Hoe krijg je een mooie huid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponypret123

Hoe krijg je een mooie huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:33

Hee bokkers,

Ik heb een vraagje, wat misschien ook wel handig is voor andere bokkers :)
Ik heb de laatste tijd best een droge huid. Hebben jullie misschien handige tips of trucjes om je huid mooi zacht en egaal te krijg en dat ik niet zo'n rode huid heb. Het kiefst huis tuin keuken trucjes, zoals olijfolie.
Alvast bedankt ;)

Blubje11

Re: Hoe krijg je een mooie huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:39

Veel water drinken, vaseline of lanettecreme gebruiken. Dag en nachtcreme zonder parfum. En Elizabeth Arden 8 hour cream, maar dat is redelijk duur :o Wat misschien ook helpt is om je huid niet te vaak met sterke zeep te wassen. Wat gebruik je nu?

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:40

Komt door het seizoen waarschijnlijk! Weet niet wat voor producten je gebruikt op je gezicht qua make-up en gezichtsverzorging? Als je erg last hebt van je huid zou je misschien even naar de ingrediënten kunnen kijken en uitdrogende ingrediënten zoals sls en sles skippen. Olijfolie en kokosolie zijn inderdaad bekende voedende olieën, je zou zelf ook nog even kunnen googelen naar home made maskers voor een droge huid. Vaak kom je dan uit op dingen als avocado of honing.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:42

Iets met glycolzuur :). Dagcreme, facewash, nachtcreme/treatment bijvoorbeeld.

Geeft hetzelfde effect als scrubben, alleen is het beter voor de huid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:42

Ik ben zelf een voorstander van er zo min mogelijk opsmeren, geen make-up etc.
Ik scrub 2x per week mijn gezicht en reinig het elke avond. Beide producten zijn van kruidvat eigen merk.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:44

Een mooie huid komt van binnenuit. Genoeg drinken, gezond eten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:44

Vaseline of layette creme zal waarschijnlijk veel te vet zijn voor de gezichtshuid. Je kan een vocht inbrengende crème kunnen proberen. Ik heb er een aantal gebruikt van de Body Shop, die zijn erg fijn. Ze hebben voor elk huidtype wel iets :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:45

Genoeg drinken, gezond eten en daarnaast vind ik zelf kokosolie echt geweldig spul :j

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:45

Voordat je naar bed gaat je make up verwijderen en je huid goed reinigen, dag en nacht crème gebruiken en veel water drinken. :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:50

Ik probeer niet te veel make-up op mn wangen te gebruiken, ik heb nu ook een paar weken soort exceem op mn wenkbrouwen. Echt een van de vervelendste plekken!
Ik reinig het ook niet teveel meer met make-up reiniger(is overgens wel natuurlijk)
ik heb wel spul waarmee ik heb onder de douche reinig maar probeer voorzichtig met mn huid omte gaan.

Op mn wenkbrouwen gebruik ik dus olijfolie, smeer om de zoveel tijd per dag in en werkt erg goed! Dua vandaar dat ik dacht dat er misschien leuke trucjes zijn ook op het gezicht verder, probeer het ook met olie

heb vaak ook droog onder mn ogen, ala ik dat dan wil camoufleren gaat het vaak beetje schilveren en kan ik het niet mooi uitsmeren zegmaae..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:51

kokosvet is erg fijn, hydrateert super! Te krijgen bij reformwinkels. Niet al te dik smeren, het duurt even voor het intrekt. Ik heb normaal een enorm droge huid. Scrub 1 keer per week mijn lijf, en smeer het dan in met kokosolie. Nooit meer een droge huid, terwijl ik normaal 's middags alweer een droge huid had als ik het 's ochtends had ingesmeerd met bodylotion. Ik gebruik het ook 1 x per week/2 weken op mn gezicht, waar ik eerder vaak ruwe plekken had. Nu absoluut niet meer :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:54

Goed water drinken indd is erg belangrijk en je huid goed schoonhouden en liever geen middelen gebruiken met veel alcohol of parfum, verder maal ik m'n eigen hazelnoten fijn (blender) mix dat met olijfolie en je hebt een goede hand/body scrub. Kan je ook met zeezout doen maar dan word het iets agressiever is mijn beleving ('k heb wel een extreem gevoelige huid).
Verder regelmatig een mineraal/klei masker nemen helpt bij mij ook goed. Denk goed aan vezels en water in je dieet want dat kan echt verschil maken! Ik heb snel last van een rode huid en gebruik een cacao boter voor m'n gezicht wel erg vet maar bij andere middeltjes moet ik vaker smeren anders gaat m'n huid alsnog trekken en rood worden...

