Snel afgeleid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iiSunshine

Snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:13

Ik weet niet of dit topic hier goed staat ik hoop het maar
Ik raak snel afgeleid als ik aan het leren ben
Zoals nu
Ik wil dan graag leren want ik wil een goed cijfer halen
Alleen ik raak snel afgeleid door allerlei dingen zoals;
Mijn iPad
Wij werken op school met iPads, waar onze boeken op staat..... En er staat nog iets op en dat heet afleidende internetsites, oftewel Facebook en bokt.nl !
Mijn gedachtes
Pieker gedachtes, normale gedachtes enz
Dingen in mijn kamer
Enz

Hebben jullie tips zodat ik minder snel ben afgeleid? Ik probeer al vele dingen zoals muziek enz maar het helpt niet!

Edit: op school ben ik nooit afgeleid als we vrij mogen werken / huiswerk maken

Sjisi

Re: Snel afgeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:14

Heeel herkenbaar, ik ben nu ook aan het ''leren''......

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 20:15

Romywils schreef:
Heeel herkenbaar, ik ben nu ook aan het ''leren''......

Ben jij ook zo'n gevalletje; ikwilgraaglerenmaarboktisleuker ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:18

Dingen die je afleiden wegzetten. Gewoon in een opgeruimde kamer zitten met je leerwerk etc. zonder je mobiel en zo. En geef je zelf een bepaalde tijd dat je echt moet leren, en een pauze waarin je alle dingen mag doen.

Misschien een idee dat je dit onder toezicht van je ouders bijv. doet, zodat ze zeggen dat je aan je leerwerk moet gaan als je afgeleid bent?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:23

Hier ook zo een :') ,

Zorg dat je een opgeruimde kamer hebt, en dat alle dingen die je afleiden weg zijn. In het ergste gevaal vraag ik soms m'n moeder wel eens om naast me te komen zitten, zodat ze me 'een tik op m'n vingers' kan geven als ik afgeleid ben of zit te dromen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:26

Jezelf tijdelijk bannen van Facebook en bokt,zorgen voor een opgeruimde prikkelarme ruimte en je wekker bijvoorbeeld op een half uur zetten zodat je weet dat je die tijd moet leren en daarna weer even iets anders mag doen. Die tijd kun je uitbouwen natuurlijk.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:29

nadina schreef:
Jezelf tijdelijk bannen van Facebook en bokt,zorgen voor een opgeruimde prikkelarme ruimte en je wekker bijvoorbeeld op een half uur zetten zodat je weet dat je die tijd moet leren en daarna weer even iets anders mag doen. Die tijd kun je uitbouwen natuurlijk.

Dit dus :j Ik werk in kleine beetjes, telkens een halfuur of een uur en dan doe ik even iets anders (niet te lang natuurlijk :+ ). En op Bokt kun je je nog altijd bannen als je echt wanhopig wordt :+

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:31

Dit heb ik meestal als ik al een tijdje bezig ben, dan denk ik: 'ik ben nu al zo lang aan het leren, ik leer dit stukje even af en dan ben ik wel klaar,' vervolgens raffelig ik dat stukje snel af, of lees het alleen door of denk gewoon 'ach dit kan morgen ook nog wel!' en dan stop ik ermee. Zo gaat het dus héél vaak, maar als ik écht een goed cijfer wil halen voor een vak doe ik dat eerst als ik begin met huiswerk maken, dan kan ik me nog wel redelijk concentreren.
En zoals al gezegd is, alle spullen die je af kunnen leiden wegleggen, en internet verwijderen van je iPad. :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:33

:wave:

Ik word er helemaal gek van. Ik heb t vooral op school en dan ben ik afgeleid door niks :') Maar wat bij mij ook meespeeld is dat ik altijd moe ben en me dus niet kan concentreren. In de les krijg ik dus weinig mee en dat moet ik thuis allemaal nog doen..

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:37

:wave:
Hier ook iemand die snel afgeleid is. Vaak leg ik tablet/telefoon/laptop aan de kant. Maar ik krijg nog les met boeken, dat scheelt ook wel.

