Koud hebben en niet warm te krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Koud hebben en niet warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:44

Ik heb vanaf het moment dat het onder de 15 graden wordt het áltijd koud!

Het probleem is ik werk in een koude omgeving van +/- 13/15 graden, ik heb dan een vest shirt en hemd aan en dat is redelijk te doen, ligt een beetje aan de werkzaamheden. Werk wel met veel vriesproducten en koude ingrediënten.

Ook ben ik altijd met de scooter naar mijn werk (20 min) dus ook al koud, ik rijd nu al rond met handschoenen (nu dunne) en sjaal.

Ik was vandaag op tijd klaar en rond 3 uur thuis en tot aan nu heb ik het ijskoud. Heb de verwarming klein beetje aangezet, deze zet ik liever niet te hoog want ik heb vloerverwarming en dat blijft erg lang warm. Ik lig op de bank met een deken en nog heb ik het gewoon koud!

Het enige wat helpt is 20 minuten onder de warme douche staan maar om dat nou dagelijks te doen vind ik een dure aangelegenheid worden.

Iemand tips om het sneller warm te krijgen?

Suusie22

Re: Koud hebben en niet warm te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:46

Dikke warme trui aan? Of laagjes kleding?
Als ik het zelf koud heb pak ik altijd een fleecedekentje :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:47

Fietsen van en naar je werk of is dat door afstand onmogelijk? Doordat je op je werk al langere tijd in een koude omgeving zit en dan buiten er ook weer door moet wordt je door en door koud. En eer je dan weer warm bent duurt het even...

Een lekker kruikje maken kan ook nog werken, zorg dan dat je je voeten en handen eraan warmt, je voeten zijn namelijk de thermometers van je lijf. Zijn die koud dan word je niet gauw warm schijnt.
(Je schijnt met koude voeten ook niet in slaap te kunnen komen...)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:48

Nou hier gaat echt de kachel op hoog. (we hebben geen centrale verwarming) Ik heb altijd koude benen en voeten ook niet op te warmen. Ik slaap al met verwarmingsdeken.

Goof

Ik heb het ook snel koud en als ik het koud heb krijg ik het ook bijna niet meer warm. Ik neem dan dus wel een (lange) hete douche. Ik vind douchen echt een basisbehoefte, dus daar zou ik nooit op bezuinigen.

vuurneon

Vloerverwarming <3

En slaapsokken voor in bed, anders slaap ik echt niet :=

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:52

AmyII schreef:
Fietsen van en naar je werk of is dat door afstand onmogelijk? Doordat je op je werk al langere tijd in een koude omgeving zit en dan buiten er ook weer door moet wordt je door en door koud. En eer je dan weer warm bent duurt het even...

Een lekker kruikje maken kan ook nog werken, zorg dan dat je je voeten en handen eraan warmt, je voeten zijn namelijk de thermometers van je lijf. Zijn die koud dan word je niet gauw warm schijnt.
(Je schijnt met koude voeten ook niet in slaap te kunnen komen...)

Klopt als ik koude voeten heb slaap ik niet. Liggen nu al 2 dekens op bed :)

Afstand is 8 km en ik moet door een heel donker stuk zonder straatverlichting. Moet ook om half 8 beginnen dus dan moet ik nog vroeger mijn bed uit (lui haha) nee ik sta al om kwart over 6 op.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:54

Andere kleding aan doen! Vooral je sokken, broek en shirt. Een elektrische deken is fijn voor in bed en op de bank een warme kruik.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:02

Over dat donkere stuk kan ik begrijpen dat je dan liever niet met de fiets gaat... Ehm.. Als je na je werk thuis komt met de scooter even een stukje stevig wandelen en dan daarna thuis flink zwaaien/ schudden met de armen/ handen en benen/ voeten, dan komt je doorbloeding wat beter op gang.
Je zit op een scooter tenslotte toch stil...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:07

Thermo kleding aandoen? Je hebt ook thermo onderkleding dus dat zie je niet, maar het scheelt zeker voor een deel.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:08

Hier nog 1 hoor in de zomer wil ik ook nog een een lekkere warme trui aan doen savonds aangezien ik het snel koud heb.. Vorige week had ik het alleen maar koud ook nog echt kippenvel dat ik heel snel de douche heb aangedaan en me bijna niet uit kon kleden omdat ik het zo koud had maar mijn douche staat ook bijna op zijn heetst warmer dan die van me ouders en broertje... En daarna een lekkere warme pyjama aan en in me bed daar kom ik dan de helle avond niet meer weg.. Ik heb echt een hekel aan de winter en dan werk ik ook nog in een tuincentrum waar de verwarming niet goed werkt.. Zit er nu al tegen op...

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:11

Heel veel warme kruiken onder een deken doen of in je bed leggen. En dan na 10 minuten onder de deken of in je bed liggen _/-\o_

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:11

Ik ben wat dat betreft ook in het verkeerde land geboren. Ik loop nu al met mn wolle winterschoenen, shirt met lange mouwen, daarover een fleecetrui en ik heb de winterjas ookal aan. Vaak zeggen mensen op de winter kun je je kleden, maar dan moet ik zoveel aan dat ik niet meer normaal kan bewegen. Soms heb ik serieus zoveel lagen dat t bij de binnenkant van mn elleboog gaat afknellen als ik computer/fiets.

In bed gebruik ik een elektrische deken, dat is voor mij echt een ideale uitvinding. Dit of inderdaad 20 minuten douchen zijn voor mij ook de enige dingen die me dan nog kunnen opwarmen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 24-10-14 18:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:12

Je hebt van die speciale iso-kleding, is dat niet wat? En voor je naar bed gaat even de elektrische deken aan. Niet mee in slaap vallen, haha!

