Na 3 uur alweer vet haar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Na 3 uur alweer vet haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:11

Hallo allemaal,

Ik ben ten einde raad.
Als ik mijn haar was dan is het na 3 uurtjes alweer enorm vet. Ik heb van alles geprobeerd.
Iedereen zegt dat ik het om de dag moet gaan wassen en dat ik er doorheen moet. Maar na een dag kleeft mijn haar gewoon, het is echt heel vies. Ook probeer ik het dan in een knot of klem te doen om het dan te verbergen, maar ook dat werkt niet. Doordat ik een lichte haarkleur heb is het dan alsnog heel goed te zien.

Ik loop stage in een jeugdzorg instelling, dus mijn haar om de dag wassen doe ik niet. Als begeleider moet je er verzorgd uit zien en als ik mijn haar een dag niet was dan zie ik er helemaal niet verzorgd uit, dat is gewoon smerig. Nu is mijn haar na 3 uur alweer vet en ik laat het dan voor die dag. Maar het is zo ongelofelijk frustrerend en ik word er zo enorm chagrijnig van omdat ik gewoon geen oplossing meer weet...

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Zoals droogshampoo, talkpoeder etc. heb ik allemaal al geprobeerd.

Zoals ik al zei, ik ben ten eind raad en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen..

xdniesje

Re: Na 3 uur alweer vet haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:15

Jeetje, dit lijkt mij wel heel vervelend als het zo snel weer vet is!
Een stomme vraag, krijg je er wel eens opmerkingen over of zien andere mensen het, of zie alleen jij het?
Waarschijnlijk heb je het al gehoord, alleen de cremespoeling in de puntjes doen en alles héél goed uitspoelen en vervolgens zo min mogelijk aan je haar zitten.
Misschien dat de kapper een goede tip voor je heeft?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:15

welke shampoo gebruik je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:16

Wat voor een shampoo gebruik je? Ik heb een tijdje mijn haar gewassen met syoss. Nog voor het goed en wel droog was, was het alweer vet. :=

Dove werkt beter voor mijn haar. Was het op dag 1, op dag twee alleen met water, dag drie water en of droogshampoo en dag vier was ik mijn haar weer. Creme spoeling gebruik ik niet.

Welicht dat het helpt om daar eens naar te kijken, naar een andere shampoo?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:18

Je haar zo min mogelijk borstelen en zo min mogelijk friemelen aan je haar.. En idd conditioner alleen in de puntjes..
Ik neem aan dat je al shampoo e.d. gebruikt voor vet haar?

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:18

Wat vervelend dat je er zo mee zit.. Kan ik me ook heel goed voorstellen, omdat je zegt dat je persoonlijke verzorging heel belangrijk vindt, mede door dat je stage loopt..

Hoe is het met je gezichtshuid? Heb je daar ook last van een vette huid? Onzuiverheden etc.
Ik weet niet waar je nu mee wast, maar wellicht kan je eens shampoo proberen van een biologisch/ecologisch merk. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan Lush, De Tuinen, etc.

Wat ik zelf altijd doe, en ik was mijn haar om de 3 dagen.
Ik was eerst mijn haar gewoon, spoel het uit, en daarna gebruik ik maar een klein beetje shampoo om het opnieuw te wassen, in één douchebeurt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:20

Welke shampoo gebruik je?
Ik heb dit ook voorgehad, voor ik nog maar uit de douche was voelde ik het alweer vettig worden!
Ik gebruikte Head and Shoulders, blijkbaar was het een nieuwe versie waar ze conditioner en shampoo verwerkt hadden, geen goede optie voor mij

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:21

Ik zou het eens zoeken in je shampoo en conditioner. Gebruik je producten die geschikt zijn voor vet haar?
En je haar iedere dag wassen is ècht niet goed, dit zou ik absoluut gaan afbouwen. Dan moet je er inderdaad even doorheen, maar ik denk dat het vake wassen oorzaak is van je vette haar.

Je zou nog eens het Get the volume powder van Andrelon kunnen gebruiken, dat werkt bij mij erg goed.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:27

Kammen en eraan zitten probeer ik zo min mogelijk.
cremespoeling gebruik ik expres niet. Ik had shampoo van loreal, elvive. Nu gebruik ik happy highlights van Andrelon. Bij beide shampoos hetzelfde resultaat.

Ik heb wel een beetje een droge huid in mijn gezicht, maar durf daar niets aan te doen omdat ik dan bang ben dat het op mijn hoofd nog vetter word..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:29

Ik had 't ook. Danwel niet na 3 uur al, maar 's avonds was het al weer vet als ik 't 's ochtends had gewassen. Nu gebruik ik shampoo en conditioner van Neutral. Gewoon bij de drogist en grotere AH's te halen. Hier zitten geen parabenen en siliconen in. Siliconen laten een laagje achter op je haar waardoor het gaat glanzen (dat gebeurt bij mij ook zonder de siliconen...) maar waardoor het ook sneller vet wordt, meer haaruitval hebt en je brozer haar hebt. (Parabenen vrije shampoo is dan weer goed tegen het ontstaan van kankergezwellen)
Sinds ik Neutral gebruik is het veel gezonder, heb ik geen jeuk meer op mijn hoofd, en kan ik het om de dag/om de 2 dagen wassen. Als mijn Neutral flessen op zijn wil ik een siliconen en parabenen vrije shampoo + conditioner van de Tuinen proberen, deze blijken nog beter aangeschreven te staan.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:31