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:00

iiSunshine schreef:
Ben jij ook zo'n gevalletje; ikwilgraaglerenmaarboktisleuker ? :o

Hahaha jaa precies dat! Ik wil wel leren maar bokt is zooo veel leuker, alle fotos en topics :?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:02

Op school tijdens een tussenuur of pauze alvast je huiswerk maken en thuis alleen nog leren. Alle afleid-factoren in een andere ruimte en vooral discipline "kweken".

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:03

Daarvoor kan je jezelf bannen voor een bepaalde tijd ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:09

Ik herken het zo goed. Niet alleen met leren, met alles. In wat voor situatie dan ook hoor ik ieder geluidje, iedere beweging ergens om me heen valt me op en het liefst hou ik alles tegelijkertijd in de gaten. En dan ook nog m'n telefoon met z'n meldingen. Vreselijk vermoeiend :O En dan lig ik eenmaal in m'n bed en gaat het vrolijk door met alle auto's, fietsers, "wandelaars", treinen en bomen/struiken die geluid maken en lig ik nog niet rustig ^)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:47

Ik was ook een zeer ernstig geval :D
Was altijd gigantisch lang (en tot laat) bezig met school, gewoon doordat ik iedere keer afgeleid werd. En ja, de tijd tikt vrolijk door...
Ik heb vooral de druk echt nodig, anders doe ik het gewoon niet en ga ik de hele tijd andere dingen doen omdat ik het zo saai vind. Zie dan gewoon de uitdaging en het nut niet ofzo. Met examens ging het allemaal PERFECT. Volgens mij heb ik in dat maandje nog meer gedaan voor school dan in dat hele jaar :D Moest ook wel, want ging als zakken het examen in. Uiteindelijk met super goede CE-cijfers geslaagd en alles goed opgehaald. Van een 4 gemiddeld naar 6 gemiddeld voor scheikunde gegaan. Hoogste cijfer voor scheikunde dat jaar was 4,9. CE was 7,0. Proefexamen wiskunde (voordat ik goed bezig ging) haalde ik een 2 voor, echte CE 5,7. Dat waren de vakken waar ik vooral óntzettend veel voor heb gedaan zonder afgeleid te worden. Oja en engels ook veel voor gedaan. Had ik ook een 6,nogwat voor. Maar dat was ook wel een makkelijk examen..
Kan het dus wel, heb alleen heel veel druk nodig :D Als het moet lukt het wel. Gewoon die mobiel wegleggen, jezelf bannen van bokt, facebook wegklikken en jezelf een schop onder je kont geven en keihard leren.
Oja, ben nogal iemand die alles op t laatste moment doet :+
Ik kan heel goed concentreren, kan mezelf compleet afsluiten van de rest. Daar ligt het bij mij niet aan. Het ligt bij mij echt aan gebrek aan druk en uitdaging. Stukje discipline misschien. Moet ik echt aan werken :j

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:53

ik heb precies hetzelfde maar dan ook onder de lessen en jammer genoeg kan je jezelf dan niet afzonderen van alle interessantere dingen zoals het raam waar een gigantische vogel langs vliegt of een groep kinderen die langs lopen :(

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 08:20

Paardjuuh01 schreef:
Dit heb ik meestal als ik al een tijdje bezig ben, dan denk ik: 'ik ben nu al zo lang aan het leren, ik leer dit stukje even af en dan ben ik wel klaar,' vervolgens raffelig ik dat stukje snel af, of lees het alleen door of denk gewoon 'ach dit kan morgen ook nog wel!' en dan stop ik ermee. Zo gaat het dus héél vaak.

Oh wauw.... Zo herkenbaar dit :+ :')

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 08:24

In ieder geval, bedankt voor alle tips, ik moet idd ook onder druk gezet worden... Ik zal ze proberen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:26

Daarom hebben wij geen facebook.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:58

Ik had vroeger (middelbare school, hogeschool, unief) hetzelfde probleem, en heb dat probleem nu (werk) nog steeds. Ik heb het concentratievermogen van een muis.

