Stel ik mij aan..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Stel ik mij aan..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:01

Of is het gewoon echt irritant..

Ik moet zeggen ik zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel, waardoor het kan dat ik me er meer aan erger. Maar daarvoor ergerde ik mij er ook al super erg aan.
Namelijk aan mijn zus, tijdens het eten..
Het ochtend eten, middag eten, en avond eten, daar zie ik altijd zo tegen op!
Gelukkig ben ik met middag eten meestal op school, maar in de avond en ochtend niet.

Ze eet alsof ze een week niet heeft gegeten, en daarbij ook nog zonder manieren. Ze doet zo veel mogelijk op haar bord, schuift alles zo snel mogelijk naar binnen, met zulke vieze smakkende geluiden. En vervolgens laat ze de helft op haar bord en heeft ze de helft nog op rond haar mond zitten.
Die geluiden, bah ik kan er echt van over mij nek gaan. Als ze tegen mij praat en moet haar aankijken, blijven mij ogen op dat vieze eten gericht dat op haar gezicht zit..

Haar excuus is de beugel. Een slotjes beugel.
In het begin geloofde ik dat nog wel ( 3 jaar terug) toen zei ze ook dat het minder zou worden. Maar nu ik precies de zelfde beugel als haar heb, en ik nergens last van heb. Geloof ik er gewoon niks meer van. Het is erger geworden, ze doet zo ver haar mond open met het eten alsof er een vliegtuig in moet. Heel erg onsmakelijk en ik kom ook vaak geërgerd van de tafel af.
Ik heb al geprobeerd om er niet op te letten maar dat lukt niet. Als het een keer stil is aan tafel hoor je die onsmakelijke eet geluiden..

Stel ik mij nou aan of snappen jullie dat ik me er dood aan erger??
De beugel is de excuus dus ze zal ook niks doen ( of proberen) om het te veranderen..
Wat zouden jullie doen..? Ben het een beetje zat aan het worden..

Allejandro

Re: Stel ik mij aan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:03

Ik mis je ouders in dit verhaal. Ik neem aan dat die wel zullen zeggen dat je zus wat netter/rustiger/langzamer moet eten als ze zo vreselijk zou zitten eten als je hier verteld.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:04

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:06

Allejandro schreef:
Ik mis je ouders in dit verhaal. Ik neem aan dat die wel zullen zeggen dat je zus wat netter/rustiger/langzamer moet eten als ze zo vreselijk zou zitten eten als je hier verteld.

Mijn moeder, vind ook dat het door de beugel komt..
Ik ben blijkbaar echt de enige die me er aan ergert

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:08

Ik heb daar ook last van bij m'n zusje en ik heb last van hooggevoeligheid

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:08

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:11

tja zelfde als bij ons thuis ... en dan is het leuk om het iedere keer uittelokken wanneer jij hapt!

gewoon zo een irritatie ding bij haar opzoeken en het dan net zo vaak terug doen (treiteren)! en gek genoeg stopt het dan al na een poosje

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:12

Pissig en kwaad, wat is het verschil dan in jouw ogen? :P

kwita schreef:
tja zelfde als bij ons thuis ... en dan is het leuk om het iedere keer uittelokken wanneer jij hapt!

gewoon zo een irritatie ding bij haar opzoeken en het dan net zo vaak terug doen (treiteren)! en gek genoeg stopt het dan al na een poosje

Wauw dat klinkt echt erg volwassen, ts is dan 15 maar ik hoop niet dat dit haar manier van aanpak gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 09-12-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:13

kwita schreef:

Heb niet echt het idee dat ze me bewust uit wil lokken.
'' ik-heb-een-beugel-dus-ik-kan-er-niks-aan-doen '' instelling heeft zij.

Heb inderdaad al wel een terug proberen te smaken maar dan erger ik mij ongelooflijk aan mij zelf :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:14

Allejandro schreef:
Pissig en kwaad, wat is het verschil dan in jouw ogen? :P

kwita schreef:

Wauw dat klinkt echt erg volwassen, ts is dan 15 maar ik hoop niet dat dit haar manier van aanpak gaat worden.

Nou kwaad is bij mij dat het bloed bij wijze van spreken in mijn hoofd kookt. Dan heb ik bij pissig niet :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:16

Tja... jij ergert je.. en je zusje veranderd niet... dus dan moet je toch zelf bedenken hoe je je gedachtes hierover kan veranderen.. de enige die je kan veranderen ben jezelf. Natuurlijk kan je vragen aan je zusje waarom zij zo eet... maar ze hoeft niet op jouw aanwijzing a la minuut zich aan te passen.
Waarom vind je het zo erg dat je zusje zo eet? Het raakt jou toch verder niet? Je mag het best vies vinden maar waarom wordt je er boos om? Wat maakt het dat je er pissig over wordt?

Als je het trouwens wil bespreken met je zusje zou ik dat niet tijdens het eten doen maar juist op een ander moment.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:16

Neem aan dat je ook wel weet hoe je zus at voordat ze haar beugel kreeg.

Dan kun je zelf je conclusie trekken denk ik.

