Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:47

Jawel, het is weer overstaptijd.. ook wel 'paniek en chaos' in mijn ogen. We worden doodgegooid met onbetrouwbare vergelijkingsites om nog maar te zwijgen over de verzekeringsmaatschappijen zelf.
Onder de streep hebben we denk ik nog het meeste aan elkaar. Vandaar ook het idee van dit topic.

Ik heb altijd bij Zekur (Univé) gebivakkeerd, dit omdat het tot je 25 (?) relatief goedkoop is. Maar helaas voor mij, ik ben afgelopen jaar 25 geworden wat inhoud dat ik moet gaan 'shoppen'.

Nu heb ik net bij Independer gekeken en die kwamen uit op VGZ bij mij; HoyHoy komt wéér met iets compleet anders :') Dus dit begint al fan-tas-tisch.
Wat ik me ook net bedenk bij het samenstellen van m'n verzekering, we (vriend en ik) hebben geen kinderplannen a.s. jaar. Nu kan ik me zo verzekeren dat we er ook vanuit gaan dat het niet gebeurt, maar wat als?! :7

Nou serieus.
Brand los, over alle chaos :') en paniek. Ik ga jullie voor _O-

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:54

Belangrijkste voor jezelf is te bepalen of je naar alleen gecontracteerde zorgverleners wilt gaan of niet.
Dat scheelt namelijk het meest in premie (gecontracteerde zorg is veel goedkoper) Zelfde met internetpolissen en alles op papier.

Zelf stap ik elk jaar eigenlijk wel over naar de gene met beste prijs/kwaliteit verhouding (heb bij zekur anderzorg en een polis van vgz gezeten) Vorig jaar kwam CZ met collectief van mijn werkgever prijs/kwaliteit er het best uit.
Verzekeringssites krijgen bepaalde kortingen die je kan vergelijken bij collectief.

Daarnaast ga ik altijd in december naar de tandarts. Niks aan de hand? geen tandartsverzekering.

Ik wacht dit jaar nog even mijn CZ polis met jongeren af want is een super goede dekking voor lage premie. (nog geen 100 euro met 250 tand er in en aanvullend voor fysio brillen en alternatief)

Meraki

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 15:40

Goede tips wel :j Ik zal ook even CZ aankijken/afwachten. Heb net bij Menzis gekeken. Maar al die sites, er staat zó veel op qua informatie en dekkingen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:42

Ik zit als jongere al een aantal jaren met plezier bij Anderzorg. Is de goedkoopste als je groot eigen risico neemt en heeft fijne aanvullende pakketten. Maar weet niet wat je precies wilt en of je risico's hebt qua ziektes?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:45

Oh ik moet ook nog steeds kijken!
Voor mij is een tandverzekering erbij nu heel belangrijk ben al 12 jaar niet meer geweest ivm angst maar nu heb ik het punt bereikt dat ik toch graag wil!
Verder gebruik ik eigenlijk niks, ben afgelopen jaren ook niet meer bij de dokter geweest (laatste keer was 2012 toen had ik een zenuwbeschadiging in mijn been)
Dus het normale pakket mag van mij vrij laag in de kosten zijn.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 15:49

Nee ik heb officieel gezien, geen risico's. :') Alleen je zult zien, op het moment dat ik m'n eigen risico omhoog zou gooien zal er weer wat gebeuren. Anderzorg heb ik ook naar gekeken inderdaad :j

Oo Rudina, heftig zeg 12 jaar :oo

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:53

Yes! Ik begin nu de consequenties te ervaren dus ben blij als ik in het nieuwe jaar een afspraak kan gaan maken.
Ben bang dat de mondhygiënist erbij mag komen kijken, dus daar moet ik dan ook gewoon optimaal voor verzekerd zijn.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:55

Ik zit nu collectief bij CZ, bevalt prima, nog nooit moeite gehad met vergoedingen e.d.

Heb ook veel goede dingen gehoord over DSW gehoord.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:59

Hebben jullie bij cz degene met gecontracteerde zorgaanbieders. Hoe werkt dat? Moet ook overstappen. De laatste jaren ben ik nogal een kneus dus heb wel fysiotherapie nodig.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:00

Ik zit bij FBTO en blijf daar ook maar bij. Vanaf januari kan je ook alle aanvullende opties aan of uit zetten iedere maand, dit was voorheen een paar (3 geloof ik) maand.
Al een paar jaar lang moeten mijn verstandskiezen er uit.. dus dat toch maar volgend jaar doen dan. En dan ook eens een bezoekje aan een osteopaat.

Maar als jongere/'armere' is het niet fijn om je eigen risico te moeten betalen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:05

Ik ga voorlopig niet meer weg bij DSW. Wat een fijne verzekeraar is dat zeg! Transparant, je kan alles inzien en binnen 2 dagen je geld uitgekeerd krijgen als je een zorgverlener kiest die niet bij hun is aangesloten.
Ook zit tandarts daar gewoon bij het aanvullend pakket, dus geen extra dure tandartsverzekering.

Volgens mij doen ze niet mee bij alle vergelijkingssites, aangezien ze daar niet voor betalen. Dus het loont om zelf even op hun site te kijken.
Ook fijn, ze zijn niet op winst gebaseerd en vaak de eerste die laten weten hoe duur hun verzekering voor het aankomende jaar wordt.

