Heel emotioneel door bijna ongesteldheid, aargh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Heel emotioneel door bijna ongesteldheid, aargh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:15

Ik word sinds gisteravond echt gek van mezelf. Ik ben normaal niet zo'n miep die last heeft van wisselende emoties en hormonen voor of tijdens de tijd van de maand.. Maar nu dus wel. Het is er nog niet, gelukkig. In een dag of twee is het mijn tijd :') ... Maar ik ben nu al niet meer te genieten.

Gisteravond heb ik een uur zitten huilen, omdat ik vandaag een voorstelling heb, ik mijn dans aan het oefenen was en ik dit niet voor elkaar kreeg. Het is een sexy dans en ik voel me vies, bah, lelijk, opgeblazen en onzeker. Ik voel me helemaal niet sexy, dus dan lukt zo'n dans al helemaal niet meer. Ik was dus helemaal over de zeik. Ik belde dus een vriend van mij op. Die had me redelijk gerust gesteld. Die zou in de vroege ochtend langskomen om me te helpen. Het zou wel goed komen. Oké, opgelucht. Ik heb daarna nog wel zitten janken om de pizza die ik naar binnen heb gewerkt en die zo lekker was, totdat die op was en ik me een vies varken voelde (ow hormonen, heerlijk), maar voor de rest was het wel weer oké.

Deze morgen, door een samenloop van omstandigheden kwam hij maar niet... Maar die klootzak laat me dat ook niet even weten. Ik maar wachten. Dus om 11 uur bel ik hem op, waar hij blijft. Hij had goede redenen, maar hij had me niets laten weten, dus ik was flink kwaad. Zei hem dat hij niet meer op hoefde komen te dagen, want nu was het te kort tijd geworden, omdat ik naar school moest.

Ondertussen is het 1 uur.. Had ik eigenlijk klas, maar ben niet gegaan.. Want ik ben zo boos. Het is maar goed dat er niemand is, want ik heb het gevoel iemand aan te willen vliegen.. Het leek me dan ook niet slim om naar de les te gaan.

Ik heb het ondertussen wel met hem uitgepraat via de app. Hij heeft zijn excuses aangeboden. Zou niet weer gebeuren etc.. Dus dat is wel weer goed. Heb hem vergeven.

Maar ik kan de woede op dit moment niet opzij zetten. Ik zou vanmiddag naar hem toe gaan en dat wil ik ook, maar aan de andere kant.. Ik ben nog steeds zo kwaad. Dat gaat mis. Of het helpt. Dat weet ik niet.

Via de app uitpraten geeft me niet genoeg voldoening :+ Ik wil gewoon even razen en schreeuwen tegen hem.. Lekker irrationeel. Lekker typisch vrouw. Boos zijn om het boos zijn. En aan de andere kant wil ik in een hoekje kruipen en huilen.

Ik kom er gewoon even niet uit. Ben één emotionele bende vandaag.. En ik word echt gek. Ik moet telkens huilen en ik zit daarnaast telkens in mijn knuffel te knijpen omdat ik die wil vermoorden.

En dan heb ik vanavond ook nog een voorstelling en ik begin alweer te janken als ik daaraan denk. Ik wil vandaag helemaal niets.

Maar ik moet wel.

Echt hé, ik snap niets van mezelf vandaag. Ik heb normaal hier helemaal geen last van. Misschien soms iets prikkelbaarder, maar niet dit. Mijn hemel, dit zou je elke maand maar hebben. Dat ga je toch dood van ellende.

Kana

Re: Heel emotioneel door bijna ongesteldheid, aargh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:18

Ben je overgestapt op een andere pil toevallig?

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:19

welcome to my world :')
uiteindelijk leer je daar ook wel weer mee leven hoor, tenminste mijn vriend dan, ik niet echt ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:21

Hahaha, herkenbaar! Gelukkig niet zo extreem maar moodswings heb ik helaas al jaren last van.

Gelukkig is vriendlief op de hoogte en weet hij ook als het weer eens zover is. Laat hij me lekker uitrazen en dan is het weer opgelucht.

Vanmiddag lekker gaan, ff zeggen dat je nog al emo bent, je hart luchten, ff schreeuwen/janken enz en dan vanavond met een leeg hoofd aan je voorstelling beginnen, komt vast goed!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:22

Nee, ik heb nooit aan de pil gezeten :). Daarin is helemaal niets veranderd. Ik heb ook geen ander voorbehoedsmiddel met hormonen zoals een spiraaltje, pleister etc. Dus daar ligt het niet aan. Ook geen medicijnen die invloed zouden kunnen hebben.

