stoppen met pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

stoppen met pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:25

Zoals de titel al zegt, ik ga stoppen met mijn pil.
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere die na lang slikken zijn gestopt.
Ik heb ruim 14 jaar de pil geslikt waarvan het grootste deel micogrinon 50. Ik slikte zo een zware pil omdat ik met een lichtere doorbraakbloedingen had en alsnog extreem veel bloedverlies en pijn had.
Ik slikte hem de laatste jaren zoveel mogelijk door omdat ik erge migraine had in me stopweek.
Na jaren van vage klachten waaronder extreme vermoeidheid en tig onderzoeken waar niks uit komt, en rare afscheiding, hebben we met de dokter besloten te stoppen met de pil.
Als dat goed bevalt ga ik waarschijnlijk aan een spiraal.
Wat zijn jullie ervaringen, voordelen en nadelen?
Laatste vorige week maandag genomen en uiteraard nu ongesteld. Maar ook weer flinke migraine!
Hoe lang zal dat aanhouden?
Ik hoop dat dat snel voorbij is en ik me beter ga voelen. Ik ben alleen bang op weer extreem bloedverlies als ik straks vanzelf weer ongesteld ga worden.

vuurneon

Re: stoppen met pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:29

Mijn migraine is juist enorm verminderd nu ik geen pil meer slik. Grootse nadeel vind ik nu wel de menstruatie.... De eerste 2 week zonder pil vond ik erg zwaar, juist heel veel migraine en pijn maar dat is nu weg gelukkig!

Ik weet nog niet welke anticonceptie ik hierna wil gebruiken, spiraal lijkt mij wel ideaal als ik de ervaringen om mij heen hoor :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:29

Ik ben in mei overgegaan van pil naar spiraal. heb meerdere prillen gehad door dezelfde problemen die jij noemt. Doorbraakbloedingen enz. Dir spiraal vind ik echt een verademing! Heb nergens meer last van! Eerste twee maanden nog wat lichte klachten, daarna helemaal niks meer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:35

Als je veel last hebt van menstruatieklachten kun je aleve feminax gebruiken. Ik ben zo lang geleden gestopt dat ik het niet eens meer weet hoe het was met de pil. Heb hem misschien maar 3 jaar geslikt. Maar voelde me er niet goed bij.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:49

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 16:10

Dat topic heeft maar een paar honderd pagina's :P

Ja zou wel graag wat info per pb willen!

Ik hoop dat ik snel van me migraine af ben want kan nu niks.
Ben gelukkig een paar dagen vrij maar kan nu ook niet zelf naar me paard!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:18

Je mag me altijd pb en met vragen. Ik kan alleen niks vertellen over migraine want dat heb ik nooit gehad. Alleen het laatse jaar af en toe hoofdpijn maar niet zo erg als jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:21

Hoi TS,

Het is normaal dat je nu nog even migraine hebt, omdat je nog maar net gestopt bent. Die migraine krijg je omdat je lichaam de hormonale schok van wel-pil naar niet-pil niet goed kan opvangen.

Zelf ben ik al heel jong aan de pil gegaan, ook een hele zware. Dat ik altijd vreselijk migraine had in de stopweek vond ik maar normaal en mijn dokter kwam ook nooit verder dan medicatie voorschrijven voor die migraine. Toen ik jaren later eindelijk stopte met de pil, is ook mijn migraine weggebleven !!! Oké, ik kreeg wel te kampen met een paar andere nadelen omdat mijn hormonen danig in de war gestuurd werden, maar die nam ik voor lief.

De pil is echt rommel...

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:23

Ik heb nu een spiraaltje en dat bevalt super goed. Geen menstruatie, geen pijn meer, alleen soms een beetje een ik ben ongesteld zonder echt ongesteld te zijn dagje ( kribbig, beetje zeurende buikpijn, honger in slechte dingen) :)

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:33

Zelfde redenen voor een pop-stop-test hierzo: Nu ben ik benieuwd: gaat het bij bovenstaande spiraaltjes om de mirena of om het koperspiraaltje? Als ik nu niet iets door elkaar haal geeft de mirena nog steeds hormonen af, en daarom zou ik eventueel op het koperspiraaltje over willen stappen, maar daarvan hoor ik weer dat je menstruatie en je krampen en juist heftiger van kunnen worden?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:42

Ik heb de mirena! Bij koperspiraaltje heb je indd geen hormonen maar kan wel je menstruatie juist verergeren. Daar had ik niet zo'n zin in

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:05

Thanks!
Ik hoop dat ik er snel vanaf ben. Ik heb nu al 5 rizatriptan smelttabletten genomen de afgelopen 2 dagen tegen de migraine.

Ik wil dan wel aan een mirena omdat je met koperspiraal inderdaad dat soort dingen krijgt.
De mirena geeft maar een lage dosis hormonen af en plaatselijk. Dus nog altijd een stuk minder dan mijn zware pil!

