Kies verwijderd. Extreme napijn/ontstoken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Kies verwijderd. Extreme napijn/ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 14:32

Ben normaal niet zo van het topics openen maar word er langzaam helemaal gek van dus vraag hier toch maar naar ervaringen.

Voor ca. 2 maanden is bij mij een kies half weggebroken. Was langere tijd niet meer naar de tandarts geweest door enorme angst voor de tandarts en een hele slechte ervaring de laatste keer. Nu toch heen gegaan en er blijkt een cyste onder deze kies te zitten.
Door mijn angst en langere tijd niet te zijn geweest eerst maar eens een afspraak bij de mondhygieniste.
Begin vorige week kreeg ik erge kiespijn in die halve kies. Donderdag ochtend is deze verwijderd. Watje erin en een lijst met wat te doen en niet te doen mee. Keurig aan gehouden. Na de verdoving een vreselijke pijn. Kan natuurlijk. Kon 72 uur duren stond op het lijstje. Zondagochtend was deze tijd voorbij en het werd maar erger. Intussen zat ik om de 3 uur aan de 1200 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol. Zonder was niet te doen. :( Na de weekendarts wilde ik liever niet ivm mijn angst. Niet dat ik straks weer niet durf...... -O- Maandagmorgen blijkt mijn tandarts met vakantie te zijn een week lang...... terwijl ze nog zei als er wat is bellen....... Dus toch naar een vervangende tandarts. Wond gespoeld, en antibiotica erin gezet. Vandaag weer en dat zal de rest van de week moeten.

Nu heb ik een beetje een vraagteken hierbij. Is dit normaal? iemand ervaring mee? of tips? word langzaam gek van die pijn. (ben overigens in Duitsland bij de tandarts). Van de tandarts word ik overigens ook niks wijzer :+

Mars

Re: Kies verwijderd. Extreme napijn/ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:38

Heeft de tandarts goed nagekeken of er niet een mini stukje kies is achtergebleven in je kaak? Want buiten dat er mogelijk een ontsteking is ontstaan heb ik van mensen om mij heen gehoord dat dit ook echt helse pijnen kan geven. Heel veel sterkte :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:41

Kan er een foto gemaakt worden? Dan weet je zeker of de kies helemaal eruit is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 14:43

Mijn eigen tandarts is er pas maandag weer. En deze tandarts wilde geen foto maken. :(

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:47

Ik heb recent 6 kiezen in 2 sessies laten verwijderen.. Maar nergens last van gehad, dus ik kan je er niet mee helpen. Sterkte er mee iig en maandag direct een afspraak met je tandarts maken om idd een foto te laten maken! Lijkt alsof er idd nog een stukje kies o.i.d. in zit..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 15:05

_Ekenna schreef:
Ik heb recent 6 kiezen in 2 sessies laten verwijderen.. Maar nergens last van gehad, dus ik kan je er niet mee helpen. Sterkte er mee iig en maandag direct een afspraak met je tandarts maken om idd een foto te laten maken! Lijkt alsof er idd nog een stukje kies o.i.d. in zit..

Oké en kreeg hier het gevoel dat dit allemaal heel normaal is......kan dus ook anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:07

Ik heb ook al heel wat moeten laten verwijderen en eigenlijk nooit napijn gehad na het trekken. Heb je geen spoeling meegekregen oid? Het kan zijn dat er toch vuil in zit, maar mijn eerste gedachte was ook een stuk achtergebleven kies of wortel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 15:15