Ik heb wel minder geslapen dan normaal de laatste week, omdat ik teveel slaap (10/11 uur per nacht) en ik een normaal ritme probeer te krijgen door weer vroeg uit bed te gaan. Ik heb nu 7/8 uur geslapen per nacht. Misschien heeft dat invloed.

Maar pfft, kan mijn eigen haren wel uittrekken van frustratie :P

@hannatjuh: Haha, arme vriend :') . Ik heb een gewone vriend al een rot ochtend laten hebben. Die voelde zich echt heel schuldig en naar.. En nu heeft hij zoiets van kom gewoon langs al, comfort ik je wel, maar het enige waar ik aan kan denken is zijn gezicht een klap verkopen, dus kan maar beter niet langskomen nog :')

Of zou dat helpen? Ik voel echt de nood om tegen hem te razen. Maar het kan in principe al niet meer, want het is uitgepraat.. Via de app dan. Dus heb geen kans gehad om echt goed boos te zijn.. Maar wil boos zijn :P Maar dat is toch niet logisch. Dat is dikke onzin. Dat verdiend hij niet. Maar aaaah :p Ik ga wel tegen een muur aanschoppen ofzo.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:24

Rondje wandelen in de kou?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:26

Blugh, ik herken het VOLLEDIG!

Gisteren bvb., was ik heel vrolijk tegen manlief aan het uitleggen,
nog geen 5min later was ik geïrriteerd en explosief omdat hij de kruiwagen niet op de juiste plaats gezet had dus ik ben boos naar huis vertrokken omdat ik naar de kinesist moest, kom ik na de kinesist thuis en huil ik tranen met tuiten omdat ik zo'n b*tch was :')

Fijn, dat vrouw zijn...

Ik zit wel aan de pil, maar al jaar en dag dezelfde :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 13:29

@Kana: Het regent hier keihard, al een uur lang :P Maar inderdaad wel goed idee als de regen zo ophoud. Moet toch met de hond uit straks :)

@Mi_Amore: Heerlijk. Maar jij hebt het elke maand? Hoe houd je dat vol? Ik heb het normaal echt nooit zo extreem. Weet gewoon serieus geen land met me te bezeilen nu. Ik wil dit en dat. Ik wil schreeuwen. Ik wil huilen. Ik wil boos zijn. Maar ik wil ook gewoon dat iemand me even een lange knuffel geeft en zegt dat het wel goed komt.. Maar als dat word aangeboden door die vriend van vanmorgen, ik kom wel langs "NEE! -:(- "

Ik hoop niet dat ik het vaker krijg...

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:30

Mi_Amore schreef:
Blugh, ik herken het VOLLEDIG!

Gisteren bvb., was ik heel vrolijk tegen manlief aan het uitleggen,
nog geen 5min later was ik geïrriteerd en explosief omdat hij de kruiwagen niet op de juiste plaats gezet had dus ik ben boos naar huis vertrokken omdat ik naar de kinesist moest, kom ik na de kinesist thuis en huil ik tranen met tuiten omdat ik zo'n b*tch was :')

Fijn, dat vrouw zijn...

Ik zit wel aan de pil, maar al jaar en dag dezelfde :)

haha ja zo herkenbaar! :+

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:33

Herkendbaar! Zon twee keer per jaar heb ik daar last van. Vriendlief is wijs en laat mij alleen met een hoop chocolade :D

Wel heel vervelend is het ja. Voel me dan zo niet volwassen haha.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:38

Herkenbaar.... Ik ben vlak voor mijn ongesteldheid een emotioneel wrak :Y) Kan niks hebben, om de kleinste dingen een jankbui, vriendlief noemt me dan ook altijd liefkozend 'mormoontje' :(:) De ene keer is het erger dan de andere, maar weet 't (althans, poging tot) altijd redelijk te verbergen

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 15:12

Het is gelukkig alweer wat minder. Ben naar buiten gegaan, stad even in geweest. Dat maakt het hoofd wel wat helderder. Ben daarna naar vriend gegaan en zit daar nu :). Geen ruzie gehad, want was niet meer kwaad. Nog wel meh en huilerig. Maar goed, nu mentaal voorbereiden op vanavond :P.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:24

Dit noemen ze volgens mij PMS. :Y)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:54

@ElineS: elke potverdomde maand :')
Manlief heeft er gelukkig veel respect voor, die haalt gewoon voldoende chocolade in huis, tissues, mijn opwarmbare sloefjes, fleecedeken en mijn flanellen pyjama...

