Haar permenteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyKabal

Haar permenteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:50

Hallo beste bokkers!

Ik zit zo nu en dan rond te neuzen op het internet, om te kijken wat andere meiden met hun haar doen.
ik vind krullen super gaaf, alleen heb ik geen tijd en/of zin om elke ochtend mijn haren te krullen, en dit is ook niet zo goed voor je haar...
nu wou ik weer eens wat anders met mijn haar, en ik zag dat je je haar kan permenteren met krullen!
lijkt me super gaaf, alleen.... wat is jullie ervaring??
ik heb opzich niet lastig haar, er zit een kleine slag in. wel word het best snel vet, en zit er niet veel volume in..... ik had al wat verhaaltjes gelezen dat je haar er wat voller van word, en hierdoor kan het ook minder gouw vet worden. een half jaartje terug heb ik mijn haar steiler laten maken en wat blonder. alleen begint dit er nu wat uit te groeien en wil ik eens totaal wat anders :j
dit is mijn haar in de ochtend als ik het alleen maar gekamd heb:
Afbeelding
daarna ben ik naar de kapper geweest, omdat ik mijn normalen haar niet zo geweldig vind....
dit was het resultaat:
Afbeelding
ik vond het best leuk, alleen heeft het geen volume, en ik hou daar wel van, mooie krullen! heerlijk! :o
nu lijkt dit mij super gaaf!
Afbeelding
en de iets wat langere krullen, absoluut niet kleiner als dit! vind ik minder mooi :+
heb geen voorbeeld daarvan, mn foto wil niet uploaden..... :(

k draaf weer door :+ wat is jullie ervaring? brand los!!! :')

alvast bedankt!! :j :D

Sem_

Re: Haar permenteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:52

Ik denk dat je permanenten bedoelt. :Y) Verder heb ik er geen ervaring mee!

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:54

oepsie :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:57

Ruilen? Ik wil dat steile haar. :=

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 20:58

Nayomie schreef:
Ruilen? Ik wil dat steile haar. :=

haha dat is ook door de kapper gedaan, en het is ook niet alles hoor!
al die haarsoorten! :o

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:00

Nou inderdaad, wil graag met je ruilen! :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:01

Permenteren haha :D

Ik heb geen ervaring met permanentjes bij mezelf, maar weet wel dat er spul voor wordt gebruikt wat niet bepaald goed voor je haar is.
Het moet je ook staan he die krullen. Als je een bolle toet hebt staat het meestal niet, zo'n permentent :')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:03

Krijg je geen (meer)krullen als je je haar in laagjes laat knippen?

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:04

dit ben ik! hahha
had even geen gewone foto.
maar dit is een vrij duidelijke foto van de vorm van mijn gezicht.
Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:05

Ik heb permanent, was er eerst heel blij mee. Ik vind het ook nogsteeds erg mooi, maar ik moet er flink mousse in doen om echt mooie krullen te krijgen. Dat is niet altijd zo, maar ik heb erg zwaar haar. En daardoor zakt het bij mij heel erg uit. Als ik er niks in doe, dan is het bijna stijl. Ik heb het bij mij op school laten doen door iemand van de kappersopleiding, en dat kostte me maar 22.50 :)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:05

zigranta schreef:
Krijg je geen (meer)krullen als je je haar in laagjes laat knippen?

nee heb ik al vaker gedaan. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:07

Denk er wel om dat, als je voor permanent gaat, je op een gegeven moment een uitgroei krijgt.
Dus bovenop steil en het duurt dan lang voordat de krullen onder uit je haar zijn.
mijn dochter heeft het ooit gedaan maar had echt spijt.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:10

Zoals op t plaatje krijg je echt niet, dan moet je flink met een krultang te keer gaan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:10

Ik las dus serieus: haar penetreren... En had zoiets van whuuuut..

Maar als het je leuk lijkt gewoon doen hoor. Maar zou het wel door een goede kapper laten doen!

