Hopelijk weet iemand hier wat verstandig is om te doen. Sinds mei dit jaar kreeg ik last van hoofdpijn. Ik voelde duidelijk dat de pijn in mijn voorhoofd en onder mijn ogen zat, even googlen leverde bij- en voorhoofdholteontsteking op. Neusspray aangeschaft en gaan stomen.
Eind juni was het nog steeds niet over, en het leek steeds erger te worden. Na een dag werken echt veel last en ik was ook steeds heel erg moe. Naar de dokter geweest en die concludeerde inderdaad holteontsteking. Neus, oren en keel zagen er onrustig uit. Antibiotica gekregen, dit leek even te helpen maar na een paar dagen kwamen de klachten volle bak terug. Weer naar de dokter geweest, weer antibiotica gekregen. En weer na een paar weken teruggegaan want het hielp niet. Toen heb ik het advies gekregen het wat rustiger aan te doen en vitamine D te slikken voor mijn weerstand (vanwege afwijking in nieren / darmen slechte weerstand dus klonk logisch).
Ondertussen zitten we in augustus, zijn toen 3 weken naar Thailand geweest. Ik heb een vrij drukke baan, dus mijn eigen vermoeden was dat het wellicht zou komen door stress. Op vakantie zou dit dan toch beter moeten gaan hoopte ik.. Helaas! Ook daar verstopte neus, hoofdpijn, last van mijn keel. Vliegen was heel fijn.. ahum.
Na de vakantie wéér naar de dokter, toen kreeg ik een neusspray voorgeschreven, genaamd: Fluticason Actavis (om neusslijmvlies rustig te maken?). Dit moest ik 2 weken 2x daags gebruiken en daarna afbouwen. Als dit niet zou werken zou ik een foto moeten laten maken in het ziekenhuis, dan zou er misschien een cyste zitten. Na een week de spray gebruikt te hebben werden de klachten eindelijk minder! Toen ik was gestopt met deze spray kwamen de klachten na een paar dagen weer terug. Dus weer naar de dokter (die zag me weer komen
). Haar conclusie was dat als die spray helpt, het hoogstwaarschijnlijk een allergie is. Een foto zou dan niet meer nodig zijn, ik zou de spray tot en met het voorjaar kunnen gebruiken. Ik heb bloed laten prikken om te controleren of er sprake is van een allergie; hier kwam niks uit. Nu is dus mijn dubio. Die spray doet wel z'n werk, hoewel ik nog steeds af en toe hoofdpijn heb en mijn neus zit nog wat vol. Maar zo kan ik er wel prima mee leven. Alleen... Ik heb dus geen allergie volgens de bloedtest. Het voelt niet goed om die spray dan een half jaar te gebruiken, ook al zegt de dokter dat dit geen kwaad kan. Ik moet de spray gebruiken en gelijk er na wat eten of mijn mond goed spoelen en gorgelen want anders heb ik kans dat ik een schimmel in m'n keel krijg. Helemaal gezond spul is het niet dus lijkt me
Wat zal ik doen..? Het lastige is ook nog eens dat de dokter waar ik altijd heen ging vertrekt, dus ik ga sowieso op zoek naar een nieuwe dokter. Daar het hele verhaal uitleggen en vragen hoe de nieuwe dokter er tegenover staat? Of gewoon niet zeuren en die spray gebruiken t/m het voorjaar? Verder nog tips? Ik slaap veel, gebruik dagelijks vitamine D (en C en Cranberry-pillen voor nieren), ben redelijk veel buiten bij m'n paard, werk is leuk maar druk. Heb m'n ogen al laten opmeten, om in ieder geval uit te sluiten dat ik daardoor hoofdpijn heb, maar ogen zijn goed. Ik weet het niet zo goed meer

Heel verhaal geworden, sorry
Röntgenfoto wordt dan ook vaak gemaakt.
. Om vitamine D aan te maken op basis van zonlicht, moet de zon schijnen met minimaal zonkracht 3. Dat hebben we in Nederland alleen in de periode maart tot november. In de zomer is de zon op z'n sterkst tussen 12 en 15 uur. Een goede manier om te zien of de zonkracht sterk genoeg is, is kijken naar je schaduw. Is deze korter dan je lichaamslengte, dan is de zonkracht strek genoeg om vitamine D aan te maken op natuurlijke wijze. Dan is in principe een half uurtje per dag oningesmeerd en met blote armen en bloot hoofd al voldoende. In de schaduw 2 keer zo lang.