Naar aanleiding van een gesprek met mijn moeder vroeg ik mij af of er meer bokkers zijn die een ontzettend druk leven hebben.
Nu bedoel ik niet druk in de zin van: Kinderen naar school brengen, afspreken met vriendinnen maar meer op de sportieve wijze in combinatie met werk.
Om een voorbeeld te geven van mijzelf, ik werk van maandag tot vrijdag van 09.00-17.30.
Ik ga uit mijn werk door naar de paarden om deze te mesten/verzorgen en 1 te rijden/longeren. Daarna ga ik soms nog hardlopen/sportschool/zwemmen en daarna pas eten.
Vaak zit ik dan rond 22.00 weer op de bank en ga ik gerust nog tot 00.00 zitten werken.
In het weekend ook vaak nog eens extra werken/paardrijden en ook nog sporten en boodschappen doen en het huishouden.
Het drukke leven gaat mij goed af, en ik vind het fijn dat ik optimaal gebruik kan maken van de uren die in een dag zitten.
Ik vind het fijn dat ik een baan heb waar genoeg werk is, dat ik mijn paarden kan doen én ook nog kan sporten.
Maar soms vraag ik mij af waarom ik dit mezelf ‘’aandoe’’. Mijn moeder noemt het roofbouw plegen op je lichaam.
Het lijkt mij daarom interessant om te weten of er meer bokkers leven zoals ik.
.

)