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 14:55

Ik heb al wel heel mn leven last van allerlei exceem dus het zit ook wel in me, ik heb het vooral op mn hals en armholte, maar ik wil wel graag een mooi glad/egaal gezicht

ik heb volgens mij wel kokosolie in huis, zal het eens proberen. Daar kan je toch ook mee koken

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:56

Ja je kunt er ook mee bakken en koken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:58

De T zone op mijn gezicht was altijd vrij vet en had elke 2 weken last van puistjes op mijn voorhoofd.
Sinds ik Hydra Végétal 24hrs hydraterende crème en Hydraterende micellaire reinigingslotion 2-in-1 (die gebruik ik alleen zo nu en dan) van Yves Rocher ben gaan gebruiken eigenlijk nergens meer last van gehad. Nu is deze lijn meer voor gecombineerde tot vette huid maar ze hebben verschillende producten voor verschillende huidtypen en dat vrouwtje heeft mij toen ook precies uitgelegd hoe en wat.

En verder gebruik ik eigenlijk nooit make up. Zo nu en dan eens wat oogschaduw maar meestal niet meer dan dat. Die 2 in 1 lotion werkt overigens ook als een soort make up remover.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:05

Heb je een vriend..? :')

Ik smeer ook niets. Goed blijven drinken en verder lees ik ook even mee.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:44

Uiercreme en vaseline helpt bij mij erg goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:01

Poiuytrewq schreef:
Heb je een vriend..? :')

Ik smeer ook niets. Goed blijven drinken en verder lees ik ook even mee.

:')

Kokosvet werkt idd ontzettend goed :)

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:06

Bij de jumbo/xenos kan je een grote pot met pure kokos olie voor 4 euro kopen, is eigenlijk voor koken en bakken maar het werkt ook heel goed voor je huid, en nog beter voor je haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:24

Ik had vroeger lanette creme voor de extreem droge plekken op mijn huid. vaseline zou ik iets minder snel gebruiken.. nu soms eens een dagcremetje, ik doe eigenlijk niks speciaals en verwaarloos alles een beetje maar mn huid is verder helemaal prima :')

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:01

Kokosvet is geweldig spul voor een droge huid... voor het lichaam vind ik dry brushing erg fijn, dat verwijdert de dode huidcellen en wordt je huid lekker zacht van! :) (en daarbuiten stimuleert het nog de circulatie, wat zou kunnen helpen bij cellulitis, en helpt het de lymfeklieren om afvalstoffen af te voeren).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:40

LZP -> MWS

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:44

Mijn huid was altijd super onrustig en rood.. Had op mn handen ook kleine wratjes.. Sinds ik spullen van the bodyshop gebruik is alles weg.. En niet meer onrustig.. Ik koop in op t moment van sale. Dan is het vrij "goedkoop" en als je member bent spaar je 5 euro's die je steeds weer in kan wisselen waardoor het nog goedkoper word.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:04

Een mooie huid begint bij een goede (de juiste!) verzorging. Er is een verschil tussen een droge en een vochtarme huid. Een droge huid voelt trekkerig, schraal/ruw, een vochtarme huid kan juist puistjes en mee-eters hebben en toch droog voelen.

Wat heerlijk is voor iedere huid, is arganolie. De echte dus (uit Marokko), niet de neppers die je voor een paar euro op de kop tikt. Verder is het ook echt aan te raden om een goede dag en nachtcreme te gebruiken die bij de huid past. Zelf vind ik drogisterij merken niet optimaal verzorgen omdat er veelal troep en siliconen inzitten en je huid vaak meer kwaad dan goed doen (ook al 'lijkt' je huid mooier door al die siliconen die het glad strijken).

Ik gebruik qua gezichtsverzorging Clarins, Dior, Estee Lauder enz. Sinds die tijd heb ik een prachtige huid. Er zullen vast ook mensen zijn met een makkelijke huid en drogist merken gebruiken, maar voor mij geldt dat iig niet.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 11:12

Er zijn vast meer mensen op dit topic die last hebben van een onrustige huid, zoals ik.
ik kreeg volgens mij gister een bp van bokker Poiuytrewq, die raadde me cacoa butter aan, ik heb er wat over gelezen en ik vond het een goeie keuze om het te proberen!
Ik heb het op mn exceem gebruik, of mn wenkbrauw en op mn wang die ook erg droog en rood was, het resultaat was super! Mn wang weer mooi egaal, wenkbrouw iets minder rood en exceem minder ongustig en het is niet meer zo rood! Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee, ik gebruik het ook als lipbalsem en je kan het ook voor na het scherem gebruiken is tegen mij gezegd! Misschien hebben andere hier verder nog iets aan?