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:14

Mijn kapper ken ik ook persoonlijk, ze kijk altijd naar mijn gezicht zelf of het past, en zelfs of het bij mijn innerlijk past :+ :P
zij is zeker een goeie kapper, alleen wil ik wat meer ervaringen lezen voordat ik ergens als een poedel rond loop :(:) , of dat het gewoon niet gaat vanwege mijn haar type... :o

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:17

Vroeger kon je kiezen tussen fijne of grove permanent, neem aan dat dat nog zo is. Overleggen kan je het beste met je kapper doen. Ligt ook aan je soort haar, hoe het na het permanenten uitziet.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:18

Ik heb m'n haar meerder keren laten permanenten. Ik ben er altijd heel blij mee geweest. Alleen je krijgt dus niet de krullen zoals op je plaatje. Daarnaast kan je beter niet permanenten als je ook high lichts heb laten zetten of gewoon gekleurd heb. Dar breekt heel erg af. Dat is te veel voor je haar.

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:20

mensen die foto's hebben van zichzelf hoe het is geworden? *hoop* :D :D

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:21

Ik heb ook permanent laten zetten, nu 2 keer. De eerste keer bij de kapper, ik was net een poedel omdat m'n pony nog te kort was en ze had te kleine krullen gezet := Tweede keer op de kappersschool en toen is er heel wat haar bij m'n hoofd afgebroken. Voelde allemaal stekeltjes tussen m'n haar en heb nu dus allemaal kortere plukken, heel irritant. Dit bleef ook niet lang zitten omdat mijn haar te lang was. Ik denk dat jou haar ook te lang is voor permanent, al heb ik er verder geen verstand van..

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:22

Ik heb het ook laten doen met net zulk lang haar als jij. Ik, naja mijn moeder dan, heeft er goed geld voor betaald omdat ze meer spul nodig hebben om vervolgens een negatief resultaat te krijgen. De enige verandering was dat ik een beetje slag had gekregen. Later ben ik nog twee keer heen geweest, omdat er delen niet goed gedaan waren. Het is zelfs bij een goede kapper geweest, maar ik zou het nooit weer doen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:26

Ik heb het vroeger wel laten doen bij de kapper. Geen problemen, met lang haar niet en ook niet met kort. Mijn lange haar is niet droog geworden of afgebroken, Dit is wel 20 jaar geleden. De vloeistoffen zijn tegenwoordig toch milder geworden.
Als je wel besluit tot permanent, dan niet met een kam of fijne borstel, kammen/borstelen. Dan krijg je juist van dat rare kroes.
Wassen, afdrogen, niets aan doen, is het droog, even je vingers er door en klaar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:27

Als je laat permanenten is dat een aanslag op je haar en resultaat is eerder een kroes dan de mooie krullen waar jij naar op zoek bent.
Plaatje wat jij plaatst is alleen mogelijk met een krultang of met krulspelden, dus waag je haar er alsjeblieft niet aan door te permanenten want daar ga je spijt van krijgen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:27

Afbeelding

Hier had ik het nog niet zo lang (2weekjes ofzo)

AmyKabal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:30

Yvankaxx schreef:
[ Afbeelding ]

Hier had ik het nog niet zo lang (2weekjes ofzo)

Leuk! En hoe lang was je haar eerst ongv?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:33

Mijn haar is behoorlijk steil, ik laat het daarom 2x per jaar permanenten.
Ik vraag altijd om een grove krul en of ze de plukjes niet te netjes willen oppakken, als ze het een beetje zigzag oppakken lijkt het bij mij veel natuurlijker. Uitgroei heb ik zelf geen moeite mee, tegen die tijd is het meer slag als krul en draag ik mijn haar vast in plaats van los. Voorste lokken doen ze altijd extra vloeistof, helaas zakken de krullen daar alsnog snel uit. Ik zou zelf niet snel kiezen voor een leerling kapper, mijn moeder heeft mij ooit eens een poedelkapsel bezorgd :D