Ongeveer 2 weken geleden heb ik met volleyballen mijn rechter enkel omgeslagen.
Resultaat: gescheurde enkelbanden en flink opgerekte pezen
alles bont, paars en blauw.Na een dikke week aanmodderen mocht ik eindelijk terug naar het ziekenhuis. Daar hebben ze mijn enkel ingetapet. Vier weken tape, daar gaan we mee beginnen...
Nu is het zo dat ik op zich nog wel om kan gaan met mijn voet. Ik kan heel veel, behalve mijn passen helemaal afmaken (ook dat gaat trouwens steeds ietsje beter).
De afgelopen week heb ik ook een aantal keertjes in de auto gezeten en dat gaat helemaal goed. Ik heb eigenlijk nergens last van. Ik rij gewoon zoals ik normaal ook rij. Echter hoorde ik nu dat ik op moeten letten met autorijden i.v.m. verzekering als ik een ongeluk krijg. Ik heb op internet gezocht, maar kan niet echt een duidelijk antwoord krijgen. Ik hoop dat er hier mensen zijn die er misschien iets meer vanaf weten...
Ben ik verzekerd als ik autorijd met tape? Ik kan gewoon normaal rijden zoals altijd.
Op internet las ik iets over een doktersverklaring, maar ben je dan ook echt verzekerd of vergroot het alleen je kansen? Wie kan ik hier anders over raadplegen? Dokter? Verzekering?
EDIT: Misschien ook wel handig om erbij te vermelden dat het telkens om kleine stukjes gaat. Op en neer naar mijn werk, eventjes naar mijn vriend of vriendinnen etc. Afstanden van maximaal 10 km.
Maar met tape kunnen mijn ouders me de komende vier weken voor elke scheet wegbrengen.
Denk niet dat ze daar super happy van worden ook. Maat je bedient dat ding niet met je voeten. Dus in dit geval twijfel... En bij twijfel....
en je hebt dus kans dat ze zeggen dat het je eigen schuld is omdat zij vinden dat je niet had mogen rijden. In dat geval mag je de schade zelf betalen...
daar gaan mijn ouders over haha.