Omdat ik hem best wel zit te knijpen, toch maar even een topic.
Al enige tijd heb ik een zwelling aan de binnenkant van mijn kaak, aan de kant van mijn kin. Hoelang hij er al zit weet ik niet. Hij is alleen echt voelbaar tussen 2 vingers, aan de buitenkant en binnen in mijn mond. Af en toe voelde ik hem, maar echt bewust werd ik ervan na een topic op bokt over een goedaardig gezwel van de speelselklier. Nadat ik steeds vaker een zeur gevoel in mijn oor kreeg en soms wat wazig zag met het oog aan die kant, samen met een ongelooflijke vermoeidheid van wel 12 tot 14 uur slaap per dag, afgelopen week toch maar een afspraak gemaakt bij de HA. Maar door sinterklaasviering op school en DA afspraken kon ik vrijdagochtend pas. Sinterklaasochtend. Eenmaal bij de HA heeft hij gevoeld en wat vragen gesteld. Toen ik vroeg of het mijn speekselklier kon zijn gaf hij aan dat hij bijna zeker wist van niet aangezien deze bult lager zat. Daarop werd een verwijzing gepakt voor een echo, waar ze op dat moment inloop hadden. Ik kon zonder afspraak direct terecht. Maar omdat het sinterklaas was, gebeld voor een afspraak voor morgen 09.15. Vrijdag was de dag voor de kinderen en wilde ik niet afgeleid zijn door iets anders of in tijd nood komen doordat de afspraak uit zou lopen of dergelijk. Toen ik de verwijzing door las zag ik dat de huisarts opgeschreven had wat de klachten waren en daar onder het woord 'lymfoom'. Na zoek op internet begin ik hem toch wel te knijpen op dit moment. Ik zal het toch moeten uitzitten tot morgenochtend...
Blue_Eyes
Geplaatst: 07-12-14 17:20
Spannend, ik duim voor je dat het meevalt! Sterkte vanavond/vannacht!
Heel veel succes morgen, hopelijk valt het allemaal mee...
Anomien
Geplaatst: 07-12-14 17:26
Mijn tip... Even niet meer googlen. Dat helpt echt niet. Google maar eens ingegroeide teennagel en plots is het doodsoorzaak 1. Tuurlijk ben je ongerust.Maar google helpt jou juist nu niet.
Ik wens jou het allerbeste en zal voor je duimen dat het gewoo n iets onschuldigs zal zijn!!
Ik heb 10 jaar geleden een verwijzing gehad. Eerst een echo, daarop zagen ze de 2 klieren waarvan 1 4x6 cm en de ander 2x3 cm. Daarna is er een biopsie genomen, uiteindelijk waren het reactieve lymfeklieren. Een aantal té enthousiaste klieren die zodra er enige vorm van infectie is meteen heftig opzwellen. En omdat ik altijd wel ergens een infectie heb zitten ze er constant. In mijn nek heb ik er ook wel eens last van maar die komen en gaan. Ik duim voor je dat het net zo meevalt als bij mij!
Birdie60
Geplaatst: 07-12-14 18:04
Sterkte TS. Em idd laat google maar even goolgle. Maak je je alleen maar banger mee.
Sterkte! Hopelijk valt het mee... Ik heb ook zoiets gehad, bij de echo bleek gelukkig dat het meeviel en ze hebben geen biopsie hoeven te doen, omdat het er gewoon goed uit zag. Hopelijk bij jou ook!!
assileM
Geplaatst: 07-12-14 19:08
Ik heb exact hetzelfde! Loop hier nu al meer dan een maand mee, en krijg er ook keel en oorpijn van. Zelfs benauwdheid. Ben niet zo iemand die snel naar de dokter gaat, maar denk na dit verhaal toch dat ik dat maar even ga doen. Wil je heel veel succes wensen! Blijf dit topic sws even volgen. Misschien dat het mij ook verder helpt.
Ylana
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-14 09:13
Allemaal bedankt! Nog 15 minuten en dan breng ik de kinderen naar school en rij ik gelijk door naar het ziekenhuis.
sterkte zeg! ik voelde ook een buitje in mn nek, maar de arts zei dat het normaal was en binnen de perken bleef..
Ylana
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-14 19:44
Nou, contact gehad met de HA. De woorden van de assistente waren "Er is op de echo gevonden dat de lymfeklier inderdaad vergroot is. Vermoedelijk is het een overblijfsel van een ontsteking. Maar mocht de bult veranderen of groter worden direct bellen voor een nieuwe echo."
Tip voor een volgende keer: nooit de vraagstelling lezen Daar zetten we als dokters de gekste kreten op en vnl wat we uit willen sluiten. De radioloog moet tenslotte weten waar hij naar op zoek moet.