Maar ik ga eerst een paar maanden zonder iets om te zien of dat al mijn klachten vermindert!
Loop er al jaren mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:06

Ik ben nu ook alweer een jaartje gestopt omdat ik helemaal gek van mezelf werd.
Grootste nadelen: vind sex best eng, omdat een condoom naar mijn idee gewoon minder veilig is. Daarbij is mn huid in protest gekomen en lijkt-ie af en toe wel 15 en inderdaad dat mn ongesteldheid niet regelmatig is. Gelukkig heb ik de dag ervoor altijd mégakramp en weet ik het dus een dag vtv.

Voordelen: Ben mezelf weer en heb geen last van up en downs meer, zin in sex is groter dan ooit en daarbij vind ik het idee of die troep niet meer in mn lichaam te hebben ook erg fijn :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:08

Robin_S schreef:
Hoi TS,

Het is normaal dat je nu nog even migraine hebt, omdat je nog maar net gestopt bent. Die migraine krijg je omdat je lichaam de hormonale schok van wel-pil naar niet-pil niet goed kan opvangen.

Zelf ben ik al heel jong aan de pil gegaan, ook een hele zware. Dat ik altijd vreselijk migraine had in de stopweek vond ik maar normaal en mijn dokter kwam ook nooit verder dan medicatie voorschrijven voor die migraine. Toen ik jaren later eindelijk stopte met de pil, is ook mijn migraine weggebleven !!! Oké, ik kreeg wel te kampen met een paar andere nadelen omdat mijn hormonen danig in de war gestuurd werden, maar die nam ik voor lief.

De pil is echt rommel...

Nou,..ik ben nu al tien jaar van de pil af en ik heb nog steeds migraine. Terwijl ik dat met de pil niet had.
+ menstruatiepijn, +....

Ik ben 43 en vind mezelf te oud om de pil nog te slikken....maar anders had ik hem mooi nog genomen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 17:19

Hoezo ben je te oud voor de pil? Als je je daar beter door voelt??
Je kan toch een lichte pil nemen?
Bij mij hangt mijn migraine vooral samen met hormonen aangezien ik vooral migraine had in mijn stopweek.
En dan al jaren extreem vermoeid, vage niet lekker zijn klachten, rare afscheiding enz.
Is natuurlijk ook troep eigenlijk en dan vooral zo een zware.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:26

NatasjavE schreef:
Robin_S schreef:
Hoi TS,

De pil is echt rommel...

Nou,..ik ben nu al tien jaar van de pil af en ik heb nog steeds migraine. Terwijl ik dat met de pil niet had.
+ menstruatiepijn, +....

Ik ben 43 en vind mezelf te oud om de pil nog te slikken....maar anders had ik hem mooi nog genomen.

Dat je te oud bent is onzin. Als je er beter door voelt waarom niet

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:27

TamaraFloor schreef:
Hoezo ben je te oud voor de pil? Als je je daar beter door voelt??
Je kan toch een lichte pil nemen?
Bij mij hangt mijn migraine vooral samen met hormonen aangezien ik vooral migraine had in mijn stopweek.
En dan al jaren extreem vermoeid, vage niet lekker zijn klachten, rare afscheiding enz.
Is natuurlijk ook troep eigenlijk en dan vooral zo een zware.

Als je alleen migraine had in je stopweek zal dat waarschijnlijk wel verminderen. Bij spiraal blijft je hormonen niveau gelijk dus ik denk dat het voor jouw de moeite waard is

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:29

NatasjavE schreef:
+ menstruatiepijn, +....

Te oud? Waarom! Mijn moeder slikt ook nog steeds de pil hoor, en die is inmiddels jouw leeftijd gepasseerd.

Verder geen ervaring met migraine en de pil maar ik hoop dat de klachten weg gaan TS!
Heb wel een aantal positieve ervaringen met de spiraal gehoord. Minder klachten en minder ongesteldheid.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:31

3 jaar terug van pil naar nuvaring over gestapt. Ook ivm hoofdpijn en migraine die op dat punt na onverklaarbaar was.. Eerste 3 weken er bijna ziek van geweest dat ik was gestopt. Nu nergens meer last van. Is een wereld voor me open gegaan zo zonder migraine en hoofdpijn

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:42

Ik ben ook al jaren in het bezit van een spiraal en ik wil nooit meer anders. Heb de koperspiraal en dat maakt dat ik idd best hevig ongesteld ben. Bij de wisseling van spiraal (dat moet elke 5 jaar) toch een de mirena geprobeerd, vanwege die hevige menstruatie. Dat heb ik nog geen half jaar volgehouden. Ik werd gek van mezelf, had stemmingswisselingen en vreselijk last van mn rug. Dus heel snel weer over op de koper. Het meest heerlijke idee vind ik dat ik geen hormoontroep in mn lijf stop!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:13

Hier de mirena, heerlijk zo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:35

Ontpillen kan ook minimaal een half jaar/jaar duren.

Hier komt de pil er nooit meer in.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 19:14

Nou kijk dat klinkt positief een half jaar ontwennen! :p

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:18

Dat is indd een normale tijd hoor voordat al je hormonen echt helemaal uit je lijf zijn.