Dus nee, ik kijk niet eens meer naar andere verzekeraars.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:06

Ik vind het vooral moeilijk in te schatten of je beter voor een restitutiepolis (dan krijg je standaard je zorg vergoed) of een naturapolis (dan krijg je alleen zorg vergoed van zorgaanbieders met een contract met je verzekeraar). De laatste is een stuk goedkoper per maand.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:11

Klopt, zo had mijn broer ook een valpartij met de fiets; 100 meter van het ziekenhuis. Dus naar de spoedeisende hulp ivm open kin en 2 hechtingen erin. Geen foto's, verder onderzoek en dergelijke, maar toch mooi 600 euro kwijt. Vriendin van hem moest na een valpartij een keer mee met de ambulance terwijl ze zelf al voelde dat er niks was, maar ze MOEST mee. Was op 500 meter van het ziekenhuis en 900 euro betalen....

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:13

Ik moet ook overstappen had cz jongeren, maar gezien pas 30 ben geworden mag ik daar nu niet meer bij. Volgens mijn tandarts is die van de hema ook goed. Twijfel tussen die en cz online dus nog maar even in verdieppe.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:15

Daar ben je mooi klaar mee! Absurd zulke bedragen.
Ik ben erg aan het twijfelen, denk dat ik toch gewoon ga voor een basis pakket weer met aanvulldende tandverzekering.
Er is wel een kinderwens, maar ik zal pas okt/nov 2015 de pil aan de kant leggen en ik ga er niet van uit dat het die 2 laatste maanden gelijk raak zal zijn.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:16

Ik zit bij FBTO en blijf daar ook. Ik heb periodes dat ik naar de fysio moet en dan weer periodes niet, dus ideaal dat ik het aan en uit kan zetten :) Geldt ook voor de andere modules.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:52

Ik zou als ik jou was je zorgbehoefte op een rij zetten..
Als je specifieke zorg nodig bent zou ik persoonlijk ook goed oppassen met gestuurde zorg..

Mag dan wel goedkoper zijn als je gaat voor een natura polis(geen vrije keuze van ziekenhuis of een andere zorgverlener) is wel goedkoper maar voor die twee of drie euro meer zou ik gaan voor een restitutie polis.

Ik ben groot voorstander van persoonlijk advies er is tegenwoordig zoveel keuze, een zorgverzekeringen product is een advies product zelfs voor een tussenpersoon is het een hele studie om de kleine lettertjes van elke zorgverzekeraar te kennen. Er zijn veel goedkope maar uitgeklede polissen op de markt en ook vergelijkingsstudie website verdienen een hoop aan het afsluiten van een zorgverzekering en zijn dus niet altijd objectief..

Succes met zoeken,

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:54

Zit al even bij andere. Heb andere jong erbij.
Ga straks 108,75 betalen valt gelukkig mee.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:05

Misschien is het ook makkelijk om te vermelden wat je dan nu betaald. Dat vind ik altijd wel handig om te zien :j

Ik zit nu bij CZ direct (enkel online dus) en die bevalt me eigenlijk prima. Ik heb een zwaarder pakket omdat ik nogal eens fysio nodig heb. Maar toch ga ik ook dit jaar weer vergelijken, we hebben ook collectief op het werk dus ik ga eens kijken of ik daarmee nog goedkoper uit kan zijn. Ik denk het niet.

Mijn zorgpolis voor 2015 komt neer op €122,15 per maand, met meen eigen risico van €375 euro. Heb er weleens aangedacht dit omhoog te doen maar ik durf dat nooit zo goed. Ik heb dan Basis + CZ directExtra.

De polis van 2014 was €115,40. Toch wel een verschil met wat ik dit jaar moet gaan betalen.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:12

Iemand ervaring met delta Lloyd?
Ik vind hem er wel aantrekkelijk uit zien, ik wil graag 100% tandverzekering dus 1000,-
Verder zit er al aardig wat bij de basispakket in en ik zou dan 132,47 kwijt zijn.

Ik ben nu voor mijn basispakket 99,- kwijt daar komt de eerste 10 maanden de eigen risico ook boven op dus zit dan ook gemiddeld rond de 130,-

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:19

Nee geen ervaring mee, maar wij hebben Delta Lloyd wel voor iets anders en ik vind het wel een fijne verzekeraar :j

Een kleine check leert me dat ik best wel goedkoper kan dan ik nu zit via de collectieve via mijn werk.
Ga daar later eens verder induiken :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:21

ik lees mee, zitten nu bij cz, maar zoals ieder jaar kijken we alles weer door. nu kreeg ik een van mijn fysio al een tip om niet bij achmea te gaan, die zijn schijnbaar erg laat met betalingen en willen nog wel eens moeilijk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:22

Ik zit al tijdje bij anderzorg (tip: als je wilt overstappen wacht en kijk op 1e/2e kerstdag of ze een leuke actie hebben, ik heb dat toen gedaan en die dagen kreeg je een bol.com tegoed van €50). Mijn eigen risico op het hoogst (al jaren, dus heb allang via de korting per maand dat bedrag uitgespaard) betaal ik €66. Aan zorgtoeslag kreeg ik afgelopen jaar €77 (had tot september een bijbaantje, nu moeten stoppen ivm studie). Tel uit je winst :+

Ik kom nooit bij de huisarts, laat staan het ziekenhuis. Heb geen tandarts (gevalletje tijdgebrek als ik in NL ben, gelukkig een goed gebit) en ga enkel langs de apotheek om de pil te halen. Als ik fysio nosig heb ga ik langs bij een vriendin. Dus wat een verzekeraar biedt maakt mij weinig uit... ik kies echt puur de goedkoopste uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:34

eigen risico hoger zetten durf ik ook niet hoor, mijn man heeft helaas medisch wat meer gekregen en zijn toch blij dat wel eigen risico laag hadden staan. alsnog flinke rekeningen natuurlijk tot je aan die 360 zit maar beter als hoger.