ik ben 14 en heb voor het eerst hoofdluis. eerder nooit gehad.
nu vind ik het eerlijk gezegd best vies,raar en griezelig. ik voel me een grasveld met allemaal beestjes erin verstopt.
het begon allemaal 2-3 weken geleden (ongeveer) ik had toch zo'n ontzettende jeuk aan mijn hoofdhuid.
van mezelf ben ik geen prater. ik had die dag ook mijn haren vet (ja sorry ben best druk met school douchen zit er niet altijd in om de dag. heb het nadeel dat bij dag 3 mijn haar vet wordt)
ik was het wel gewend dat wanneer je vet haar hebt je hoofdhuid zo vreselijk gaat jeuken. maar dit keer was het erger. toen ik me ging douchen bleef de jeuk. ik dacht dat het iets te maken had met het vette haar.
2 dagen erna weer gedoucht. de jeuk bleef. en de 2e dag daarna krabde ik voor de zoveelste keer. mijn moeder vroeg of ik luizen had. dus ze ging me even snel controleren. van mezelf ben ik echt geen pratertje. ik los het liever allemaal zelf op en ik haat hulpmiddelen dus ik zei; het zal wel roos zijn.
toevallig zat er inderdaad roos in dus daar hielden we het bij.
tot vandaag. ik krabde en toen zat er een beest in mn nagel vastgeklemd.
gatverdamme ik schrok me dood.
ik als een gek naar mn moeder (want ja, wat doe je daar tegen ik voelde me wel vies gewoon)
zij met mij gelijk bestrijden en uitkammen en het leek wel een plag in dat water. nog nooit zoveel beestjes gezien.
nu vraag ik me dus af, ik kwam er laat, maar bij toeval achter, kan zoiets te laat zijn?
hoelang duurt deze vieze periode.
en wat moet ik weten.
oke ik kan wel gaan googlen maar ervaringen zijn fijner
.
.
Elke dag douchen, al is het maar even 5 min onder de kraan staan is wel een must!