Mocht juist 72 uur niet spoelen i.v.m. de bloedprop die je niet weg mag spoelen. Maar de watten die erin zaten zouden vanzelf oplossen maar was ik ook al met 3 uur kwijt. Bloeden heeft het tot zondag nog gedaan mede dat ik momenteel erg hoest. Helpt ook niet mee want hoesten doet ook daar erg zeer. Mocht nu wel spoelen maar alleen s'avonds. En gewoon met supermarkt spoelspul en niks agressiefs. Het is nu wel 2 x gespoeld door de tandarts maar dan erg diep en nog pijnlijker en dan een AB pasta in de wond. Mag dan ook niet spoelen daar het er dan te snel uit is. Als dat er in zit voelt het even wat beter aan maar komt geloof ik meer door de druk erop.
Ga morgen toch nog maar eens vragen voor een foto.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:29

Bij mij zijn drie kiezen verwijderd bij de kaakchirurg. Bij twee nergens last van gehad, terwijl ze toch behoorlijk "grof" geweld hadden moeten gebruiken.

Bij een wel last gehad, heeft ongeveer 2 weken geduurd. Dus het kan, gewoon pech. Bij mij bleef het ook zeuren en steken, veroorzaakt doordat er toch elke keer weer troep in de wond zat. Twee keer is het schoon gespoten en daarna kon ik zelf spoelen met een spuitje. Het spoelen was geen pretje, maar gaf wel meteen minder pijn.
Bij mij was spoelen en geduld dus de oplossing.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:21

Ik heb na het laten trekken van een kies vorig jaar ook ondanks pijnstillig zowat zitten janken van de pijn. Bleek een dry socket te zijn.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:28

Heb even gegoogled en is vergelijkbaar met die bloedprop die dan te vroeg verdwenen is. Ik denk ook dat dat het probleem is. Wat ik er van gezien was de kies compleet incl. cyste.
Dat janken van de pijn is ook erg herkenbaar. Zo langzaam aan houd ik het ook niet meer uit. Niks helpt aan medicatie en slik alles door elkaar. :(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:37

Ik.
Maar ik had een ontsteking.
Niet te harden die pijn, van pijnstiller naar pijnstiller liggen in bed.
Kloppen, vol gevoel, druk.

Veel met zout spoelen (zachtjes).
Perio-aid.
Net zoveel pijnstillers als jou.
En een fikse antibiotica kuur (geloof meer dan tien dagen).

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:17

Wilawander schreef:
Heb even gegoogled en is vergelijkbaar met die bloedprop die dan te vroeg verdwenen is. Ik denk ook dat dat het probleem is. Wat ik er van gezien was de kies compleet incl. cyste.
Dat janken van de pijn is ook erg herkenbaar. Zo langzaam aan houd ik het ook niet meer uit. Niks helpt aan medicatie en slik alles door elkaar. :(

Bij mij was die bloedprop weg, ik keek letterlijk op het kaakbot toen. Ik ben toen een paar keer per dag de wond gaan uitspoelen met zeezout, was niet erg fijn maar langzaam is de pijn toen verdwenen.

Ik heb 2 weken de maximale dosering diclofenac en paracetamol gevreten en toen nog verging ik van de pijn, na die 2 weken werdt het godzijdank minder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:25

Jeetje TS dat klinkt heel naar zo, bel alsjeblieft een dienstdoende tandarts dan morgen en sta er op dat er een foto gemaakt wordt. Dit lijkt mij toch geen leefbare situatie? Bij mij zijn er twee verstandskiezen uit gehaald, één was een eitje en de ander met grof geweld, maar beiden waren heel snel en goed genezen.
Straks krijg je nog enorme maagpijn van al die pijnstillers en dat is ook niet erg prettig :(:)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 20:39

Morgenvroeg om 11 uur weer een afspraak.

Ik neem in elk geval al de dubbele hoeveelheid maagbeschermers daar ik door chronisch ziek zijn al veel medicatie slik en mijn maag zeer gevoelig is. Tot nu toe gaat dat gelukkig nog goed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:23

Ik heb na het trekken van de kies ook ruim 2 weken enorme napijn gehad. Niet te harden gewoon, na ongeveer 2 weken ging dat pas weg...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:27

was het een kies in je bovengebit?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 22:13

Nee onder de 1e kies van voren gezien zeg maar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:21

Wilawander schreef:
Nee onder de 1e kies van voren gezien zeg maar.

