Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yellowbird schreef:Ik ben een aansteller. Dat ik wat ik van mezelf vind en wat ik ook te horen krijg. Ik ben enorm onzeker van mezelf. Vind mezelf lelijk, heb geen borsten, vind geen kleding meer wat ik leuk vind. Ben niet goed genoeg voor anderen en niet interessant. Ben niet sociaal. Ben nergens goed in.
Dat is wat ik van mezelf vind. Is dat reëel? Vast niet. Helaas is dat wel hoe mijn hoofd over mezelf denkt.
.
Yellowbird schreef:Hoe moet je dan in jezelf geloven? Hoe moet je zekerder van jezelf worden?
Hoe doe je dat als je alleen maar negatief over jezelf kan denken?
Als ik van de psycholoog mezelf een compliment moest geven lukte dat al niet. Ofwel vol van sarcasme.
Als ik tegen mezelf zeg, je mag er zijn, voel ik alleen maar walging.
Hoe moet ik dan in mezelf geloven?
Yellowbird schreef:Ik ben een aansteller. Dat ik wat ik van mezelf vind en wat ik ook te horen krijg. Ik ben enorm onzeker van mezelf. Vind mezelf lelijk, heb geen borsten, vind geen kleding meer wat ik leuk vind. Ben niet goed genoeg voor anderen en niet interessant. Ben niet sociaal. Ben nergens goed in.
Dat is wat ik van mezelf vind. Is dat reëel? Vast niet. Helaas is dat wel hoe mijn hoofd over mezelf denkt.
En nu zit ik weer in een flinke dip. En weet niet hoe ik eruit kom. Heb al verschillende malen bij maatschappelijk werk/psycholoog gelopen en ja, ze kunnen me uit een dip krijgen. Maar dat zelfbeeld..
Dat blijft.. Ligt altijd op de loer. Alsof ik een mannetje in mijn hoofd heb dat me altijd neer moet halen.
Als ik een compliment krijg zeg ik wel braaf dankjewel, maar in mijn hoofd gooi ik gelijk alle tegenargumenten er tegen aan.
Mijn vriend heeft me dus de status 'aansteller' gegeven en ik kan het hem ook niet kwalijk nemen. Dat ben ik ook. Dus nu doe ik alsof. Alsof er niets is. Alsof ik me prima voel. Zoals ik altijd heb gedaan.
Misschien als ik maar hard genoeg tegen de buitenwereld en mezelf lieg dat ik er uiteindelijk ooit in ga geloven.
Wat wil ik met dit topic bereiken? Ik weet het niet. Te horen dat ik inderdaad een aansteller ben? Horen dat ik wel goed genoeg ben? Zou niet weten waarom. Tips krijgen?
Denk vooral het even van me af schrijven.