Ik was mijn haren om de 3 dagen misschien moet je in een vrije periode er toch wen keer doorheen bijten en stoppen met wassen ! Veel gezonder voor je haar!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:38

Ik heb speciale shampoo van de kapper en was mijn haar dagelijks omdat ik voor mijn werk een hele dag een helm draag maar op mijn vrije dag sla ik regelmatig over juist om te voorkomen dat het snel vet word. Dan idd in een knot bv

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:01

Spoelen met backing soda of azijn, heb je dat al eens geprobeerd? Ik ben geen expert, maar ik geloof dat dat vet oplost op.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:06

Hoelang heb je het vol gehouden om het om de dag te wassen? Want een weekje zal dan absoluut geen verschil maken. Dat resultaat zie je pas een paar maanden later. Het feit dat je hoofdhuid zo ongelofelijk snel vet word kan betekenen dat je shampoo veel te agressief is. Hoe uitdrogender en agressiever je shampoo is hoe meer je hoofdhuid erop zal reageren. Probeer eens over te stappen op een shampoo met wat meer natuurlijke ingrediënten en vooral zonder siliconen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:07

Ik zou stoppen met de andrelon.

Ik heb hier ook een beetje last van en ik gebruik shampoo van Sebastian. Duur maar echt veel fijner en op de lange termijn goedkoper.

Andrelon zorgt bij iedere was buurt dat er een laagje over het haar komt(net als andere goedkope shampoo's)

Ook niet teveel je hoofdhuid masseren tijdens het wassen.

Ik was nu om de 3 dagen mijn haar.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-11-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:10

Ik lees mee mijn dochter heeft hier ook last van, zelfs na 2 dagen een hele erge haar lucht.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:13

Hier ook ontzettend snel vet haar. Zelfde avond alweer.
Heb speciale shampoo gekregen van de kapper. Dat werkte goed, voor even... al snel ook daarmee zelfde avond vet haar. Ik heb altijd om de dag gewassen. Dan maar een dag met een vette kop...

Merk dat het even goed gaat als ik een ander merk gebruik. Dus nu was ik elke keer met een ander merk.
Tot nu toe werkt het. Ik kan al om de 2 dagen wassen!

Ik was nu met de merken: syoss, herbal essence, andrelon, elvive en l'oreal

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:28

Ik raak overigens mijn hoofdhuid niet aan met wassen, alleen 1x in de week als ik het grondig was wel.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:33

Ik heb dat ook heel erg gehad! Wat bij mij heeft geholpen is idd om de dag wassen. Andere dag deed ik droog shampoo erin want dat haalt de vette look weg.

Inmiddels kan ik mn haar zelfs om de 2 dagen wassen maar alleen met gliss of herrebal essence

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:35

Ik had ook altijd snel vet haar.. Mijn kapper raadde andrelon af, waar ik mijn haar vaak mee waste. Ik ben overgestapt op Guhl shampoo en soms een elvive crèmespoeling in de puntjes. Werkt heel erg goed! :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:37

Spoel je de shampoo wel goed uit?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:42

xdniesje schreef:
Jeetje, dit lijkt mij wel heel vervelend als het zo snel weer vet is!
Een stomme vraag, krijg je er wel eens opmerkingen over of zien andere mensen het, of zie alleen jij het?
Waarschijnlijk heb je het al gehoord, alleen de cremespoeling in de puntjes doen en alles héél goed uitspoelen en vervolgens zo min mogelijk aan je haar zitten.
Misschien dat de kapper een goede tip voor je heeft?

Mijn moeder roept steeds van: Jeetje, het is alweer vet..

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:47

Lara_Silver schreef:
Hoelang heb je het vol gehouden om het om de dag te wassen? Want een weekje zal dan absoluut geen verschil maken. Dat resultaat zie je pas een paar maanden later. Het feit dat je hoofdhuid zo ongelofelijk snel vet word kan betekenen dat je shampoo veel te agressief is. Hoe uitdrogender en agressiever je shampoo is hoe meer je hoofdhuid erop zal reageren. Probeer eens over te stappen op een shampoo met wat meer natuurlijke ingrediënten en vooral zonder siliconen!

Heb je daar voorbeelden van? Want ik vind het lastig om zulke shampoos te vinden..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:49

Kiimm_ schreef:
Lara_Silver schreef:

Heb je daar voorbeelden van? Want ik vind het lastig om zulke shampoos te vinden..

In mijn post heb ik ook verteld over shampoo zonder siliconen. Dit is bijv. Neutral of een shampoo van de Tuinen.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:51

tones schreef:
Spoel je de shampoo wel goed uit?

Ja, kan niet beter haha.

Droogshampoo werkt ook niet, daar wordt mijn haar ook vet van.

Ik heb in ieder geval alle genoemde shampoos opgeschreven en ik denk dat ik maar eens het 1 en ander ga proberen.
Als mijn haar een klein beetje vet is dan is die dag nog wel te overzien, maar nu is het zo erg vet, dat ik het niet kan.. :+