What (not) to wear voor je bevalling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

What (not) to wear voor je bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 14:06

Nou nee, niet voor de bevalling zelf maar daarna.

Ik verwacht in de kraamweek al veel bezoek en ik wil er dus graag een beetje netjes uit zien. Eigenlijk is dat veel te snel, ik weet het, maar door omstandigheden kan het even niet anders. Een paar mooie pyama`s aanschaffen dus.

Denken jullie dat ik in de kraamweek meteen al in een `normale` pyama pas, of moet ik op zoek naar speciale zwangerschaps-pyamas (die ik dan later niet meer kan dragen)?

Vertel: hoe kleedde jij je `netjes` in je kraamweek?

Monica72

Re: What (not) to wear voor je bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:12

gewoon zorgen dat je een paar langere truien hebt en daar lekker makkelijk een legging onder doen, vergeet niet bevallen vergt tijd om te herstellen dus ga je niet uitsloven voor de visite want naderhand moet je het bekopen.

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:15

Ik zat de volgende dag gewoon weer in mijn zwangerschapskleren, een pyjama hoeft echt niet heel de kraamweek hoor. In de meeste gevallen ben je op dag 2 en zeker op dag 3 al wel weer in de kleren. En het is juist leuk om er gewoon weer een beetje normaal (zonder buik) uit te zien

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:16

Ik had een slaap shirt van mijn vriend met een pyamabroek/joggingbroek aan waar rek in zat.
De eerste dagen bleef mijn zwangerschapsbuik maar met een paar dagen en borstvoeding dat op gang kwam ging het er redelijk snel vanaf.

Ik zou daarnaast inderdaad er rekening mee houden dat de deur niet plat gelopen wordt. Zelfs wanneer de bevalling snel en soepel loopt (zoals bij mij het geval was) is het gewoon slopend om veel bezoek over de vloer te krijgen. Je hebt tijd nodig om te wennen aan een nieuwe ritme, je kindje en je gezin dat verandert en dat heeft tijd nodig. Neem dus je rust, bezoek kan ook wat later komen, je kindje loopt niet weg.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:16

Whaah ik liep rond in me joggings broek truitje erop klaar vond het prima bevallen is geen pakje boter halen in de supermarkt het vergt heel wat kracht emotie etc etc. En geloof mij dat die visite daar alle respect voor heeft en zo niet dikke pech je moet aan trekken wat lekker zit en je vooral niet op doffen omdat dat moet ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:17

Gewoon nette pyama - wel met knoopjes, makkelijker bij borstvoeding. Hoeft niet extra groot.

Zorg ervoor dat je niet doorlopend bezoek krijgt. Houdt bijvoorbeeld tussen13.00 en 15.00 uur als rustijd aan.

Ontvang bezoek op de slaapkamer en blijf in bed liggen. Bezoek blijft dan veel minder lang "plakken" en is dus minder vermoeiend voor je.

Zorg er dus wel voor dat er iemand is om het bezoek te bedienen (koffie/thee/beschuig met muisjes)

Ik vond het destijds wel jammer dat er bijna niemand op bezoek kwam in de kraamtijd, dagen duurden daardoor erg lang. Had hele dagen kraamhulp en baby sliep bijna hele dag.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:17

Voedingsshirt is erg praktisch. Kan je degelijk je kind voeden en visite ontvangen en verder een fijn zittende (zwangerschaps)broek. Zelf heb ik twee dagen op bed gelegen en ging daarna rustig aan in de benen. Het was toen ook wel mooi en warm weer, dat ik lekker in het zonnetje kon zitten.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 23-11-14 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:19

Marie111 schreef:
Zorg er dus wel voor dat er iemand is om het bezoek te bedienen (koffie/thee/beschuig met muisjes).

Tegenwoordig neemt de kraamverzorgster dit op zich. Zij gaan dan overleggen met de ouders wat ze willen dat ze doet en geeft ook aan wanneer het bezoek te lang blijft hangen wat toch wel regelmatig gebeurt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:27

Shirt meer knoopjes idd. En lekker boven in bed blijven. Een broek vond ik niet fijn. Ding moest steeds uit met de controles en ik plaste de eerste dagen steeds onder de douche

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:31

Ik denk dat me dat niet kan boeien hoe ik er dan bij loop. We zien het wel! :+
Ik zal nog wat voedingstruitjes moeten aanschaffen, daar heb ik er 0 van, denk dat dat wel handig is. Maar al zit ik alleen maar in m'n bed met m'n pyjama aan... Maakt de visite ook niks uit toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:36

