injectie in schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

injectie in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:04

Omdat ik er vanuit ga dat ik niet de enige ben met een schouderblessure op dit forum stel ik mijn vraag hier :)
Heeft iemand ervaring met een pijnstillende en ontstekingsremmende injectie in de schouder?
Ik heb een gescheurd labrum en een slijtage in de schouder. Opereren is niet echt een optie, omdat men daar geen verbetering van verwacht.
Natuurlijk is een tijdje pijnvrij rondlopen wel heel aangenaam, maar ik ga er vanuit dat er ook wel nevenwerkingen zijn.
Ik wil een goede afweging maken.
Dus vertel alsjeblieft je ervaring :j

Qimm

Re: injectie in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:05

Vraag me af hoe verstandig dat is bij een gescheurd labrum....

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:12

Hoe bedoel je?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:13

Het gaat niks aan het gescheurde labrum veranderen... Bij de een werkt het als een trein, bij de ander nauwelijks.
In jouw geval zou ik het wel willen proberen. Maar daarnaast evt ook fysiotherapie, krijg je dat al?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:13

Ik heb een gescheurd labrum in mijn heup en vorige week een injectie gehad.
De injectie zelf deed echt zoveel pijn! Maar mijn hele heupgebied was gevoelig. Heb in september een auto ongeluk gehad en dat heeft het scheurtje in m'n labrum waarschijnlijk verergerd. Was met m'n knie tegen de voorstoel geklapt en daardoor is waarschijnlijk m'n heupkop hard in de kom gedrukt.

Voor de injectie gaan ze voelen waar bloedvaten lopen, dit deed de arts gewoon door met z'n vingers te drukken.. Nou toen kon ik 'm al villen }> Echt, ik kon wel janken met die prik. De verdoving deed het ook niet zo goed.

Ik heb die injectie gekregen om te kijken of de pijn in m'n heup wel echt uit m'n heup komt. Klinkt stom, maar omdat er al een scheurtje in m'n labrum zat, was er toen ik een jaar of 14 was al een MRI gemaakt.
De arts wilde dat liever niet nog een keer doen, maar eerst dit proberen. Door de klap kan het ook makkelijk ergens anders vandaan komen natuurlijk.
Het helpt wel wat, maar niet voor de volle 100%.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:16

Even bij vermelden dat de prik in de heup veel pijnlijker is dan in de schouder ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 14:23

hahahaha...ik ben niet zo erg bang voor prikken en pijn bij prikken, maar bedankt voor de geruststelling :D
Inderdaad doet een injectie niets af aan het gescheurde labrum...Maar ze willen iets doen aan de pijn en de bewegingsbeperking.
Fysiotherapie heb ik al twee periodes gehad.
Ik heb ook een brace zodat mijn schouder wat minder instabiel is. Op zich is het dragen van een brace wel prettig voor mijn schouder zelf, maar het schuurt en knelt weer op andere plekken. Het is een heel gevaarte :\
Het voorstel van de orthopedisch chirurg is nu : injectie, fysiotherapie en pijnstilling.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:24

Ik zou het geloof ik net zo doen als je orthopeed je voorlegt. +:)+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:35

mirim schreef:
hahahaha...ik ben niet zo erg bang voor prikken en pijn bij prikken, maar bedankt voor de geruststelling :D
Inderdaad doet een injectie niets af aan het gescheurde labrum...Maar ze willen iets doen aan de pijn en de bewegingsbeperking.
Fysiotherapie heb ik al twee periodes gehad.
Ik heb ook een brace zodat mijn schouder wat minder instabiel is. Op zich is het dragen van een brace wel prettig voor mijn schouder zelf, maar het schuurt en knelt weer op andere plekken. Het is een heel gevaarte :\
Het voorstel van de orthopedisch chirurg is nu : injectie, fysiotherapie en pijnstilling.