Overigens ook ik had enorm veel moeite met eten door een slotjesbeugel.
Ik at dus vrijwel niets of vloeibaar ;)

Dat het je stoort begrijp ik wel hoor :j

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:19

Evelijn schreef:
Tja... jij ergert je.. en je zusje veranderd niet... dus dan moet je toch zelf bedenken hoe je je gedachtes hierover kan veranderen.. de enige die je kan veranderen ben jezelf. Natuurlijk kan je vragen aan je zusje waarom zij zo eet... maar ze hoeft niet op jouw aanwijzing a la minuut zich aan te passen.
Waarom vind je het zo erg dat je zusje zo eet? Het raakt jou toch verder niet? Je mag het best vies vinden maar waarom wordt je er boos om? Wat maakt het dat je er pissig over wordt?

Als je het trouwens wil bespreken met je zusje zou ik dat niet tijdens het eten doen maar juist op een ander moment.

Omdat ik me gewoon ongelooflijk irriteer aan die geluiden, en dat kan ik helaas niet veranderen anders deed ik dat wel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:20

maar waarom? kijk eens verder waarom irriteer je je daaraan... (en je irriteert je niet alleen aan de geluiden want je schrijft ook dat als je haar aankijkt dat je dan alleen maar naar de etensresten kijkt)

en als je al denkt dat je niet kan veranderen dan lukt het inderdaad niet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:21

Mirranda schreef:
Neem aan dat je ook wel weet hoe je zus at voordat ze haar beugel kreeg.

Dan kun je zelf je conclusie trekken denk ik.

Overigens ook ik had enorm veel moeite met eten door een slotjesbeugel.
Ik at dus vrijwel niets of vloeibaar ;)

Dat het je stoort begrijp ik wel hoor :j

Ja ze at voor de beugel vrijwel het zelfde :+

Maar ze is nu aan het einde van het proces, dan moet het toch allemaal beter worden. Dat zei ze zelf ook.
En ik heb zelf ook een slotjesbeugel, en heb ook moeite met (bepaalde) dingen eten. Maar ik probeer wel rekening te houden met andere mensen en dat doet zij niet ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:22

Evelijn schreef:
maar waarom? kijk eens verder waarom irriteer je je daaraan... (en je irriteert je niet alleen aan de geluiden want je schrijft ook dat als je haar aankijkt dat je dan alleen maar naar de etensresten kijkt)

en als je al denkt dat je niet kan veranderen dan lukt het inderdaad niet.

Ja waarom erger je ergens aan? Omdat ik het gewoon irritant vind. Ik hoor het en daar kan ik niet tegen.
En zoals al in de OP staat, staat dat ik het al geprobeerd heb, maar dat lukte niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:22

Ohh herkenbaar, mijn vader kon geluiden maken waarvan ik de rillingen over mijn lijf kreeg. Ik heb mezelf aangeleerd er niet meer op te letten, is lastig maar t kan wel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:22

SindyKaya schreef:
Maar ik probeer wel rekening te houden met andere mensen en dat doet zij niet ;)

Dit is dus meer de reden dan alleen ik vind het vies.... jij vind dat zij geen rekening met jou houdt terwijl jij zo je best doet om wel rekening te houden met andere mensen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:50

Ik kan me ook heel erg ergeren aan gesmak, ik zet daarom altijd de radio aan tijdens het eten. Anders kan ik me echt niet focussen op mijn eten. :')
Een radio maskeert de eetgeluiden dan iig nog. Ook als mensen chips eten en ik niks heb, dan ga ik maar zo snel mogelijk ook eten, want mijn eigen geluid in mijn hoofd maskeert hun geluiden dan weer. :P
Gelukkig hebben de meeste mensen in mijn omgeving goede eetmanieren. Maar ik raad je dus iig aan om lekker de radio aan te zetten tijdens het eten. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:52

Ze krijgt vanzelf een vriendje die haar er op wijst of afwijst ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:55

Ik kan ook niet tegen eetgeluiden. Ik vind het vreselijk. Het vreemde is dat ik het van mijn dochtertje wel kan hebben. Hoe hard die ook smakt. Maar van anderen dus niet. Vooral het doorslikken van het eten vind ik vreselijk. Zo'n: Klok..... {:)-:(
En het knakken met de kaken tijdens het kauwen..... {:)-:(

Maarre... die beugel is de oorzaak niet hoor. Heb hem jaren gehad.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:50

Ik had op de basisschool een meisje tegenover mij zitten, wat ook veel menselijke smakgeluiden maakte. Ik bedacht me dan altijd dat ze een paard was en dan kon ik het geluid wel verdragen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:52

De meeste paarden eten netter dan de meeste mensen :=

Kan me je ergernis goed voorstellen, hoor Sindy, word al misselijk bij de gedachte alleen hoe dat eruit moet zien en aan moet horen :oo

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:53

Nassie schreef:
Ik had op de basisschool een meisje tegenover mij zitten, wat ook veel menselijke smakgeluiden maakte. Ik bedacht me dan altijd dat ze een paard was en dan kon ik het geluid wel verdragen.

Hilarisch _/-\o_ _O- _O-

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:00

Nassie schreef:

Geweldig, zal het proberen :')