Steken op de borst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiMmK

Steken op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 20:55

Sinds een paar dagen heb ik last van steken op de borst. Mijn bloeddruk op dat moment is vaak 110/60-55. Mijn hartslag ligt tussen de 90-95. Daarnaast heb ik erg veel last van maagpijn als ik lig, oprisping van maagzuur, vermoeidheid, verzwakt en darmproblemen.. Morgen wil ik naar de huisarts. Helaas lig ik nu weer met deze steken en weet niet hoe ik deze onder controle krijg. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?

maralyn

Re: Steken op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:56

Steken op de borst?
Zekere voor het onzekere nemen? Gewoon naar het ziekenhuis gaan?

Het kan een verkoudheid zijn, maar ook erger...

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:57

Hap of SEH bellen? Dit klinkt best zorgelijk.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:58

Ik denk dan aan een maagzweer.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:01

heb je last van (veel) stress? . Dit kan dan inderdaad een maagzweer zijn. Maar wij zijn geen dokters, als je je echt zorgen maakt kun je altijd een noodnummer bellen. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig..
Laatst bijgewerkt door slagchoco_91 op 26-10-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:01

Het voelt best wel vervelend.. Maar ik denk dat de huisarts mij morgen wel kan helpen, ik loop er tenslotte al een paar dagen mee. De een zegt dat het komt door stress, de ander zegt hyperventilatie. Maar het lijkt mij dat wanneer ik stress ervaar, mijn bloeddruk juist zal stijgen ipv dalen?

Ik snap dat ik de doktoren moet raadplegen. Ik hoop stiekem eigenlijk dat iemand dit herkent en of er tips zijn om het te verminderen voor vannacht. De hele dag al niet lekker maar die steken komen met vlagen waarvan deze al een uur duurt helaas..
Laatst bijgewerkt door KiMmK op 26-10-14 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:02

Kan van alles zijn.
Maar voor de zekerheid de HAP bellen.
Als jij vertelt wat je hebt geven zij aan of je langs moet komen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:09

maralyn schreef:
Steken op de borst?
Zekere voor het onzekere nemen? Gewoon naar het ziekenhuis gaan?

Het kan een verkoudheid zijn, maar ook erger...

Verkoudheid? Ik ben wel iets verkouden inderdaad en er zit wat taaislijm achter in mijn keel.. Dit taaie slijm zit er alleen al wel dik 2 maand (geen fan van huisartsen :o )
Laatst bijgewerkt door KiMmK op 26-10-14 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:11

HAP lijkt me verstandig al is dat niet echt leuk op je verjaardag, maarja....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:14

Niet tot morgen wachten maar nu nog bellen! Hoeft niets ernstigs te zijn maar kan natuurlijk wel en dan kun je er maar beter vroeg bij zijn. Artsen zien je bij dit soort vage klachten graag gelijk en niet morgen. Het is je lijf je hebt er maar eentje dus wees er zuinig op.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:17

Bij brandend maagzuur kan het zijn dat je steken/druk op de borst voelt doordat je maagzuur je slokdarm aantast. (Heb het zelf gehad namelijk) Maagzuur kan door zoveel dingen komen, bijv wat je eet of stress etc. Maar een bezoekje aan de huisarts is misschien wel handig ja!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 07:39

Ts, gister avond nog dokter geraadpleegd? Hoe is het nu?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 12:19

SsSimonee schreef:

De huisarts verdenkt een onwillekeurige spanning in het lichaam wat niet te controleren valt.. Het lijkt mij dat de spanning ergens vandaan komt, aangezien het dus een onwillekeurige spanning is. Nu wachten op de bloedonderzoek..

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:38

KiMmK schreef:
SsSimonee schreef:

De huisarts verdenkt een onwillekeurige spanning in het lichaam wat niet te controleren valt.. Het lijkt mij dat de spanning ergens vandaan komt, aangezien het dus een onwillekeurige spanning is. Nu wachten op de bloedonderzoek..

Het komt mij wel zeker bekend voor. Ik heb namelijk ook zware steken vanuit de hart richting. De ene keer heb ik er maanden geen last van, de andere keer meerdere keren per week. Het wordt bij mij zelfs zo pijnlijk dat ik niet meer diep en regelmatig kan ademhalen, dat doet dan zo zeer. Ik adem dan zo regelmatig mogelijk, maar niet te diep en ga altijd even liggen. Ook helpt wat water drinken goed bij mij.
Heel lang kon de huisarts niks vinden, want tegen de tijd dat ik bij hem was, waren alle klachten alweer weg. 1 keer was de huisarts toevallig in de buurt toen ik het kreeg en kon hij gelijk van alles meten.