Atypische aangezichtspijn?
Heb ik dus ook gehad door een ontstoken zenuw in een kies....je denkt dat je doodgaat.(en ik ben redelijk heftige migraine aanvallen gewend,dus ik kan wel een beetje pijn hebben ;) )

Ontzettende pijn waar geen pijnstiller bij helpt.Het enige wat iets verlichting geeft is een washandje met ijsblokjes.En de oorzaak wegnemen.Waarschijnlijk is de zenuw bij jou nog geirriteerd.

Het doet echt vreselijk pijn,niet te vergelijken met kiespijn,wat wel makkelijk aanwijsbaar is.Deze pijn is niet te beschrijven en bij mij duurde hij wel drie uur op een avond.

Sterkte!

http://plazilla.com/page/4295052773/tri ... t-je-ermee

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:21

Watten in de wond en 72 uur niet mogen spoelen? :? oliebol wij doen in Nederland echt wat fout. Hier gaat er hoogstens een gaasje op. Niet te lang in verband met aanhechtende bacteriën en spoelen mag/moet na 24 uur. Kunt ook waterstofperoxide 3% met evenveel water in een glas doen. Gaasje erin drenken en daarop dichtbijten. Smaakt smerig, maar desinfecteerd goed.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 06:49

Ik heb helemaal geen watten in mn mond gehad, behalve het eerste half uur en moest na 't eten altijd direct spoelen. (Mijn 4 verstandskiezen + 2 voorste kleinste kiezen in de onderkaak zijn er uit)
Dus dat lang niet spoelen vond ik ook al vreemd. Maar misschien omdat Ts er al een ontsteking had was t wel nodig..?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:04

Ik heb ook vreselijk liggen klooien met een kies, het was extreem onstoken en die onsteking was bezig zich in het bot te gaan nestelen. Dit is iets waar je echt enorm voor moet uitkijken want dan heb je een probleem!

Als ik jou zo hoor zou ik proberen bij een kaakchirurg terecht te komen, en je daar verder te laten behandelen. Ook zou ik om AB gaan vragen en flinke stevige kuur want dit kan heel hardnekkig zijn. Ik wil je niet bang maken maar ik heb 6 weken met een actieve onsteking gelopen voordat het begon af te nemen. En dat was 5,5 weken met AB.

Spoelen kun je het beste doen met spul van de apotheek, daar zit waterstofperoxide en dat werkt heel aangenaam in een ontstoken mond :j

Bij kiespijn werkt voor mij paracetamol met Codeïne heel fijn. Ik hoop dat het gauw over is :(:) Niks zo ellendig als pijn in je mond....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:08

Ik heb 1 keer napijn gehad na het trekken, maar toen bleek dat de verkeerde kies getrokken was.
De kies die ontstoken was had ie laten zitten..Sterkte iig..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:30

Heel veel sterkte vandaag!
Kiezen trekken in de onderkaak schijnt wel pijnlijker te zijn ivm het kaakbot (heb ik me laten vertellen door de kaakchirurg, maar het is voor iedereen weer anders natuurlijk).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 08:35

Als je zo'n pijn hebt is het alleen maar een opluchting, normaal klopt dat wel wat je zegt hoor. De tanden/kiezen zitten vaak dieper onder. Maar ik denk dat je van de verdoving zetten niks meer voelt. Bij mij was het zo dik en pijnlijk dat ik de hele spuiten niet meer voelde, alleen maar een enorme opluchting toen het begon te werken :j

Cayenne schreef:
Heel veel sterkte vandaag!
Kiezen trekken in de onderkaak schijnt wel pijnlijker te zijn ivm het kaakbot (heb ik me laten vertellen door de kaakchirurg, maar het is voor iedereen weer anders natuurlijk).