa.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 22:16

enny schreef:
Nayomie schreef:

Haha, ik zie er ook niet uit met lippenstift op! :D Daarom hou ik het maar gewoon bij labello, als je dat alleen opsmeert wanneer je echt droge lippen hebt is er niets aan de hand (bij mij tenminste)

En een lippenstift met een kleur dicht bij je eigen lippen dan? Al lijkt mij dat je er dan minder voorzichtig mee bent omdat je het toch eigenlijk niet ziet. Je moet ook maar net de goede kleuren palette hebben dat geschikt is voor jou. Als je geïnteresseerd bent kan ik je misschien vertellen welke kleuren het beste bij jou past.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 22:17

BaileyMix schreef:
Gewoon even scrubben (met bv. een washandje) zodat alle velletjes eraf zijn en ze zijn weer als nieuw ;) Laagje vaseline erover en hoppa.

helpt voor mij niet, maar misschien wel voor iemand anders.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:18

Met lippenstift op zie je de losse velletjes nog erger als je lippen droog zijn.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 22:26

Ineke2 schreef:
Met lippenstift op zie je de losse velletjes nog erger als je lippen droog zijn.

Je moet van te voren wel de meest loszittende velletjes weg halen, en gewoon op een dag doen dat je niet uit huis gaat, of bijna niet.. en dan kan je eventueel op het moment dat je weg moet weghalen. Dan scrub je je lippen eigenlijk ook al. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:47

Dat maakt niet uit... Als ik het s'ochtends weg haal zit het er in de middag weer. Helaas

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:51

Oeh, lippenstift is denk ik ook niet mijn ding.
Ik hou gewoon braaf mijn blauwe blistex potjes bij de hand. Ook niet verslavend naar mijn idee, aangezien ik er soms gewoon dagen niet aan hoef te zitten.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:13

Ik heb ook de oplossing, water drinken. :+

Nee serieus, zodra ik te weinig water drink merk ik dat direct aan mijn lippen. Dan weer een paar dagen genoeg (minstens 1,5 liter puur water) drinken en ze zijn weer normaal.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:23

Depende schreef:
Ik heb ook de oplossing, water drinken. :+

Nee serieus, zodra ik te weinig water drink merk ik dat direct aan mijn lippen. Dan weer een paar dagen genoeg (minstens 1,5 liter puur water) drinken en ze zijn weer normaal.

mee eens :D!

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:27

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:59

Ik krijg juist droge lippen van lippenstift..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:14

Ik denk dat je gewoon nog geen écht goede lippenbalsam tegen gekomen bent. Labello, purol en vasiline zijn allemaal surrogaatsmeerseltjes.. Ik sta nu sinds een jaar onder behandeling, ik neem Curakne. (= iets als Roaccutane) een middel met een enorm uitdrogende bijwerking. Dit betekend dat naast sowieso een droge huid je lippen het eigenlijk het zwaarst te verduren krijgen. Bloedende barsten in hartje zomer terwijl ik dan nooit lippenbalsam gebruikte. Dan leer je heel snel wat niet werkt. De enige lippenbalsam die echt werkt en ook heelt is Dermophil Indien. Een paar keer per dag een dun laagje en je ziet je lippen al helen. Soms durf ik het om te stoppen en over te gaan op een lekkere lipbutter van de bodyshop maar na een week moet ik dan de gevolgen van de te weinig voedende lipbutter weer herstellen met Dermophil. Hij is iets prijziger, zo rond de 5 euro bij de apotheek maar je doet er erg lang mee (een normaal persoon, hier doe ik 3 weken over een stick als mijn lippen er erg aan toe zijn) en het effect is het waard.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:19

Burt's Bees is ook een fijn merk.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:02

Een drupje arganolie op je lippen voor het slapengaan werkt ook heel erg goed bij mij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:22

Kokosolie of zo'n stick met kokosolie erin werkt hier super. Alles binnen no time weer zacht en soepel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:31

Labello werkt bij mij ook niet, lippenstift droogt hier alleen maar uit.

Wat bij mij al jaren werkt is de supercheape Max lippenbalsem van de action. Twee voor nog geen eurie. Zit o.a. vitamine e, bijenwax, jojobaolie en amandelolie in. :D
Terwijl ik toch met weer en wind een paar uur buiten loop op zaterdag.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 01:34

Ik heb er geen last van maar zag laatst iets op tv wat schijnbaar heel goed werkt. Je wrijft met je vingers aan de zijkant van je neus. Daar heb je van nature een wat vettige huid. Dan over je lippen. Schijnt dat het perfect werkt omdat het helemaal op jou afgestemd is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 07:21

Of een "labello" zonder minerale olien, zoals birt's bees of dr. Swaab :).