Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:drawerlover schreef:Als ik heel erg gestresd ben is er een kanaal op youtube die hypnose filmpjes upload en dan pak ik daar een van. Het werkt wel want je kunt er dan die dag weer tegenaan
Wat denk jij dat het verschil is tussen een meditatie en hypnose?

Cassidy schreef:Dan zou ik het even op een andere manier oplossen dan via hypnose. Door gewoon te gaan rijden op een adres met vertrouwde paarden, desnoods privelessen.

moonfish13 schreef:Ik heb er hele goede ervaring mee.
Een zeer hardnekkig in mijn systeem ingebouwd probleem waar ik zelf niets mee kon heeft hij snel kunnen verhelpen.
En placebo? Het is een kwestie van in mijn geval letterlijk een negatieve ervaring neutraliseren.
Gewoon herbeleven van het trauma, en daar ontspannen en prettig doorheen waardoor je weer verder kunt ipv daar altijd op te blokkeren.
Het is gewoon een vorm van gedragstherapie, en dat is ook heel geaccepteerd.
De professoren waar ik mijn info vandaan heb, hebben daarentegen wel onderzoek gedaan. Hypnose kan helpen maar is nog niet bewezen. Ik zeg dus ook niet dat het niet kan helpen.
moonfish13 schreef:Dat was geen EMDR maar hypnose.
Heb je kennis van hypnose? Als je niet weet hoe het werkt of zit plaats dan geen verwarrende dingen als het gaat om wat het wel of niet doet.
Ik heb me er namelijk wel over ingelezen, ik heb het handboek hier staan.
placebo-effect of niet, als het resultaat er is, ben jij geholpen