Ziek zijn dag 11...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Ziek zijn dag 11...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 16:58

Hoi mensen..

K zit er behoorlijk doorheen en zie veel topic's voorbij komen van mensen die ziek zijn!
Hangt er iets in de lucht?

Mijn klachten zijn:
Keelpijn
Veel vastzittende slijm, maar hoest ook veel op
Misselijk (van het doorslikken van het slijm)
Hoofdpijn
Koorts dat komt en gaat
Zere spieren en dan echt overal van het hoesten
Nu al 3 nachten helemaal niet geslapen en 2 nachten 2 uurtjes, begint langzaamaan op te breken... (als ik ga liggen word het benauwd en klap ik dicht)

Ben ondertussen 2 keer naar de dokter geweest, 1e keer moest ik het maar uitzieken en wou ze me wel antibiotica geven maar dat was net ze behulpzaam en snel als het uitzieken, en mocht geen pijnstillers... Vanmorgen na weer een nacht wakker weer naar de huisarts geweest en nu heb ik Codeine gekregen, maar ik merk niks verlichtends.. Het was iets van Bronchites ofzo? Longen klinken schoon en keelamandelen zijn wel erg groot, normaal geen last van, dus eruit vond hij nogal radicaal.
Nu kan ik het slijm niet meer ophoesten en krijg ik het benauwd, eten en drinken gaat gewoon zonder pijn en problemen, alleen de eetlust is wel 0,0.

Tot nu toe helpen de bisolvon, Trachitol en panadol voor geen meter...
Ook thee, dropjes en andere keelverzachtende dingen zijn echt nutteloos..
Zit een beetje met mn handen in het haar kwa pijn weet niet goed waar ik het moet zoeken, wie heeft de gouden tip voor mij?

Lotgenoten, deel uw tips! _/-\o_

eline10

Re: Ziek zijn dag 11...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:01

Hier hetzelfde helaas....
Keelontsteking gehad, die nu gelukkig al wat verminderd is, maar nog steeds héél erg veel hoesten....
Ik heb zelf ook heel veel verschillende keelsnoepjes geprobeerd, maar strepsils hielpen toch het best!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 17:03

Strepsils heb ik ooit geprobeerd maar hielpen toen niet, misschien nu toch nog een keer proberen!
Ik ga eens kijken of mn vriend naar de winkel wil voor me. (Nog een keer :+ (3) )

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:05

Ik ben ook al een paar dagen niet zo lekker.
Loop er tot nu toe nog wel steeds mee door mar heb ook voordurend hoofdpijn, misselijk en zere spieren.
Ik ben overigens niet heel erg verkouden.
Ik heb denk ik niet echt een goude tip voor je..
Uitrusten, voldoende slaap, maar toch wel elke dag íets doen.
Paracetamol ben ik niet zo van..
Ik had laatst wel een goedje voor verkouden zijn, ik kon toen nauwelijks meer praten en snotteren en hoesten en dat spul werkte heel goed..
Maar hoe het heet? Dat zou ik eens moeten navragen.
Beterschap iniedergeval! :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:05

Wat ik zelf gebruik bij keelpijn is Keelspray van Dr vogel.
Doet in het begin wel even zeer en het smaakt verschrikkelijk, maar ik heb we altijd wel baat bij.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:06

Welke smaak had je?
En vooral veel binnen blijven! En als je dan toch naar buiten moet: draag een sjaal! De oorzaak van mijn keelontsteking was ook omdat ik te veel buiten was (zonder sjaal).... Ik fiets elke dag 45 min heen en 45 min terug van school, en daarnaast ben ik echt een buitenmens en dus ook druk met de pony's buiten!

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:07

Ik heb hetzelfde gehad, en mn vader ook. Mn vader had ook nog bronchitis gekregen (de theorie was dat het virus plaats had gemaakt voor de bronchitis zodat die kon groeien ofzoiets). Ik ben op een gegeven moment ook naar de dokter geweest maar had geen bronchitis. moest wel bloed laten prikken, bloedbezinking was niet goed. Ben inmiddels weer beter en moet maandag laten controleren of de bloedbezinking nu wel goed is. Beterschap!!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:08

En allemaal goed je hand voor je mond houden natuurlijk :=
Ik zat namelijk in de bus en zat een man vreselijk van zich af te hoesten, ik voelde het gewoon op mij neer komen.
(Man zat achter mij)
Dat is ook echt suuuper hygienisch.. :+

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:09

Ik ben al 13 dagen ziekjes...

Je wilt de gouden tip weten?!? GEDULD...

En... Dat heb ik niet!

