Gezond afvallen = sporten en veel tijd steken in het bereiden van je eten.

Maar...
Mijn schouder is naar de vaantjes (labrum gescheurd) en moet geopereerd worden, waarschijnlijk halverwege volgende maand. Normaal sport ik zeker 5/6 keer per week (olympisch gewichtheffen en crossfit, op een vrij degelijk en intensief niveau), eet ik algemeen vrij gezond, maar door hier en daar toch wat meer gaan cheaten ben ik in de laatste 6 maanden toch een kg of 4 bijgekomen. Ondanks het sporten. Ik ben vrij sterk (squat 90kg, deadlift 125kg), conditie is in orde (heb bv geen probleem met 10km hardlopen, ondanks het feit dat ik nooit hardloop
), maar heb wel vlot 8kg overgewicht die eraf moeten
. Nu ga ik na de operatie minstens 3 weken volledig niks kunnen doen (arm in sling, 0,0 beweging toegestaan, dus ook niet gaan wandelen bv). Vanaf week drie hopelijk wel kunnen gaan wandelen. Vanaf week 5 heel licht terug beginnen werken op beweeglijkheid, dus nog niet sporten. Sporten waarschijnlijk (afhankelijk van het verloop) pas vanaf week 8 (en dan nog beperkt).
Met andere woorden:
- Ik heb aanleg om te snel bij te komen, zelfs met 6 keer sporten per week
- Ik wil er graag 8 kg af
- Ik ga 0.0 sport mogen doen
- Ik ben bang dat ik gigantisch ga bijkomen als ik mijn eten niet ga aanpassen
- Ik ga de eerste weken ook niet zelf mogen koken (avondeten wordt door vriendlief gedaan)
Nu eet ik meestal het volgende:
O: 250 ml magere kwark + banaan + druiven + goeie eetlepel pindakaas
M: Grote bak groenten (400gr?) + 60/70gr kikkererwten of couscous of pasta (=easy food, bedrijfsrestaurant) - in het weekend: 4 bruine boterhammen met beleg
T: 2 manderijntjes
A: 200/300gr vlees + 300gr groenten + 150gr pasta/rijst/... + saus (en kaas bij bv pasta bollognaise)
T: (2/3 per week) bol mozzerella
Maar dan wel met 1x per week fastfood als avondmaal, 1x per week een dessertje erbij, 1x per week zak chips, 1x per week iets van chocolade. (I know
)Door mijn werk en sport heb ik nu ook niet echt veel behoefte aan tussendoortjes. Als ik thuis ga zitten, ga ik dat absoluut wel hebben.
Ik ben dus op zoek naar:
- Easy gezond eten voor de middag. Ik ga zelf geen dingen kunnen bereiden...
- Gezonde(re) fastfood alternatieven (vriendlief gaat zijn fastfood willen blijven behouden, en zeker als ik hem al ga vragen om alle dagen voor mij te koken, begrijp ik wel de nood om 1/2 keer in de week gewoon iets te laten leveren).
- gezonde tussendoortjes met een beperkt aantal kcal die met 1 hand klaar te maken zijn
- tips om mijn voedingsschema aan te passen naar de beperkte behoefte.
Ik ga sowieso de komende 3 weken (nu ik nog kan!) al goed opletten naar eten toe, wat meer cardio in mijn sporten steken. Maar daarna is het game on natuurlijk....
Dus kom maar op met de tips!
). Daarnaast vullen dadels al vrij snel.
. We wonen momenteel in een studio van 40/45m2, met mini-keuken (geen vriezer, geen oven, kleine koelkast, wel microgolfoven!)...
)