Als de orthopeed denkt dat de vloeistof geen verdere schade (en dus nieuwe klachten) aanbrengt aan het kapotte labrum zou ik dat advies wel gewoon volgen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:48

Ik heb inmiddels drie injecties in m'n schoudergewricht mogen verwelkomen.
Alleen heb ik (chronische) slijmbeursontsteking.
De injectie zelf was geen pretje,de vloeistof is vrij dik. Maar toch gaf het niet de hevige pijn waar ik van te voren op gerekend had. Tuurlijk is het gebied drukgevoelig en ontzettend pijnlijk,maar het doordringen van de naald tussen het gewricht viel me achteraf mee.

Als je een injectie krijgt en de pijnstilling gaat aanslaan bij jou,zou je zelfs ter plekke verschil moeten voelen. Meteen na het zetten van de injectie.
Afhankelijk van allerlei factoren kan je injectie een paar weken tot enkele maanden effect hebben en eventueel herhaald worden.

Bij mij gaf het helaas niet het gewenste effect en heeft de laatste injectie helaas maar enkele dagen verlichting gegeven.
Ik hoop dat het voor jou beter aanslaat,ook al heb ik natuurlijk geen ervaring met een injectie bij een gescheurd labrum,ik hoop dat je toch een beetje een antwoord op je vraag had. :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:14

Dank jullie wel voor jullie ervaringen.
Waar ik een beetje tegen aanhang is het feit dat de vloeistof die je ingespoten krijgt wel degelijk invloed heeft op je hormoonhuisdhouding. Het doet meer in je lijf dan alleen waar het voor bedoeld is.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:18

Dat is bijna altijd minimaal en kortdurend. Weet niet of je de overgang al overleefd hebt, maar het kan zijn dat dat de boel in de war stuurt. Let wel: kán! Heb 1x gehoord van een vrouw die weer ging vloeien nadat ze al een jaar 'eraf' was. Wat meer opvliegers behoort ook tot de mogelijkheden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:20

Mijn schoonmoeder heeft deze injecties ook gehad. Het viel haar qua pijn alles mee, maar echt geholpen heeft het helaas ook niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:21

2 van die spuiten gehad ivm RSI achtige klachten in de schouder (2e was eigen schuld, te snel weer teveel gedaan :o ). Geen pijn gehad van het spuiten, verdoving is 1e half uur of zo en die werkte goed. Rest hielp ook, maar daarna te snel weer gewoon begonnen. Je bent met die ellende en weer opbouwen naar gewone werkweek en ander bezigheden zo een jaar bezig. Neem die tijd ook, want die spuiten kunnen maar zeer beperkt herhaald worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:25

Mijn voorkeur zou niet uit gaan naar de spuit. Heb van meerdere fysio therapeuten vernomen dat ze uiteindelijk meer slecht dan goed doen :P
Wat ik een echte aanrader vind, is bowen therapie! Had er ook nog nooit van gehoord, maar vind de resultaten daar echt zóveel beter dan bij de fysio en ga er bij een eventuele volgende blessure absoluut weer heen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:26

Warboel schreef:
Ik heb een gescheurd labrum in mijn heup en vorige week een injectie gehad.
De injectie zelf deed echt zoveel pijn! Maar mijn hele heupgebied was gevoelig. Heb in september een auto ongeluk gehad en dat heeft het scheurtje in m'n labrum waarschijnlijk verergerd. Was met m'n knie tegen de voorstoel geklapt en daardoor is waarschijnlijk m'n heupkop hard in de kom gedrukt.

Voor de injectie gaan ze voelen waar bloedvaten lopen, dit deed de arts gewoon door met z'n vingers te drukken.. Nou toen kon ik 'm al villen }> Echt, ik kon wel janken met die prik. De verdoving deed het ook niet zo goed.

Ik heb die injectie gekregen om te kijken of de pijn in m'n heup wel echt uit m'n heup komt. Klinkt stom, maar omdat er al een scheurtje in m'n labrum zat, was er toen ik een jaar of 14 was al een MRI gemaakt.
De arts wilde dat liever niet nog een keer doen, maar eerst dit proberen. Door de klap kan het ook makkelijk ergens anders vandaan komen natuurlijk.
Het helpt wel wat, maar niet voor de volle 100%.