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:13

Klein work-outje doen. Daardoor snellere hardslag, bloeddoorstroming en stijging van temp.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:14

Ik werk ook in een koude omgeving, laatste tijd +9 maar zijn ook dagen bij dathet net boven 0 graden is en dan sta ik ook nog eens redelijk veel stil. :brr:
Wat bij mij helpt is om er niet aan te denken en je er niet aan toe te geven. En vooral niet te heet douchen.

Ik ben ook echt een koukleum, ook voor dat ik dit werk deed. Mijn ideale temp is +25 graden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:16

Ik typ dit terwijl ik warm aan het worden ben in bad. :+

Ik heb het ook net als jou altijd koud en dan met name mijn handen voeten en bovenbenen. Helaas werkt daar echt niets tegen. Zelfs met uggs en thermokleding aan presteer ik het nog om het koud te krijgen. En ja dat is ontzettend vervelend..

Omdat ik het vervloek om koud voor de tv te zitten ga ik dus ook vaak voor een warm bad de verwarming op 22 graden en met de voeten voor de openhaard en dan nog heb ik het soms niet heel erg warm.

Het is een duur grapje maar dit is iets waar ik niet op ga bezuinigen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:17

Hier is het 22 graden op mijn werk en ik heb het koud.
Nu al elke avond dik huispak aan en onder een dekentje..

Ja, ik ben een koukleum. :=
Helaas geen tips.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:27

Ik lees steeds dat mensen maar op de bank gaan zitten met een deken of in bad etc...
Echter helpt bewegen echt nog steeds het beste.... Dus sporten en dan daarna douchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:32

Ik had het ook altijd koud. Slik nu vitamine d en het is over

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:42

Ik werk ook in de kou, vroeger +4 of -25 nu +12. Ik ga savonds vaak na mn werk naar stal, flink uitmesten en andere bezigheden waar ik het warm van krijg. En daarna met een kop thee of mn avondeten zitten.
Ik maak een kruikje voor in bed en slaap met sokken. Als mijn voeten koud zijn krijgik het nooit warm. Kruikje eerst bij mn voeten en daarna onder mn rug :)
Dat helpt goed!
Ik douche in de ochtend zodat ik niet veel problemen heb van warm bed naar koude omgeving.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:44

Een warmwaterkruik, na 10min ben ik trg helemaal warm.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:45

Ineke2 schreef:
Ik lees steeds dat mensen maar op de bank gaan zitten met een deken of in bad etc...
Echter helpt bewegen echt nog steeds het beste.... Dus sporten en dan daarna douchen.

Dan nog heb ik het koud. Dus beweging helpt niet in alle gevallen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:53

bfsunshine schreef:
Ik werk ook in de kou, vroeger +4 of -25 nu +12. Ik ga savonds vaak na mn werk naar stal, flink uitmesten en andere bezigheden waar ik het warm van krijg. En daarna met een kop thee of mn avondeten zitten.
Ik maak een kruikje voor in bed en slaap met sokken. Als mijn voeten koud zijn krijgik het nooit warm. Kruikje eerst bij mn voeten en daarna onder mn rug :)
Dat helpt goed!
Ik douche in de ochtend zodat ik niet veel problemen heb van warm bed naar koude omgeving.

door activiteit opstoken van je ineterne thermostaat is inderdaad zoals hier al aangegeven wordt de aller beste optie.

als je te vroeg begint met je winterkleding, thermoondergoed, electrische dekens kruikjes, hete douches of bad.. Hoe moet dat straks dan midwinter?

ik blijf zo lang mogelijk in t-shirts lopen.. op stal is het s morgens even flink frisjes, daar loop ik dus nu in een dunne trui.. ja ik kleum als ik uit mijn auto stap zonder jas dan (en flink ook).. armen zijn fris als ik binnenkom, mijn neus is al koud.. maar een half uurtje vegen en ik loop te zweten als een otter en heb de rest van de dag geen last meer van wat voor kou dan ook.. ook niet na een half uur stil zitten voor de lunch.. kachel dan zoals vandaag door de wind en motregen vrolijk terug naar stal zonder centje pijn (ok, dat is maar twee minuten lopen maar toch).

word het nog kouder dan trek ik gaat er eerst een dun vestje overheen.. als dat te fris wordt wordt het vervangen door een wat warmere trui.. daarna shirtje eronder en pas als het echt gaat vriezen komt daar een jas overheen (we hebben het dus dan over op stal zijn/ binnenrijden).. voor gewoon over straat heb ik een herstjas.

s avonds gaat hier de verwarming ook eigenlijk nog steeds niet aan.. alleen als de hele dag de deur opengestaan heeft voor de hond. heb het nu 'koud' omdat ik niet lekker ben.. dus heb gewoon mijn ochtendjas over mijn kleding aan.. dit zorgt ervoor dat mijn eigen lichaam mijzelf warm houd..

zo houdt ik reserves over voor als de winter echt inzet (dikke truien in huis.. plaids, verwarming, kruiken).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:54

Petrichor schreef:
Ineke2 schreef:

Dan nog heb ik het koud. Dus beweging helpt niet in alle gevallen.

door kunstmatig en stilstaand jezelf te verwarmen ontregel je je thermosttaat..
het heeft wel even nodig voordat je lichaam dat kunstje weer kent..

je lichaam zal weer moeten leren dat bewegen betekent 'warmstoken' en dat 'koude core temperatuuur' ook betekent 'warmstoken'.. nu denkt je lichaam koude core, efkes wachten dan komt er wel wat warms aan ik hoef niets te doen.