Ik heb sinds febr 2014 een mirena spiraal en was daar heel tevreden mee tot gisteren. Ik was bij de gyn om te controleren of hij nog goed zat en nou bleek dat hij dus niet goed zat en dat ik dus gewoon niet beschermd ben
..Ik heb de spiraal niet door deze gyn laten zetten en hij is dus ook niet gecontroleerd na het zetten of het daar fout is gegaan
of dat hij in de loop der tijd verzakt is, mijn gyn van gisteren vertelde dat ze in Duitsland standaard controleren of hij goed geplaatst is en dus ook iedere 6 maand. Ik heb hem in NL laten zetten en daar doen ze geen controle schijnbaar
..Maargoed nu kwamen we dus tot de oplossingen en ik heb eigenlijk 2 keuzes aangezien ik het verder wel een prettig ding vind. Of ik laat deze eruit halen en laat een nieuwe plaatsen --> wat niet door de verzekering vergoed word en ik dus 300 tot 400 euro moet betalen (in duitsland is het duurder, in NL laat ik hem dus niet meer plaatsen, daar was het maar 140 euro ofzo) of doormiddel van een nieuwe manier die door een kliniek in Münster toegepast wordt om de oude eruit te halen, schoon te maken en weer opnieuw te gebruiken aangezien hij nog geen jaar in gebruik is geweest, dit laatste gaat onder volledige narcose
en wordt hoogstwaarschijnlijk vergoed door de verzekering omdat het dus een medisch probleem is.Mijn gyn noemde dit IUD Repair. Echter kan ik helemaal niks hierover vinden op internet.
Mijn vraag is of iemand hier ooit gehoord heeft van deze methode en ervaring hiermee heeft?
Ik heb een verwijzing voor de kliniek gekregen dus daar bel ik morgen eens heen, maar wil ook graag wat ervaringen horen.
Edit: Geloof dat het niet helemaal duidelijk is waar ik ervaringen om vraag haha
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met die operatie om de oude spiraal te gebruiken, zoals de arts het noemde IUD Repair.

Gyn ze dus op maat geknipt, toen geen pijn meer. Daarna echter niks als ellende met onregelmatige cyclussen, totale leegloop tijdens het ongesteld zijn (ik hoorde dus niet bij die 85% van de vrouwen waarbij de bloedingen doorgaans veel minder werden
) En tot slot ook weer maandelijks of vaker migraine. Na een jaar heb ik m dus laten verwijderen; voor mij NOOIT meer (kunstmatige) hormonen