Beterschap!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:11

Oh hier precies hetzelfde, lig ook al 7 dagen helemaal lam op de bank! Het wordt maar niet beter. Slik 8 paracetamol per dag en heb ventolin tegen de benauwdheid, die helpt best goed. Vannacht 4x met de kriebelhoest wakker geworden.
Niets helpt dan rust volgens de huisarts, dus dat doen we maar :)

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:11

Ascal 600 deed wonderen voor mij. Zou did echter alleen gebruiken in overleg met een arts. Een goede multivitamine supplement kan vaak ook geen kwaad. Supradyn oplosbaar bijvoorbeeld of Lamberts Multiguard. Heel veel sterkte en beterschap in ieder geval!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:24

Ook hoofdpijn als je je hoofd voorover doet?
Ik had bijholteontsteking en werd helemaal naar van al dat ranzige slijm, met pcm en ibu was het redelijk houdbaar.
Heeft 3 weken geduurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:26

Antigrippine daar ga ik echt hard op, ook al ben ik hondsberoerd :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:27

Op mijn werk ook al drie mensen met precies dezelfde klachten als jou en ook al langer als een week. Ellende!! Hoop dat het mij bespaard blijft maar het heerst echt!
Beterschap allemaal!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 17:29

Joolien schreef:
Antigrippine daar ga ik echt hard op, ook al ben ik hondsberoerd :')

Dat ga ik eens even googlen...
Lijkt niet bijzonder maar als het maandag nog aanwezig is ga ik het proberen...

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:49

Heb je echt keelpijn of doet het vooral pijn doordat je amandelen opgezwollen zijn en je veel hoest? Gezien je zegt dat eten en drinken probleemloos en pijnloos gaat, klinkt het niet echt als keelpijn. Medicijnen die daar op gericht zijn, zoals Trachitol en Strepsils, zullen dan waarschijnlijk niet helpen. Als ik echt heel erg keelpijn heb, en ik dus amper kan eten, drinken of praten, neem ik Strepfen, dat zijn Strepsil-achtige zuigtabletten met een soort ibuprofen. Maar als het probleem niet daar ligt, kun je misschien beter gewone ibuprofen nemen. Ik weet niet precies wat je wel en niet met codeïne mag combineren, dat zou ik even overleggen met de huisarts als ik jou was.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:36

Ja das wel n goeie, eten en drinken gaat idd prima.
Ik ga nog niks combineren tot overleg idd.
Goeie input zelf niet eens aan gedacht.
Het irriteert wel enorm en doet ontzettend veel pijn met hoesten.

Mn amandelen begonnen gisteren pas op te spelen. Hiervoor nog niet echt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:40

Neusspray. Dat lost het slijm op.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:47

Zeg... Geen grappen hoor. Heb precies dezelfde klachten, nu 3 dagen ziek. Hoop er toch wel eerder vanaf te zijn dat jullie allemaal :+

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:48

Natasja91 schreef:
Zeg... Geen grappen hoor. Heb precies dezelfde klachten, nu 3 dagen ziek. Hoop er toch wel eerder vanaf te zijn dat jullie allemaal :+

Je bent gewaarschuwd, haal extra mankracht en vitamines!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 19:00

Bij vastzittende hoest neem ik Lysomucil 600 ... een dagje of 2 en alles komt los :Y)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 19:56

K heb weer vanalles gekregen van mn vriend alleen bij de jumbo geen vitamine pillen? Dus héél overdreven veel fruit :p

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 21:21

.....ik begon twee weken terug met snotteren, en ben aan de darmflora gegaan.
Bij mij is het echt de kwestie dat 'de eerste verdedigingslinie' (.....foei, wat een militaire termen...) niet altijd even sterk is. Het versterken van die eerste verdedigingslinie gaat via de darmflora.
Ik ben een paar dagen 'off food' geweest, en een dag of wat wat sloom, maar het snot is nu weg en de energie komt weer terug.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:40

*steekt vinger omhoog*

Ik doe ook mee, ruim 1,5-2 weken geleden ineens flinke bulten op mijn lymfeklieren. vorige week zondag wat last van mijn keel en snotteren en maandag brak de hel los := .
Hoofd zit vol en doet ook pijn met bukken, slijm wat ik niet opgehoest krijg waardoor ik bij het minste geringste loop te hijgen als een pakpaard, witte vlekjes in mijn keel, hoesten enz. Klink overigens ook lekker hees als ik me druk maak :') .

En idd ook al neusspray en keelpastilles van dampo geprobeerd maar haalt niet echt wat uit.
Mag ivm de zwangerschap helaas niet echt de paardenmiddelen nemen dus hoop dat het gaat slijten.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:50

De strepfen werken hier als een tierelier! Of ik begin beter te worden...
Iig geslapen vannacht, wat een heerlijk gevoel. Maar 2 keer wakker geweest met een flinke keer hoestbuien waardoor mn vriend bijna uit bed vloog zo schrok hij :')
Waarvan ik zo hard moest lachen dat ik zat te piepen als een hese kip en meteen heel benauwd, waarna mn vriend weer rood aanliep van het lachen om mijn piepen.

Hier gaat het dus iig weer redelijk goed! Geen koorts, geen pijn, alleen nog spierpijn van het hoesten en met hoesten last van mn keel.