Kan niet slapen vd pijn!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

Kan niet slapen vd pijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 04:35

Vanmiddag een ingreep gehad aan mijn teen,een infuus gehad met morfine en vocht maar nu is deze volledig/begint uit te werken en ik verga van de pijn ! -O- -O-

Moet mijn voet hoog houden, maar zelfs dat werkt niet..kan geen enkele druk erop geven of bewegen met Men tenen zonder helse pijnen..heel de tijd steken,kloppingen en alsof mijn teen aan het verbranden is(ze hebben stuk weggesneden en gebrand dacht ik).
En dan nog de gedachte dat ik over enkele weken dezelfde ingreep moet laten doen aan de andere voet. |(

Hebben jullie tips om de pijn te doorbijten?!
Heb inmiddels 3 pijnstillers genomen(tradonal,heel straf middel), zonder succes.

Sorry voor dit topic,weet niet waarom ik het plaats maar zou graag tips willen krijgen voor de 2 weken te kunnen doorbijten.

eempiej

Re: Kan niet slapen vd pijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 05:11

Heb je ook je standaard dosering paracetamol ingenomen volgens schema?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 05:48

Heb geen paracetamol voorgeschreven gekregen maar algostase van 1gr(4x/dag) en duraprox(2 pillen bij avondeten).
Kan tegen heel veel pijnstillers gezien ik al heel mijn leven op pijnstillers leef ivm mijn gezondheid. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 05:50

Algostase is paracetamol, staat in de bijsluiter online.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 06:13

Jou arme teen -O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 06:56

Je hebt 3 tramadol achter elkaar genomen??? Dat is niet goed! Als je op dergelijke manier met je medicatie omgaat snap ik wel dat niks helpt..

Bij dit soort medicatie moet je een waarde opbouwen in je bloed. Hoe langer je het slikt (op voorgeschreven wijze) hoe beter het middel doorgaans gaat werken. Ik heb 5 jaar tramadol geslikt en het is een prima medicijn maar je moet niet zelf gaan klooien met de hoeveelheid. Daarbij als je het fout gebruikt werkt het idd niet meer...

Zorg dus dat je met regelmaat je medicatie pakt, dat werkt het allerbeste bij pijn.

LauLauu schreef:
Vanmiddag een ingreep gehad aan mijn teen,een infuus gehad met morfine en vocht maar nu is deze volledig/begint uit te werken en ik verga van de pijn ! -O- -O-

Moet mijn voet hoog houden, maar zelfs dat werkt niet..kan geen enkele druk erop geven of bewegen met Men tenen zonder helse pijnen..heel de tijd steken,kloppingen en alsof mijn teen aan het verbranden is(ze hebben stuk weggesneden en gebrand dacht ik).
En dan nog de gedachte dat ik over enkele weken dezelfde ingreep moet laten doen aan de andere voet. |(

Hebben jullie tips om de pijn te doorbijten?!
Heb inmiddels 3 pijnstillers genomen(tradonal,heel straf middel), zonder succes.

Sorry voor dit topic,weet niet waarom ik het plaats maar zou graag tips willen krijgen voor de 2 weken te kunnen doorbijten.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 07:08

Heb er genomen in een tussentijd van 4u altijd tussen.
Ik leef op tradonal, anders geraak ik mijn bed niet uit gezien mijn slechte gezondheid..dus weet ged genoeg hoe ik het moet gebruiken.
Inmiddels nog altijd geen oog toe kunnen doen,vanaf morgen krijg ik thuisverpleging dus ben benieuwd wat ze zal zeggen over de wond.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:13

Je moet het echt opbouwen idd!
Ik ben vorig jaar ook aan m'n voet geopereerd, eerste dag was ik nog zo stoned als een garnaal, maar daarna had ik het ook niet meer..
Kreeg er zelfs paniekaanvallen van. Volgens mij hebben we toen morfine gekregen.

Edit, typefout

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:14

En anders kan je nu altijd even de poli bellen voor advies!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 07:29

Opbouwen kan niet..neem al jarenlang pijnstillers in hogere dosissen ivm mijn gezondheid,kan niet zonder leven(zit nu op men maximum,maar operatie is op komt..rug).
Wat is de poli?(ben Belg)

Heb rond 4u de spoeddienst gebeld om te vragen of het normaal was en ze zeiden van wel,als ik al zo veel pijnstillers gebruik in het dagelijks leven en ik niet meer kon doen dan doorbijten , voet omhoog houden en zo weinig mogelijk moet belasten. ;(

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 07:42

Poli is bij ons de afdeling.

Wel naar zeg, en afleiding? Als in een leuke film of iets?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 08:25

Zit al heel de nacht films te kijken maar als ik dat 4 weken lang moet doen..zal ik toch echt uitgeput geraken want over 2 weken is mijn andere voet aan de beurt :+
Tot nu toe werkt de afleiding voor door te bijten, soms voelt mijn teen verdoofd aan en dan gaat hij branden als een gek alsof iemand hem tegen een kookplaat vastplakt.. ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:42

Als je al heel je leven pijnstilling pakt weet je ook dat je lichaam voor veel zwaardere (zoals tramadol) een gewenning op bouwt. Ofwel: doordat je al constant pijnstilling neemt heeft deze nu niet meer het gewenste effect. Immers: de hoogste dosis us voor jouw lichaam 'normaal' dus minder werkzaam.
Het zal toch doorbijten zijn vrees ik of je arts vragen of er een andere pijnstiller is die je kan nemen. Eentje die jouw lichaam nog niet of niet meer kent.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:34

Ben je nu thuis of nog in het ziekenhuis?

