Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:26

Ik heb eigenlijk altijd wel veel slaap nodig gehad, maar de laatste tijd/paar jaar lijkt het wel erger dan normaal.
Ik functioneer het beste als ik minimaal 9u per nacht slaap. Maar het liefst slaap ik elke nacht een uur of 10.
Ik lig ook eigenlijk elke avond rond 21.30 echt wel in bed, en val uiterlijk 22.30 in slaap, maar meestal rond een uur of 22.00 (Ga meestal nog even op mn telefoon etc.) Volgende dag om een uur of 7.00/7.30 de wekker en dan ben ik echt gewoon moe.
De laatste tijd maak ik soms zelfs nachten van een uur of 12.. Klokje rond.. En ik wordt ook gewoon niet wakker tussendoor ofzo... Dus echt aan 1 stuk non-stop.
Maak ik niet zo'n nacht af en toe, ben ik net een zombie.. (Heb ik ook eigenlijk mn hele leven wel gehad)

Nu ook.. Donderdag lag ik voor mijn doen laat in bed. 23.00. Wekker om 7.00.. Gister lag ik nog later in bed.. 00.15 en vandaag de wekker om 7.00. Nou ik ben nu zoooo moe! Echt geen puf en zin in ook maar iets.. Dus ik ga nu zo slapen, en weet zeker dat ik morgen mn bed niet eerder uit kom rollen dan een uur of 10/11.

Verder eet ik gezond en genoeg, ik werk wel veel dagen.. Soms wel een dag of 10 elkaar, en dan eens 1 dagje vrij.. Toevallig vorig weekend echt 2 dagen vrij! Heerlijk!! Maar alleen maar aan het bijtanken..

Ik zei dit laatst tegen mn moeder en zus.. En mn zus zei: Ja jij slaapt gewoon téveel! Je moet minder gaan slapen..
En mn moeder zegt: Je hebt toch geen narcolepsie? Net als je vader?? Maar verder overdag is er niks met mij aan de hand.. Ben ik heel fit en nergens last van.. Alleen s avonds als ik kom te zitten kak ik compleet in!

Herkennen jullie je hierin? Is dit 'normaal' en zal ik moeten accepteren dat ik gewoon veel slaap nodig heb? Of zou ik toch eens een testje bij de dokter moeten doen?

tennan

Re: Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:27

Ik heb het ook... Heb pfeiffer gehad, moet het maar gewoon accepteren dat ik meer slaap nodig heb dan andere mensen.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:28

Ik heb het ook.. Houd het topic even in de gaten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:29

Ik heb altijd al veel slaap nodig gehad. Dat accepteer ik dan maar gewoon. Ik functioneer het best bij een nacht van minimaal 9 uren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:31

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:34

Heb ik ook! Toe ik jonger was ook altijd mijn slaap nodig gehad, maar ging ik rond 22.30 naar bed.
Tegenwoordig is het soms 21.00 en dan om 06:45 er weer uit om te werken, en moe dat ik dan ben...
Nu moet ik ook al flink met mijn ogen knipperen om een zin goed te kunnen lezen.. Blij dat het morgen zondag is. Ik volg dit topic ook even mee!

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:35

Ik heb het ook, ook pfeiffer gehad. Moet 10 uur per dag slapen, als ik bijvoorbeeld maar 8 uur slaap val ik halverwege de dag nog 2 uur in slaap, kan dan gewoon niet wakker blijven.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:36

Heb ik ook gehad, totdat ik mijn eetpatroon omgooide. Eet nu zo'n 2 jaar, voor 90% suikervrij. Val 's-avonds nooit meer op slaap op de bank en kan 's-ochtends goed mijn bed uit.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 21:36

Aah fijn om te lezen! De mensen om mij heen verklaren mij meestal voor gek en lachen me nog net niet uit dat ik zoveel slaap haha.