HealthTIES schreef:
Ik zat de volgende dag gewoon weer in mijn zwangerschapskleren, een pyjama hoeft echt niet heel de kraamweek hoor. In de meeste gevallen ben je op dag 2 en zeker op dag 3 al wel weer in de kleren. En het is juist leuk om er gewoon weer een beetje normaal (zonder buik) uit te zien

Nou lijkt me ook. Ik zou in een pyama nog niet dood gevonden willen worden, laat staan dat ik er door visite in gezien zou willen worden :+

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:44

Ik heb helaas de hele kraamweek in het zh doorgebracht en had gewoon makkelijk zittende kleding aan. Maar wij hebben maar 1x bezoek gehad en de rest afgeketst tot we thuis waren. Ik ben nu zwanger van de 2e en we gaan echt voor een rustige kraamweek om mijn dochter de kans te geven aan haar nieuwe zusje te wennen. Vanaf dag 3 mogen mijn vader en mijn so een half uurtje langskomen en verder op de verloskundige controles na geen bezoek. (Wij nemen ook geen kraamzorg af) En als mensen dat niet willen accepteren, dan hebben ze pech. Ons gezin, onze regels.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:47

Goof schreef:
HealthTIES schreef:

Nou lijkt me ook. Ik zou in een pyama nog niet dood gevonden willen worden, laat staan dat ik er door visite in gezien zou willen worden :+

Ligt er aan wat voor pyama je aan hebt ;)mooie satijne is zo erg toch niet whahaha en geloof mij als je net bevallen ben en je gebroken nachten etc heb denk jij echt niet aan hoe je er uit ziet als er visite is

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 14:53

Lang leve de kamerjas. Ik loop er als ik thuis ben altijd in rond, gewoon over mijn gewone kleren (lekker warm nu het wat kouder is), mijn ondergoed of mijn pyama, het maakt allemaal niet uit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:04

Geen zijden of satijn hoor! Ivm de hormonen zweet je je kapot na de bevalling en dat is daarinecht niet fijn

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:25

Ik liep vooral rond in joggingbroeken en huispakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:28

Ik had gewone kleren aan.
Heb bij beide niet in bed gelegen
Ook niet veel kraambezoek gehad trouwens, daar had ik geen behoefte aan zo snel

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:32

Korte broek is ook wel fijn. Ziet er wat charmanter uit als je naar de wc gaat.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:32

Ik zou toch voor de lange truien met een lekkere legging gaan. Is modern zat en zit tenminste lekker.

Ik vond broeken echt niet lekker zitten ivm Nog een beetje buik en gevoeligheid. En hechtingen down under.

Ik was al vrij snel weer te been. Gewoon beetje in huis aanklooien. Moest wel erg wennen aan het nieuwe ritme. Maar vond het na een dag bed wel weer heerlijk om lekker fris gedouched in normale kleding te lopen.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 16:01

Leuk dat er zoveel tips komen, daar kan ik wat mee! Even verduidelijken:

- gewone kleren sturen het bezoek de boodschap dat alles bij het oude is en dat ik me weer `gewoon` voel. Dat wil ik vermijden, vandaar dus de keuze voor pyama/kamerjas.

- de mensen die gaan langskomen zijn zeker niet `close` dus de oude T-shirts/joggingbroeken zijn niet gepast

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:19

Rapperijder schreef:
- de mensen die gaan langskomen zijn zeker niet `close` dus de oude T-shirts/joggingbroeken zijn niet gepast

Waarom zou je mensen die niet "close" zijn langs laten komen in je kraamweek?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:23

Alvast gefeliciteerd met je kleintje :)

Maar anders gewoon oversized pyama's kopen? Dan weet je zeker dat je erin past? En op een koude dag zijn oversized pyama's ook lekker om je erin te verstoppen.
Het lijkt me dat je voorkeur toch een pyama is, zo te lezen?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:28

Anoeska27 schreef:
Rapperijder schreef:

Waarom zou je mensen die niet "close" zijn langs laten komen in je kraamweek?

Jij vraagt het ik dacht het ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:43

Geloof mij maar, in de eerste week heb je helemaal geen trek in visite. Je bent moe van de bevalling en gebroken nachten. En vergeet de kraamtranen niet. Die krijgt bijna elke vrouw. Ik had met visite joggibroek aan, en zonder visite alleen mijn tshirt. ik was midden in een hitte golf bevallen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:47

ik wilde gewoon geen bezoek over de vloer.....ik wilde rust en bijtanken!

Ik was kapot..en dan hebben dochterlief en ik nog 8 en 9 dagen in ziekenhuis gelegen ook (dochter op high care) ik op de kraamvrouwen afdeling.Was zo zwak..toen ik thuis was, was het nog niet veel beter...een zombie. En ik had niet eens een zware bevalling oid (klein meisje 2180 bij 36+2w) dus ook niet uitgescheurt knip oid...