Meer mensen met een ooievaarsbeet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benice

Meer mensen met een ooievaarsbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:05

Ben benieuwd of er hier op Bokt meer mensen zijn met een ooievaarsbeet.

Dit naar aanleiding van mijn ooievaarsbeet die weer zichtbaar wordt. Ik heb hem tussen mijn wenkbrouwen tot aan mijn haarimplant. In de zomer valt het nauwelijks op, maar in de winter is er weleens gevraagd of ik tegen een deur ben aangelopen of zoiets dergelijks.. |o := Bij mij verschilt de vlek dan ook van kleur... Soms rood, dan paars en in extreme gevallen dus blauw..

Ikzelf vind die vlek maar erg lelijk en schaam me hier nog weleens voor. Ik ben er dus weleens onzeker over...

Maar nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie zit, zijn jullie ook weleens onzeker, of worden er rare grappen over gemaakt?

dressagelady

Re: Meer mensen met een ooievaarsbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:20

Ik heb er 1, vrij groot in mijn nek. Loopt wel deels in mn haar. Bij mij verschilt hij inderdaad ook van kleur. Wanneer ik mij minder fit voel is hij donkerder dan anders. In normale toestand is hij lichtroze, mensen valt het soms 'opeens' op wanneer ik bv mn haar in een knot heb. Op mn verdere gezicht/hals/lijf heb ik eczeem dus het valt niet meer op dan dat :')

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:26

Mijn vader heeft er ook een in zijn nek. Zit het bij jou ook in de familie?

Dat opeens opvallen heb ik ook vaak! Bij mij dus als de kleur verandert. Ik ga is opletten of de kleur bij mij verandert als ik minder fit ben, heb daar nog nooit op die manier op gelet...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:26

Ook wel wijnvlek genoemd toch?
Ik heb die niet in mijn gezicht/nek ofzo, maar wel 1 grote op mn been & 1 lichte op mijn buik...

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:29

Nee een wijnvlek is paars bruin altijd gekleurd. Ooievaarsbeten zijn roodsig en niet altijd zichtbaar. Bij babies vaak wel. Dan vervaagt het.

Ik heb er verschillende in mn nek en op.mn hoofd. Was vroeger altijd in tranen met haren kammen. Zelfs bij de kapper doe ik het nog liever zelf. Heb er ook een tussen mijn wenkbrauwen richting haargrens maar die is eigenlijk onzichtbaar tot ik overstuur ben. Dan kleurt die wel rood op. Gelukkig is dat bijna nooit ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:30

Ik! Onderaan mijn rug, boven mijn billen, van links tot rechts.
Alleen zichtbaar in bikini. Maar erger me er dood aan, zou er het liefst een tattoo overheen nemen ofzo.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:31

Ohnee ff gegoogled.... Ooievaarsbeten verdwijnen naar maximaal een jaar...
Denk eerder dat het wijnvlekken zijn waar jullie het over hebben. Die verdwijnen namelijk niet & alleen na behandeling van arts. Zijn trouwens onschadelijk.

Ik betwijfel of ik een wijnvlek of mogolenvlek heb... Ben kwart indonesisch hahaha

http://wij.nl/baby-info-babykwaaltjes/a ... rtevlekken
Laatst bijgewerkt door KarmaWitch op 01-12-14 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:32

Ik had er vroeger trouwens ook 1 precies tussen mijn ogen! Mijn broer had dit ook, is nu bij ons allebei zo goed als onzichtbaar :)

moonfish13

Ik heb er een op mijn enkel.

NoName126

Mijn broertje heeft het trouwens ook. Wij zijn allebei zeer blank en hoogblond. Mijn broertje is echt wit. We hebben allebei gauw een rode kleur als we moeten lachen of ons onzeker voelen ofzk. Als we het koud hebben kunnen we ecbt lijkwit worden.
Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met het pigment.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:34

KarmaWitch schreef:
Denk eerder dat het wijnvlekken zijn waar jullie het over hebben. Die verdwijnen namelijk niet & alleen na behandeling van arts. Zijn trouwens onschadelijk.

Ik betwijfel of ik een wijnvlek of mogolenvlek heb... Ben kwart indonesisch hahaha

Nou, wel raar dat hij er na 20 jaar nog zit hè ;)
Is geen wijnvlek.
Op google staat, dat het váák verdwijnt, maar niet bij iedereen.

Albert

Kun je het niet met lasertherapie laten verwijderen?

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:34

NoName126 schreef:
Nee een wijnvlek is paars bruin altijd gekleurd. Ooievaarsbeten zijn roodsig en niet altijd zichtbaar. Bij babies vaak wel. Dan vervaagt het.

Ik heb er verschillende in mn nek en op.mn hoofd. Was vroeger altijd in tranen met haren kammen. Zelfs bij de kapper doe ik het nog liever zelf. Heb er ook een tussen mijn wenkbrauwen richting haargrens maar die is eigenlijk onzichtbaar tot ik overstuur ben. Dan kleurt die wel rood op. Gelukkig is dat bijna nooit ;)

Dus het doet ook werkelijk pijn of het is geïrriteerd bij jou? Vervelend! Dat heb ik gelukkig niet, wel wordt het heel snel droog! Ben nog even aan het uitvogelen wat ik daar het beste tegen kan doen. Aangezien mijn puberhuid na een crême niet vies is van een puistje... :+

moonfish13

Ik heb hem al 22 jaar.