Ik zou even bellen en het verhaal uitleggen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 10:29

Ben nu thuis, maar moet de 25ste op controle.
Tegen de middag komt de thuisverpleging kan ik het hun gelijk vragen.

Klopt dat van gewenning,heb inmiddels zoveel genomen van allerlei dosissen dat ik zoveel gewend ben geworden waardoor ik meerdere neem zodat ik toch nog uit bed geraak. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:51

Het klinkt allemaal niet gezond, is een blokkade geen optie? Regel je zelf je medicatie en wat je wanneer neemt? Wellicht zou je eens met je apotheker kunnen overleggen welke medicatie e het beste op welk moment kunt nemen. Alles maar door elkaar nemen is iig niet de oplossing. Want nu merk je de gevolgen ervan...

LauLauu schreef:
Ben nu thuis, maar moet de 25ste op controle.
Tegen de middag komt de thuisverpleging kan ik het hun gelijk vragen.

Klopt dat van gewenning,heb inmiddels zoveel genomen van allerlei dosissen dat ik zoveel gewend ben geworden waardoor ik meerdere neem zodat ik toch nog uit bed geraak. :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 12:40

Wat bedoel je met blokkade?
Ik neem gewoon wat me voorgeschreven is, ze weten trouwens dat ik Tradonal neem(geen tramadol)..
Thuisverpleging is net gekomen om te verzorgen en verband zat volledig vastgeplakt door het opgedroogde bloed..dus begon weer te bloeden toen ze het verband afdeed.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:25

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:32

LauLauu schreef:
Wat bedoel je met blokkade?
Ik neem gewoon wat me voorgeschreven is, ze weten trouwens dat ik Tradonal neem(geen tramadol)..
Thuisverpleging is net gekomen om te verzorgen en verband zat volledig vastgeplakt door het opgedroogde bloed..dus begon weer te bloeden toen ze het verband afdeed.

De werkzame stof van Tradonal = tramadol.
het is dus gewoon tramadol maar met een ander merknaampje en wellicht andere hulpstoffen.

je verhoogt je dosissen hoop ik in samenspraak met je artsen?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 15:26

Dosissen verhogen gebeurt uiteraard im samenspraak van HA,kliniek en kinesist waar ik al sinds kleins af aan loop..ga zelf niets zo'n risico's aannemen.
Blokkades laten zetten zal niet gaan en zie ik zelf helemaal niet zitten gezien ik na nieuwjaar/begin februari geopereerd word aam mijn rug.

Maar heb tenminste goed nieuws : Heb hiernet 2uurtjea kunnen slapen,weliswaar niet genoeg maar het is iets!
De pijn is ook dragelijker, zou het kunnen dat de pijn van het vastgekleefde- en opgedroogde bloed kwam?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:33

Dat zou heel goed kunnen, dat het "trok" aan de wonde en daar door extra druk gaf elke keer je bewoog of er iets tegen kwam. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 15:54

Oehh van vastgekoekte gaasje/pleister kun je heel veel last hebben :j Ik moest altijd in de soda om het eraf te weken... Ik had een handje van nare wonden die meteen lekker gingen ontsteken ;) Nu gebruik ik altijd Mesistran als tussenlaagje, trekt de ontsteking/rotzooi er goed uit en je kleeft niet vast aan de gaasjes.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 22:44

denk vooral dat het daardoor komt, thuisverpleging doe nu extra veel isobetadine gel als tussenlaag zodat het niet weer vastkleeft.
Daarstraks heb ik mijn pony geschoren en plastiek zak die ik om men voet had zodat er geen haren op het verband, was open gescheurd waardoor er toch haren op verband in terecht gekomen..
Dus heb heb zelf veranderd maar ga denk ik deze nacht moeten afzien tot de thuisverpleging weer komt, omdat ik bang ben om (teveel) druk te geven op het verband. :(

Vandaag redelijk kunnen slapen maar momenteel verga ik van de pijn en kan ik niets van druk op de voet zetten want dan krijg ik steken aan de linkerkant waar de hechting is (zie onderste foto,niet gevoelige kijkers)

Ben wel bang voor volgende week,want dan gaan de draadjes eruit en moet er niet aan denken om de draadjes door mijn nagel te zien slippen :+

Zo zag mijn (teen)nagel eruit , langs beide kanten ingegroeid:
http://nl.tinypic.com/r/50484m/8

Hoe het er nu uitzie, niet voor gevoelige kijkers !
http://nl.tinypic.com/r/9awrqg/8

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:58

Luxe dat je thuiszorg hebt, komt dit omdat je ook last van je rug hebt?

Had je zoveel last van beide tenen dat je er nu aan geopereerd moet worden?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 23:06

Voorgeschreven door chirurg, liever iemand met een diploma ervoor dan zelf eraan prutsen..want nu ik zelf het heb ververst voel ik toch wel het verschil tegenover deze middag toen de verpleging het deed.

Ja had enorm veel last, al jaren en knipte ze kort uit de hoop dat het dan zou verdwijnen maar helaas..
kon geen sok aan doen zonder enige pijn, schoenen aanhebben ook waardoor ik automatisch anders liep ( zorgde dat mijn voet zo ver mogelijk naar achter was) en deken die erop zat deed enorm veel pijn.

Liet het om de 2 weken eruit halen bij de HA en hij zei dat het beter was om te laten opereren omdat het zo flink ontstoken en diep zat dat hij verwonderd was dat er geen etter uitkwam.

Eenmaal deze teen genezen is , dan is het mijn andere (zelfde)teen maar aan andere voet.

Heb enorm veel zin om het verband eraf te doen maar doe het toch niet anders word ik blootgesteld aan de lucht, waardoor er grotere infectie kans is. :(