Wat bij mij het punt is, is dat ik echt actief moet bezig zijn met iets om in mijn concentratie te blijven. Hoge werkdruk helpt daarbij, maar wat bij het studeren bij mij nog het beste werkt, is om echt te 'werken' met de leerstof. Laat me 20 blz 'studeren' door te lezen, en ik ben 4 uur bezig doordat ik constant met andere dingen bezig ben. Laat me 20 blz studeren door EN te onderlijnen, EN samenvattingen te maken, EN verbanden te zoeken, EN voorbeelden te zoeken, dan is dat op een uurtje vlot gedaan. Enkel onderlijnen is dan ook weer te saai om mijn aandacht te houden :Y). Lessen zijn voor mij ook altijd rampzalig geweest (Ik ging meer niet dan wel, omdat ik 90% van de tijd na de eerste 10 minuten al niet meer geconcentreerd was en geen idee meer had waarover de prof bezig was. Meestal omdat het te saai was. Vakken waarbij je echt moest redeneren en meedenken, lukte dan weer wel). Ik heb heel veel geluk gehad dat ik intelligent genoeg was, want van mijn uren geconcentreerd studeren heb ik het nooit moeten hebben.... (was op echt een 'slechte' student :'), gelukkig heeft dat zich nooit naar mijn resultaten vertaald. Het kan dus goed gaan!)

Werk is ook een lastige. Ik ben verschrikkelijk met een bureaujob (hetgeen ik nu doe :')). Ik moet ofwel iets van projectwerk kunnen doen (met veel meetings, plannen opstellen, redeneren hoe je iets gaan doen), ofwel een job met heel veel directe externe druk (call center achtigen, waar je constant telefoon krijgt, waardoor je er wel bij moet blijven), ofwel een job waarbij je fysiek actief ergens mee bezig bent (horeca bv, of politie *\o/*, hetgeen ik binnenkort ga doen).

Als het echt iets is wat jou typeert, wees dan heel voorzichtig in toekomstige studie/beroepskeuze :Y)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:48

Smee__ schreef:
Ik herken het zo goed. Niet alleen met leren, met alles. In wat voor situatie dan ook hoor ik ieder geluidje, iedere beweging ergens om me heen valt me op en het liefst hou ik alles tegelijkertijd in de gaten. En dan ook nog m'n telefoon met z'n meldingen. Vreselijk vermoeiend :O En dan lig ik eenmaal in m'n bed en gaat het vrolijk door met alle auto's, fietsers, "wandelaars", treinen en bomen/struiken die geluid maken en lig ik nog niet rustig ^)

....hier is vaak wel iets tegen te doen (en gelukkig maar, want leuk is beslist anders! )
Kijk eens op: www.inpp.nl/moro

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:04

Oef dat klinkt wel herkenbaar ja :=

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:25

Hier heb ik ook last van! Behoor nu ook te leren en ben weereens veel te laat begonnen. Heb zodadelijk m'n tentamen al :oo
Wat voor mij een beetje helpt is leren in bed. Laptop, telefoon en al het andere afleidende spul buiten bereik leggen en lekker onder de dekens kruipen. Je wil dan niet uit bed en kan dus ook niet bij je afleiders ;)
Dan gewoon aan de slag met een boek en een marker en je kan aan een stuk door!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:28

Bij mij helpt het helaas niet om een opgeruimde kamer te hebben. Ik raak in mijn gedachtes afgeleid. Heel vervelend. Maar als ik bijvoorbeeld aan het werk ben, als verpleegkundige, heb ik helemaal geen last van concentratieproblemen.
Bij mij ligt het gewoon aan het feit dat ik theorie niet zo interessant vind en dan raak ik ook snel mijn concentratie kwijt. Ben ook echt iemand van de praktijk

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:30

Visolie slikken, helpt concentreren.
Oordoppen in en leren maar :)