Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
demo_love schreef:Netjes zwart met lange mouwen. Ik zou niet mijn haar bedekken, je gaat voor een persoon naar de uitvaart, niet voor een religie.

. [***] schreef:demo_love schreef:Netjes zwart met lange mouwen. Ik zou niet mijn haar bedekken, je gaat voor een persoon naar de uitvaart, niet voor een religie.
Als een christelijk iemand wordt begraven is mijn ervaring dat het toch wel gewaardeerd word als je hoofbedenking heb, dus ik zou voor de zekerheid op een islamitische begrafenis wel een zwart sjaaltje meenemen. Ongeacht of je wel of niet gelooft.
Edit: Wit wordt trouwerns vaak gedragen op begrafenissen door mensen die naar Mekka zijn geweest dus dat zou ik niet doen.
zimbabwe schreef:Ik ken een mannelijke moslim, een aantal syrisch orthodoxen, joodse, christelijken, atheisten en van alles daar tussen in...lol Dit zijn cliënten van mij (werk) en ken meer islamitische clienten, maar heb daar dus nog nooit een begravenis van hoeven bijwonen.. ik wil graag professioneel en aangepast overkomen en vooral niemand voor het hoofd stoten..
Sababber schreef:Mag ik vragen uit wat voor gebied je komt? Want ik kom uit een zeer streng christelijke omgeving en hier dragen de meeste mensen niet eens een hoofddeksel op een uitvaart.. zelf ben ik ook nog nooit met een hoofddeksel naar de kerk geweest.
Ts is er niemand die je het verder kent van deze geloofsgroep? Of een Wikipedia pagina
[***] schreef:Sababber schreef:Mag ik vragen uit wat voor gebied je komt? Want ik kom uit een zeer streng christelijke omgeving en hier dragen de meeste mensen niet eens een hoofddeksel op een uitvaart.. zelf ben ik ook nog nooit met een hoofddeksel naar de kerk geweest.
Ts is er niemand die je het verder kent van deze geloofsgroep? Of een Wikipedia pagina
Ik woon in Barneveld, midden Gelderland. Ik heb twee begrafenissen mee gemaakt waar geacht werd om een hoed te dragen, bij eentje mocht je anders niet eens bij de rouwdienst komen. Ik zou daarom als ik TS was gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
manie schreef:[***] schreef:rouwdienst komen. Ik zou daarom als ik TS was gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Nou wanneer ze normale nette kleding niet kunnen waarderen en je verplicht volgens rare-kerk-regeltjes mag komen opdraven, dan bleef ik wel thuis!