Mijn hart blijkt af en toe in een ander ritme te raken en dat zorgt voor die pijnen. Grootste oorzaak is mijn overgewicht, maar een deel is waarschijnlijk aangeboren, maar aangezien niemand van mijn familie nog leeft kan ik het niet navragen. Ik zal het altijd in de gaten moeten houden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:43

chamion schreef:
Het komt mij wel zeker bekend voor. Ik heb namelijk ook zware steken vanuit de hart richting. De ene keer heb ik er maanden geen last van, de andere keer meerdere keren per week. Het wordt bij mij zelfs zo pijnlijk dat ik niet meer diep en regelmatig kan ademhalen, dat doet dan zo zeer. Ik adem dan zo regelmatig mogelijk, maar niet te diep en ga altijd even liggen. Ook helpt wat water drinken goed bij mij.
Heel lang kon de huisarts niks vinden, want tegen de tijd dat ik bij hem was, waren alle klachten alweer weg. 1 keer was de huisarts toevallig in de buurt toen ik het kreeg en kon hij gelijk van alles meten.

Mijn hart blijkt af en toe in een ander ritme te raken
en dat zorgt voor die pijnen. Grootste oorzaak is mijn overgewicht, maar een deel is waarschijnlijk aangeboren, maar aangezien niemand van mijn familie nog leeft kan ik het niet navragen. Ik zal het altijd in de gaten moeten houden.

Oh ja? Ik heb dat namelijk ook, regelmatig steken en regelmatig dat mijn hartslag uit het ritme raakt, te snel, hard, of overslaat. Die steken heb ik al langer en werd toen verklaard als: Ziekte van Tietze, maar ik betwijfel het en ik heb die steken nogal onregelmatig, misschien dat het ook wel is wat jij zegt! De oorzaak van dit weet ik niet, ik heb al een hartkastje gehad kwam ook niks uit en heb sowieso geen overgewicht.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 00:38

chamion schreef:

Mijn hart blijkt af en toe in een ander ritme te raken en dat zorgt voor die pijnen. Grootste oorzaak is mijn overgewicht, maar een deel is waarschijnlijk aangeboren, maar aangezien niemand van mijn familie nog leeft kan ik het niet navragen. Ik zal het altijd in de gaten moeten houden.

Jeetje, ik vind je verhaal heel herkenbaar! Heb je er ook wat voor gekregen?

Vandaag tijdens werk heb ik me heel ziek gevoeld. Stond op het punt op instorten. Begon te zweten, te trillen, koortsig gevoel en werd opeens erg verzwakt. De huisarts huilend gesproken maar hij zegt niks voor me te kunnen doen. Ik voel me echt machteloos.. Ik werk in de zorg en collega zegt ook dat dit niet alleen stress kan zijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen?

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:48

Ik denk dat het ook wel een deel paniek is die je jezelf aanpraat, niet om je te beledigen hoor... Maar onbekende dingen kunnen toch voor aardig wat stress/paniek zorgen wat negatief effect heeft op je symptomen, waardoor het erger lijkt/voelt dan het daadwerkelijk is.
Ik heb afgelopen jaar tijdens kerst twee weken met hartkloppingen/onregelmatig hartritme gezeten, heel kortademig, duizelig, continu misselijk, moe, ook trillen en zweten. Bij de HAP geweest toen, heeft alles gemeten, naar mijn hart geluisterd, niks aan de hand. Normaal ritme, normale bloeddruk. Waarschijnlijk was het een gevolg van een zeer stressvolle periode en tijdens een periode van rust kreeg mijn lichaam dus de klappen. Daarna is het gewoon weer weggetrokken.
Hoe zit je dagelijks leven eruit? Heb je veel stress, onregelmatigheid qua werk/school? Slaap je voldoende, eet je gezond?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 00:56

Dat is het hem juist, ik heb me laten onderzoeken op stress veroorzaakt door externe factoren. Deze mensen zeggen dat ik net zo ben als ieder ander, dus erg veel stress is er niet. Ik eet gevarieerd en drink voldoende. Ik slaap meer als 8 uur per dag, anders houd ik het niet vol.

Ik snap heel goed dat je jezelf van alles kunt aanpraten, maar er zijn teveel punten (ook dmv bloedonderzoeken) wat lijkt op iets intern en ik en de huisarts weten niet hoe. Ik ben namelijk echt geen aansteller!

Voorbeeld: iets wat totaal niks met dit te maken heeft. Ik heb men leven lang (baby af aan) al last van blaasontsteking (om de 3 maand wel) of blaaskrampen. Niemand weet waar het vandaan komt, het is en blijft een raadsel.

Haha mijn lichaam is vast verrot, dat is het 8-)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 01:15

Oh ik bedoelde echt niet dat je een aansteller bent hoor! Maar als de onderzoeken aantonen van iets interns, waarom wordt er verder geen onderzoek gedaan? Of is het te vaag om verder te onderzoeken?

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 01:22

Knudd schreef:
Oh ik bedoelde echt niet dat je een aansteller bent hoor! Maar als de onderzoeken aantonen van iets interns, waarom wordt er verder geen onderzoek gedaan? Of is het te vaag om verder te onderzoeken?