NoName126

KarmaWitch schreef:

Wijnvlek is vaak donker paars bruinig
en mongolenvlek verdwijnt als een donker kindje na de geboorte donker kleurt. Ze worden redeli nk bblank geboren met dus zo'n vlek (ken). Als.ze donker opkleuren verdwijnt die vlek ook zoals ik begrepen heb.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:35

Ik heb er 1 onder mijn oksel en een kleintje op mijn pink van +- 0,5 cm x 0,5 cm :') heb er gelukkig dus niet echt 'last' van.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:35

Zaai schreef:
NoName126 schreef:

Dus het doet ook werkelijk pijn of het is geïrriteerd bij jou? Vervelend! Dat heb ik gelukkig niet, wel wordt het heel snel droog! Ben nog even aan het uitvogelen wat ik daar het beste tegen kan doen. Aangezien mijn puberhuid na een crême niet vies is van een puistje... :+

nee is gewoon heel.gevoelig. kammen voelt alsof iemand aan mn haar trekt. Dus dat doe ik liever zelf met beleid :p
Laatst bijgewerkt door NoName126 op 01-12-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:36

Slina schreef:
KarmaWitch schreef:

Nou, wel raar dat hij er na 20 jaar nog zit hè ;)
Is geen wijnvlek.
Op google staat, dat het váák verdwijnt, maar niet bij iedereen.

Kijk die link maar. Als de plek duidelijker is enzo, kan het langer duren, maar op de sites die ik nu bezocht heb (medische & babysites), staat dat het verdwijnt, maar dat het soms langer kan duren.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:36

Ik heb er hier eentje in mijn nek.. De vlek was vroeger heel groot en opvallend. De vlek is net zo groot gebleven en wat verplaatst. Ik heb er wel enige hinder van, ik heb lang haar en op die plek ontstaat er mijn leven lang al een grote klit doordat mijn haar daar op een wat vreemde manier gegroeid is. Niks helpt ertegen, behalve 10x daags borstelen, een hoge strakke staart of een strakke vlecht. De klitten ontstaan ook gewoon in een losse vlecht.

Ik kan hem zelf trouwens niet zien (onder mijn haar op mijn achterhoofd), maar mijn moeder heeft laatst nog eens gekeken. Hij zat er dus nogsteeds. Het doet ook zeer wanneer ik mijn haren op die plek kam!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:37

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:40

NoName126 schreef:
Mijn broertje heeft het trouwens ook. Wij zijn allebei zeer blank en hoogblond. Mijn broertje is echt wit. We hebben allebei gauw een rode kleur als we moeten lachen of ons onzeker voelen ofzk. Als we het koud hebben kunnen we ecbt lijkwit worden.
Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met het pigment.

Dit vind ik wel interessant! Ik verschiet ook heel snel van kleur als ik bloos of het koud heb, maar ik denk dat dat aan de bloedvaten onder de huid ligt. Wel ben ik oorspronkelijk (lees; als ik niet rood ben) vrij blank en verbrand ik snel. Ik heb een beetje rossig blond haar. In de winter donkerblond/rossig, in de lente en zomer wordt het wat lichter. In de zomer kan ik zelfs hoogblond worden als ik veel in de zon loop. Het is zo erg dat mensen vaak vragen of ik mijn haar verf. Dat heb ik nog nooit gedaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:40

Ik dacht serieus dat t over een beet van n ooievaar ging -O-
Vond het al gek dat die jaren zichtbaar bleef en vroeg me af hoe je het voor elkaar kreeg om die beet pp te lopen >;)

Maaaaaarrr het kwartje is gevallen. Ik snap nu dat het niks met dieren te maken heeft

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:43

Wat vervelend Animal. Zou me daar behoorlijk aan irriteren! Vind het ook vrij bijzonder! draag je je haar nog weleens los? Heb je ook al een kort haar gehad?

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 22:45

Carolaaxxxx schreef:
Ik dacht serieus dat t over een beet van n ooievaar ging -O-
Vond het al gek dat die jaren zichtbaar bleef en vroeg me af hoe je het voor elkaar kreeg om die beet pp te lopen >;)

Maaaaaarrr het kwartje is gevallen. Ik snap nu dat het niks met dieren te maken heeft

Hahahaha geweldig! _/-\o_

Je bent niet de enige, zodra ik het woord laat vallen krijg ik vaak rare gezichten... :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:50

Ik meld me ook :D ik heb een grote ronde ooievaarsbeet met een diameter van ongeveer 5 cm op.mijn buik zitten. Links van mn navel. Was bij mn geboorte rood maar nu (22 jaar later) alleen nog littekenweefsel. Een andere is wel verdwenen.

Nooit mee gepest, wel krijg ik in bikini altijd vragen over wat het is . Ik vergeet altijd dat ik 'm heb en als ik in de spiegel kijk zie ik m ook niet. Terwijl ie eigenlijk heel opvallend is :+