Had ik al gezegd dat ik ook verschrikkelijk vergeetachtig ben?
Op telefoon gelezen en gedacht, oh zo op de computer even reageren, dat was denk ik al een week geleden... oeps...
Dus bij deze nog even reageren. Gelukkig zit mijn 'bloedweek' zoals mijn vriend het noemt, er alweer bijna op, dus de klachten zijn ook (even) weg.
No_No schreef:welkom sannanasje!
Fijn dat je vriend je zo lekker vertroeteld tijdens je PMS!
De psycholoog, hebben jullie iets bedacht om het makkelijker voor je te maken?
Oh ja.. dikke tranen bij de tv

om de domste dingen! Zelfs als ik iets bijzonder vind

Een spannende winnende rit met springen bijvoorbeeld

?
We hebben niets bedacht, omdat hij zei dat er simpelweg niks aan te doen is. Het enige wat hij zei was: 'Je moet het gewoon accepteren, als jij boos op jezelf wordt omdat je depri, ziek, zwak, misselijk, moe, whatever, bent dan maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.'
En ik moet zeggen dat dat inderdaad ook wel zo is. Ik kan verschrikkelijk kwaad op mezelf worden dat ik de discipline niet heb om iets te doen, of na een rondje uitmesten al compleet kapot op de bank knal of omdat ik een vreetbui heb en me niet in kan houden of... you name it.
Maar als ik me dan realiseer 'oh wacht even, volgende week is bloedweek, dit zijn hormoontjes!' dan voel ik me al minder rot. En minder schuldig dat ik met een zak chips, en een pak koek en een kilo kaas op de bank tv kijk ipv mijn hele huis grote schoonmaak te geven
No_No schreef:Over het algemeen slaap ik wel goed, alleen moet ik s nacht wel vaak naar de wc. Nachtzweren is een stuk minder gelukkig dus daardoor slaap ik wel beter en nachtmerries heb ik ook niet veel meer.
Ik ben net bij de huisarts geweest, "helaas" was mijn eigen arts er. Praat toch wat lastiger over vrouwendingen met een man dan met een vrouw hoor.. Maar goed, ik moet twee maanden een lijst bijhouden met dingen die mij opvallen om te zien of er een patroon in zit. Ik weet het zelf natuurlijk wel al want ik heb al enige jaren klachten!
Maar goed.. voor de HA wil ik dat wel doen. Ook krijg ik een neusspray tegen allergien om te proberen of et helpt tegen de steeds terugkerende verkoudheid. Niet dat we dat verwachten dat het helpt omdat er uit een bloedonderzoek een tijd geleden niets kwam. Maar ja.. niet geschoten is altijd mis toch?
Ik heb toen voor mijn migraine/psycholoog een dagboek bij moeten houden en ik dacht ook dat ik alles al wist omdat ik het al jaaaaren had. Maar toch zijn daar wel heldere inzichten uitgekomen hoor. Niet bepaalde etenswaren die het triggeren bij mij, maar wel bepaalde situaties, waarvan ik niet gedacht had dat dat kon. En toen ben ik erop gaan letten en heb ik handvatten gekregen om beter met die situaties om te gaan, en ik heb nog maar een kwart van de migraine aanvallen die ik voor die tijd had!
Dus ik hoop dat je ook wat inzichten vindt door dat dagboekje. We hebben het als vrouw al moeilijk genoeg met al die hormonen (aldus mijn psych
) Topvent was dat, ik voel me zoveel beter sinds ik door hem behandeld ben!