Inderdaad, tis allemaal te vaag. Alles wat het bloedonderzoek aangeeft kan veroorzaakt worden door stress. Daarom geeft de huisarts ook de diagnose onwillekeurige stress 'aandoening'. Ik ken alleen men lichaam en weet ook dat dit echt niet goed is.. Daarom hoop ik mensen te treffen die tips hebben, adviezen of zelf iets hebben meegemaakt.. Heb al wel een aantal adviezen gekregen maar wil uiteraard dat dit probleem opgelost word en het liefst nog gisteren bij wijze van haha.

De hartkloppingen ga ik het met de ha over hebben :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 01:30

Heel begrijpelijk, het is absoluut niet fijn om ergens last van te hebben. Ik weet niet of je dit al doet, maar misschien is het handig om bij te houden waar je precies last van hebt en wanneer je daar last van hebt dmv het op te schrijven/bij te houden in een boekje of op je telefoon. Als je dan naar de HA belt/gaat kan je wat preciezer aangeven hoe en wat :)

Succes, ik hoop dat het uiteindelijk allemaal voor je meevalt :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:37

KiMmK schreef:
chamion schreef:

Jeetje, ik vind je verhaal heel herkenbaar! Heb je er ook wat voor gekregen?

Vandaag tijdens werk heb ik me heel ziek gevoeld. Stond op het punt op instorten. Begon te zweten, te trillen, koortsig gevoel en werd opeens erg verzwakt. De huisarts huilend gesproken maar hij zegt niks voor me te kunnen doen. Ik voel me echt machteloos.. Ik werk in de zorg en collega zegt ook dat dit niet alleen stress kan zijn. Ik weet niet meer wat ik moet doen?

Ik heb er niks voor gekregen omdat ze niet echt de vinger op het probleem kunnen leggen en het toch zware medicijnen zijn die je anders zou krijgen. En mijn huisarts is er geen fan van om maar overal op goed geluk zware medicijnen in te gooien.

Ik probeer tijdens zo'n "aanval" rustig maar ondiep in te ademen (via de neus) maar wel goed uitademen. (via de mond) Wat water drinken en even rustig zitten/liggen. Soms als ik enorm er last van heb sla ik enkele keren met mijn vuist op mijn borst in een normaal ritme en dan met bovenstaande is het met enkele minuten weg. Ik probeer aan andere dingen te denken, want als je heel veel zorgen gaat maken tijdens zo "aanval" heb ik ontdekt dat het langer duurt en ook pijnlijker is. Omdat je dan niet op je ademhaling let. Wel heb ik de rest van de dag last van spierpijn en vermoeidheid, dus dan neem ik altijd een warm bad en ga daarna met een lichte pijnstiller vroeg naar bed.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 01:12

Bloeduitslag eindelijk binnen, alles lijkt goed te zijn :) Het zal dus inderdaad wel onwillekeurige spanningen zijn dan.. Gek lichaam, snap ter niks meer van :P

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 02:43

He wat vervelend!
Ik weet niet of jij het zelfde hebt maar ik heb ook super vaak steken in mijn borstholte. Het wordt erger als ik inadem en het doet zo zeer! Vaak zijn dit spiertjes in de longen die steken, het kan met een verminderde weerstand te maken hebben.
Ik lees dat je al wat grieperig bent en wellicht een verminderde weerstand hebt. Waarschijnlijk zal het hier ook wel een beetje mee te maken hebben.
Waarschijnlijk ben je ook vanalles gaan googlen, wat ik ook vaak doe ;-), en ga je nu vanalles voelen wat eigenlijk niets voorsteld. Ik ben ook zo hypergonder als het maar zijn kan, lekker handig als je in het ziekenhuis werkt hihi!

Ik zou het even een beetje rustig aan doen. er is bloed geprikt waar niks geks te merken was dus probeer het een beetje los te laten. Wellicht worden de klachten dan ook minder!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 01:29

Eigenlijk Google ik niet vaak :P Vaak ben je daar meer dood dan levend haha. Ik vond dit alleen wel heel eng :o

Aangezien ik vaak een verhoogde bezinking heb, was ik toch erg bezorgd. De vorige keren was er zogenaamd ook niks aan de hand. Een vervangende huisarts onderzocht mij en wat bleek: het CMV virus. Eerder bleek ik vaak bijholteontstekingen te hebben, bleek later toch daadwerkelijk het neusschotje scheef te staan. Vermoeidheidsklachten, na aandringen van omgeving gecontroleerd op b12. Wat blijkt, geen b12 opname dus nu om de 2 maand een spuit.

Door dit soort dingen ben ik een beetje wantrouwend geworden naar artsen toe.. Nu moet ik denk ik maar accepteren dat het zo is. Mijn hartslag was gisteren 110 in 'rust' s'avonds . Volgens de huisarts een jongedames hartslag.. :)