Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Saar schreef:Voel je niet schuldig als je je een dag ziek meldt en dan bijvoorbeeld wel gaat sporten. Je knapt daar uiteindelijk van op.
verootjoo schreef:Saar schreef:Voel je niet schuldig als je je een dag ziek meldt en dan bijvoorbeeld wel gaat sporten. Je knapt daar uiteindelijk van op.
Sorry, maar dit vind ik echt not done... Ziek melden van je werk en wel gaan sporten. Neem dan gewoon een paar dagen verlof even op![]()
Ziekmelden doe je alleen als je tot niks in staat bent imo...
Saar schreef:verootjoo schreef:Sorry, maar dit vind ik echt not done... Ziek melden van je werk en wel gaan sporten. Neem dan gewoon een paar dagen verlof even op![]()
Ziekmelden doe je alleen als je tot niks in staat bent imo...
Klopt, zo denken veel mensen er over, zo dacht ik er ook altijd over
Maar ziek zijn is veel breder dan dat, je kan ook niet in staat zijn om te werken doordat je bijvoorbeeld geestelijk uitgeput bent, dan helpt lichamelijk bezig zijn juist om weer fit te worden. Dus het klinkt inderdaad dubbel, maar veel artsen en ook arbo-artsen geven tegenwoordig dit advies.
Het is wat anders als je moe of niet fit bent doordat je een zwaar weekend hebt gehad, of als je weken lang hebt doorgewerkt zonder een vrije dag. Dan zou ik ook verlof nemen.