'Moet je nog niet naar bed? Sesamstraat is al afgelopen hoor'
'Moet je nog niet slapen? Kinderbedtijd is allang geweest!'
'Oohooooh het is al 21.30! Jij hoort allang te slapen'

Maar ik ben dus niet de enige! :D

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:37

Herken het ook, als ik 1 nacht te weinig slaap ben ik overdag echt snel vermoeid. Moet wel zeggen dat ik dit vooral in de wintermaanden heb. Opstaan in het donker vind ik ook heeel moeilijk ben dan echt niet in actie te krijgen. Ben er ook nog nooit voor naar de dokter geweest.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:40

In heb ook pfeiffer gehad en ook ik heb heel veel slaap nodig: bij voorkeur 9 uur per nacht en smiddags liefst ook 1,5 a 2 uur.Staat tegenover dat ik de rest van de dag non stop bezig ben en heel veel energie heb. Als ik niet slaap hou ik de dag niet vol tenzij ik heel druk ben. Ik heb trouwens chronisch b12 tekort, toen ik dat niet wist en het niet werd bijgevuld sliep ik soms wel 14 uur per dag.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:41

Ik herken het ook hoor, 2 jaar geleden extreem B12 tekort gehad en sindsdien heb ik echt minimaal 8 a 9 uur slaap nodig per nacht. Met minder kan ik wel functioneren, maar dan ben ik niet te genieten. Bij meerdere dagen achter elkaar word ik gewoon ziek := Dus ik ga braafjes op tijd naar bed en slaap in het weekend zoveel mogelijk bij.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:50

Ik heb hier ook last van!
Vaak lig ik om 20:45 in me bed en slaap ik uiterlijk 21:30. Wekker staat dan smorgens weer om 6:15 uur.
Als ik geen wekker zou zetten zou ik zeker tot 10a 11 uur door slapen.
Als ik ook niet genoeg slaap, word ik met hoofdpijn wakker en heb ik eigenlijk nergens puf voor.
Als hier eens een oplossing voor was.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:51

Ik volg even, ik herken dit ook bij mezelf, en ik ben dan nog maar student, ik ga nog niet werken :=

Ik slaap graag 9-10u, maar ik moet zeggen dat ik zelfs bij zoveel uur slaap vaak nog futloos ben.
Als ik om 7u op moet staan voor de les om half 9 moet ik écht veel moeite doen om uit bed te komen. En daarbij is het nog eens heel vervelend dat ik zo vroeg in de ochtend geen hap door mijn keel krijg en dus op een nuchtere maag naar school vertrek, wat dus niet gezond is. Soms heb ik ook echt moeite om wakker te blijven in de les.

Verder probeer ik ook zo gezond mogelijk te eten, sinds september ben ik ook begonnen met meer/overwegend water te drinken omdat ik alleen maar frisdrank dronk. En ik ga nu 2x zumba doen, 1x naar de fitness en in het weekend dan nog paardrijden.

Maar voornamelijk overdag ben ik echt zo slap en lig ik het liefste de hele tijd in de zetel te luieren :o
Ik wordt pas 's avonds actief met als gevolg dat ik dan pas laat in slaap val omdat ik mij om 22u nog niet moe voel. En dan heb ik daar de volgende ochtend alweer spijt van als ik mijn bed niet uit geraak omdat ik te weinig slaap heb gehad :P

Dus als hier iemand is met DE gouden tip, raad, advies, ... SHOOT :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:52

Ik ga ook even meelezen. Ik heb ook veel slaap nodig en lig het liefst vóór 22.00 uur in bed.. Als ik dan een keer een nachtje om half 12 of later naar bed ga, dan ben ik ook gelijk het hele weekend knock out.
Vandeweek was mijn buurvrouw met houten planken aan het sjouwen om 01.30 uur (I know, aso mens is het... Maar dat doet er verder niet toe) en toen heeft het me echt twee nachten gekost, eer dat ik me weer uitgerust voelde :n

Edit: Kwam laatst een grappig artikel tegen over powernapjes:
http://timemanagement.nl/slaaptekort-inhalen/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-11-14 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:53

Heb ik ook!

Ik heb het sinds ik jaren geleden een schildklier probleem hem gehad.
Ik heb het in de winter wel tien keer zo erg als in de zomer...vitamine d, B12 en magnesium helpt me gelukkig aardig.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:54

Ik herken het ook. ook een ex-pfeiffer klant.