Ik ben dus aan het overwegen om mij te laten steriliseren :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:12

Ik krijg ook altijd nog een aanval van schoonmaakwoede }:)

Iedereen maakt zich dan uit de voeten: honden, katten, paarden, mensen.................wel lekker, want dat ruimt gemakkelijker op.
Maar o, wat ben ik dan chagrijnig }:)

Laatst kwam een vriendinnetje binnen en zei: >>>> zo moet je ongesteld worden, je huis is zo netjes.
GRRR ik word voorspelbaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:27

Welcome to my world!

Voor mij werkt het het beste om lekker alléén met de paarden bezig te gaan. Alleen mijn merrie moet ik laten staan, dan zijn we twee bitches bij elkaar. Maar tegen de mannen kan ik lekker foeteren hoe vreselijk stom het is dat iemand anders de kruiwagen stom heeft weggezet, er een dekje op de grond gevallen is en mijn borstels vuil zijn. Binnen ga ik ruzie zoeken met alles en iedereen. Om daarna te gaan zitten janken.
Ik slik nu trouwens lithium om mijn pieken en dalen een beetje uit mijn humeur te halen, want ook buiten mijn pms ben ik soms ofwel hyperactief ofwel depri, gemakkelijk geïrriteerd etc. Maar nu ook pms dus vanmorgen uit mijn plaat staan gaan omdat vriend de hoedenplank nog niet in de auto had geklikt. Zo kan ik toch gvd geen boodschappen doen? ! :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:55

Hier geldt de regel: If Mamma ain't happy, nobody is happy {:)-:( :D

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:00

Haha ja, hoor, zo ongelooflijk herkenbaar :D
Probeer dat 'normale' slaapritme maar even achterwege te laten en slaap zoveel mogelijk! Ik ben tijdens mijn regels helemaal mentaal en fysiek op en slaap als een beer in winterslaap. :j
Veel water drinken kan ook wel eens helpen.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:03

eet je veel vlees?
Zo ja, probeer eens te minderen of volledig over te stappen op biologisch.
Kijk eens of je dan na een maand minder last hebt van moodswings.

typfoutje

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:04

_/-\o_ het
hannatjuh schreef:
welcome to my world :')
uiteindelijk leer je daar ook wel weer mee leven hoor, tenminste mijn vriend dan, ik niet echt ;)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:17

Hihi zo herkenbaar. Sommige maanden meer als andere, maar ongeloofelijk hoe zielig je je kunt gaan gedragen door de hormonen. Bij mij helpt het wel als ik meer rust neem voor mezelf voor ik ze ga hebben.
Vraag mij soms ook af hoe mijn wederhelft het volhoudt, want wat ben ik soms toch een ge-irriteerd vloekend en jammerend kalf.
Zo zijn we momenteel voor tijdelijke pisteverlichting aan het kijken en belt hij me heel lief op om te praten over ledlampen die hij op internet had gezien. Ik: "Neen het hoeft niet , het is toch nog maar voor 3 maand en als je ze niet hoger als 8 meter wil hangen ga ik helemaal verblind zijn en is het nutteloos " -:(-
Hij: "maar maaar...."
Ik: "Laat maar !!" "Snauw" en dan nog een hoop gejammer dat het allemaal geen zin heeft en dat het niet voor mij is weggelegd :')
En hij is dan echt zo geduldig en laat mij uitrazen. Ik zou omgekeerd toch wel al sneller eens roepen van Doe normaal kom je tekort ofzow ? :))

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:49

betadine schreef:
Vraag mij soms ook af hoe mijn wederhelft het volhoudt, want wat ben ik soms toch een ge-irriteerd vloekend en jammerend kalf.

Dit dus :(:) En de schoonmaakwoede van Janouk herken ik ook.. Vaak helpt het bij om gewoon even helemaal niks te doen. Beetje kleuren (kleurboek voor volwassenen), tv kijken ..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:37

Jep! In vrij extreme mate, daarom slik ik de pil ook door :=

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:41

Ik ben volgens mij een van de weinige vrouwen die extra vrolijk is in e tijd van de maand. Ben dan echt zo vrolijk en blij, onvoorstelbaar. Vriend vindt het uiteraard heel fijn.
Als ik vrolijker ben dan normaal krijg ik altijd meteen de opmerking, je bent weer ongesteld zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:45

:(:) Ik heb het zelden extreem , heb weleens een week dagelijks uren gejankt _O- . Extreem voorbeeld lol