Nou ik heb de operatie gehad :') Ook geen pretje _O-

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:06

mirim schreef:
Dank jullie wel voor jullie ervaringen.
Waar ik een beetje tegen aanhang is het feit dat de vloeistof die je ingespoten krijgt wel degelijk invloed heeft op je hormoonhuisdhouding. Het doet meer in je lijf dan alleen waar het voor bedoeld is.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik heb niks gemerkt van de hormonen.
Geen ontregelde menstruatie of zweten/puistjes.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:10

Rindin schreef:
Even bij vermelden dat de prik in de heup veel pijnlijker is dan in de schouder ;)

Ik vond die in de schouder echt pijnlijker ;(

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:13

Nog niet in de overgang, maar zit dus ook niet te wachten op extra klachten ( maar gezien mijn leeftijd zal het niet lang meer duren :+ )
Een vriendin van mij heeft deze injecties ook gehad vanwege een frozen shoulder en kon daarna door naar de gynaecoloog .....de hele boel was in de war en ze wist toen nog niet waardoor. Haar gynaecoloog vertelde dat het terug te voeren was tot die injecties in haar schouder....vind ik niet zo'n leuk idee dus.
Mijn fysiotherapeut is ook niet echt een voorstander van de cortisoneninjectie. Ik al hem nog eens vragen waarom niet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:25

heb ook al zo een mengsel in de schouder gehad, hielp wel maar dat punt is altijd gevoelig gebleven en is echt een zwakke plek.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:37

mirim schreef:
Nog niet in de overgang, maar zit dus ook niet te wachten op extra klachten ( maar gezien mijn leeftijd zal het niet lang meer duren :+ )
Een vriendin van mij heeft deze injecties ook gehad vanwege een frozen shoulder en kon daarna door naar de gynaecoloog .....de hele boel was in de war en ze wist toen nog niet waardoor. Haar gynaecoloog vertelde dat het terug te voeren was tot die injecties in haar schouder....vind ik niet zo'n leuk idee dus.
Mijn fysiotherapeut is ook niet echt een voorstander van de cortisoneninjectie. Ik al hem nog eens vragen waarom niet.

Niet iedereen krijgt perse last, meer mensen niet dan wel. De aversie tegen corticosteroiden is vaak overtrokken, helemaal in het geval van een eenmalige prik. Je spieren scheuren er niet door, je botten vallen niet uit elkaar etc.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:41

Oh dank je :D nee, ik begrijp dat de negatieve kanten vaak overbelicht worden.
Heb jij medische kennis Qimm of spreek je uit ervaring( van jouzelf of iemand anders)?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:52

Ik heb zo'n zelfde injectie in mijn vinger gehad van de HA, heb een knobbel in mijn gewricht. Werd er niet vrolijk van, bobbel werd gevoeliger, groter en mn vinger werd blauw. Daarnaast had ik nog 2 á 3 dagen last van opvliegers en vloeide alsof ik zwaar ongesteld was. Voor mij geen aanrader dus :n

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:54

Zelf spreek ik uit ervaring en met medische kennis zo injectie werkt vooral plaatselijk en w
meestal heb je geen last van de bijwerkingen. Maar als je een gevoelig hormoon systeem hebt kan je altijd pech hebben dat je er wel op reageert maar het komt niet heel vaak voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:57

genja schreef:
Zelf spreek ik uit ervaring en met medische kennis zo injectie werkt vooral plaatselijk en w
meestal heb je geen last van de bijwerkingen. Maar als je een gevoelig hormoon systeem hebt kan je altijd pech hebben dat je er wel op reageert maar het komt niet heel vaak voor.

Precies dit :)

Er zijn altijd pechvogels die er overgevoelig voor zijn, maar dat zijn de uitzonderingen