Heb echt 9 maar liefst nog 1o uur slaap nodig. Als ik vrij ben slaap ik soms 12 uur lang, en dan smiddags ook n og een uurtje. Zonde van de dag, maar ik heb het echt nodig. Ik val ook altijd gelijk in slaap zodra ik in bed lig. Kan zelfs in de wc in slaap vallen.

Ik vind het wel erg lastig inplannen soms hoor, lange nachten met een baan met onregelmatige werktijden en een paard.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:04

ik kijk ook al vanaf een uurtje of 21.00 op de klok of ik " naar bed mag". zeg altijd dat mn grootste hobby slapen is, doe t tussendoor ook nog ff op de bank. ik kan overigens wel hup, zo mn bed uit in de ochtend. je hebt nu eenmaal avond of ochtend mensen volgens mij! in t weekend heb ik de grootste moeite om t langer uit te stellen. tot groot ongenoegen van mijn man ( die slaapt maar een uurtje of zes)...mn kids gaan soms later naar bed dan ik :Z

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:06

Ik functioneer ook het beste met veel slaap. Kan inderdaad met gemak 12 uur slapen, om 12 uur uit bed komen en dan om 22 uur al weer slapen. Had ook een periode van slaapwandelen. Maar je zegt dat je nog even met je telefoon zit voordat je gaat slapen. Probeer dit eens niet te doen. Geen tv, geen telefoon, niks van dat. Even een stukje lezen, wat kletsen als dat kan, of een zacht rustig muziekje luisteren. Misschien dat dat nog invloed kan hebben op je slaap behoefte. Welterusten! ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:16

testes76 schreef:
je hebt nu eenmaal avond of ochtend mensen volgens mij!

Ik ben geen van beiden ;(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:21

Ik slaap momenteel gemiddeld 11 uur per nacht, en met minder red ik het niet. Oorzaak is Lyme, en in het weekend moet ik alsnog extra rust nemen om bij te komen. oliebol happens, gelukkig functioneer ik overdag weer aardig goed. Ik hoop dat het langzaam verbetert, maar voorlopig vergt de behandeling veel extra uren slaap.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:22

Hier tegenover gestelde. 6 uur is voldoende. Nu ik dat niet (ongebroken) red, met mijn dochter, ben ik wel moe. Lijkt me lastig zoveel slaap nodig te hebben.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:28

12 uur slaap :oo Ik vind 9 uur al heel veel. Ik kan juist niet tegen te veel slaap. 8 uur is echt meer dan genoeg voor mij, moet niet vaak meer hebben (dat kan ik trouwens niet eens want dan word ik gewoon 7 uur in de ochtend wakker :') ). Als ik te veel slaap heb, word ik juist heel lui en moe :D
Minimaal 5 a 6 uur slaap is voor mij voldoende. En dan sta/ loop ik de hele dag op m'n werk, of ik sport+ rij hele dag paard. Gewoon veel energie ofzo denk ik.
Ik slaap meestal rond 12/ 1 uur en dan ben ik rond 7/8 uur weer wakker. Gewoon zonder wekker.

Heb zelfs laatst met uitgaan gehad. Sliep ik rond 5 uur, was ik om (precies) 7 uur gewoon weer vrolijk wakker. Kon écht niet meer slapen en was klaarwakker. Had het gevoel alsof ik gewoon een hele nacht had geslapen. Heb 's middags nog vrolijk 2 paarden gereden en 20 km gefietst (om er te komen) :D

Tegenovergestelde hier dus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:34

Lijkt mij heerlijk, veel slapen kost veel tijd! Als ik een nacht minder maak heb ik gelijk niks aan mijn dag.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:40

Ik dacht dat ik de enige was maar gelukkig niet dus. Hier ook meer als 9 uur slaap nodig anders val ik er volgende avond gewoon om. Overdag dan kan ik wel gewoon doorgaan maar als ik savonds ga zitten wordt het heel erg en kan ik mijn ogen niet meer open houden en val ik vaak op de bank na het eten al in slaap en ik word dan ook gewoon bijna niet meer wakker