Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Froukje1993 schreef:Simpel, laat de cola in de winkel staan en drink elke keer dat je zin hebt in cola 1 of 2 glazen water. Wat er niet is kun je niet drinken immers!
Ik ben ook suikerverslaafd geweest (alleen zocht ik het in chocolade) en ik haalde het niet in huis, maar als ik echt in een enorme suikerdip zat, ging ik gewoon naar de winkel hoor! Al moest ik er 20 minuten voor fietsen!
en die doorbreek je alleen met doorzettingsvermogen.AmyII schreef:Hoe oud ben jij TS?
Ik zou dit probleem met je huisarts bespreken. Ook zou ik hem vragen om je bloedsuiker te meten. Als je niet uitkijkt zit je door je slechte eetgedrag constant te hoog in je suiker waardoor je constant een 'honger' gevoel hebt.
Tip van mijn kant: ontbijt 's morgens met twee of vier sneetjes brood. Een (of twee) sneetjes hartig belegd en een (of twee) sneetjes zoet belegd.
Probeer 2 á 3 uur na je maaltijd een tussendoor te nemen, dit kan een cracker met hartig beleg zijn of wat snacktomaatjes. 2 á 3 uur daarna weer een stevige lunch en 2 á 3 uurtjes later weer een (liefst gezond!) tussendoortje.
Doordat je ritme kweekt in je eetgewoonte krijg je minder zin om te 'grazen' (zoeken naar eten).
En probeer elke dag één glas cola om te ruilen voor water en zo steeds verder de cola afbouwen. 'Cold turkey' stoppen met zo'n suikerbom heeft vervelende gevolgen, zoals jij zelf al gemerkt hebt.
AmyII schreef:JuliaKamm, het is niet verstandig als je gewend bent om enorme hoeveelheden suiker en vet tot je te nemen om meteen volledig 'om' te gaan.
Doe je je lijf intern meer schade mee aan dan menigeen denkt.
Sammyoo schreef:Misschien helpt het om een paar weken helemaal koolhydraat arm te eten. Dus ook je brood, pasta etc schrappen en je energie vooral uit eiwitten halen. Ik doe dat als ik een paar kilo kwijt wil en mijn ervaring is dat ik dan (na een paar dagen) veel minder honger en snoep aanvallen heb. Je bloedsuikerniveau wordt er een stuk regelmatiger van. En dan kan je langzaam weer uitbreiden naar een gezond voedingspatroon.
secricible schreef:Sammyoo schreef:Misschien helpt het om een paar weken helemaal koolhydraat arm te eten. Dus ook je brood, pasta etc schrappen en je energie vooral uit eiwitten halen. Ik doe dat als ik een paar kilo kwijt wil en mijn ervaring is dat ik dan (na een paar dagen) veel minder honger en snoep aanvallen heb. Je bloedsuikerniveau wordt er een stuk regelmatiger van. En dan kan je langzaam weer uitbreiden naar een gezond voedingspatroon.
En dit vooral niet doen. Allereerst omdat koolhydraatarm eten alleen onder begeleiding in uiterste gevallen moet gebeuren. En ten tweede is dat echt veel te cold turkey. Dan word je doodziek...

secricible schreef:Sammyoo, maar ik hoop dat jij niet zo'n extreem drink-patroon hebt als ts? Het lichaam nu ineens van de koolhydraten afhalen levert echt een berg stress voor het lichaam op waar je het niet aan wilt beginnen. Hersenen functioneren alleen op glucose, dus je vraagt nogal wat van het lichaam als je koolhydraatbeperkt gaat eten, laat staan als je lichaam gewend is aan dit eetpatroon...
)
TsarinaZ schreef:ik drink inderdaad echt heel veel cola gemakkelijk een 2l fles op een dag en soms zelfs meer.