Dit is echt niet leuk meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Dit is echt niet leuk meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 08:58

Hoihoi iedereen,

Ik moet echt even wat kwijt. Het klinkt misschien raar, maar elke keer als ik echt nodig naar de wc moet komt het ineens op en krijg ik ontzettende buikkramp. Ik heb dit nu al 2 weken en ik word er gek van. Want als ik dan naar de wc ga, is er niets aan de hand. Voorheen dacht ik nog dat het kwam doordat mijn oma overleden was, en we met de hele familie de hele week niet zo fantastisch hadden gegeten, maar dat is inmiddels alweer 2 weken geleden, nu eet ik alweer elke dag gezond. Voorheen kwam het op zodra ik een zware(avondeten, ontbijt) maaltijd had gehad. Dan ging ik naar de wc en was het zo'n beetje over. Maar nu wil ik echt wel weten wat het is, en wat ik ertegen kan doen. De huisarts vind ik een beetje overdreven, omdat het maar 2 of 3 maal per dag is, maar misschien hebben jullie er ervaring mee of weten jullie wat het is? Ik zit echt met mijn handen in het haar.

Hikarii

Re: Dit is echt niet leuk meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:01

Ik denk toch dat het nog steeds met je darmen te maken hebt. Veel vezels, zoals bruin brood, beschuit en thee drinken kunnen hierbij helpen. Geen koffie etc drinken.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:03

xBerber schreef:
Ik denk toch dat het nog steeds met je darmen te maken hebt. Veel vezels, zoals bruin brood, beschuit en thee drinken kunnen hierbij helpen. Geen koffie etc drinken.

Ik drink sowieso geen koffie(ben er geen fan van) dus daar kan het niet aan liggen. Bruin brood is ook niet mijn favoriet, dus daar kan het wel aan liggen(eet het nooit), beschuit is wel een goed idee en thee ook. Bedankt voor je tips!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:04

Sowieso 1,5 tot 2 liter water of thee drinken, en genoeg vezels eten. En anders even langs de huis arts

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:06

faabfabienne schreef:
Sowieso 1,5 tot 2 liter water of thee drinken, en genoeg vezels eten. En anders even langs de huis arts

Oeps, ik merk echt dat ik mijn darmen tekort doe(drink niet zoveel en eet dus bijna geen vezels |o )

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:06

Bruin brood is super belangrijk. Eet ik een week geen bruin brood kamp ik ook met darm klachten. Nou heb ik dat al heel snel en sinds ik dagelijks een beschuitje en een kop thee drink, met elke dag bruin brood heb ik er geen last meer van. ( allemaal op aanraden van de huisarts, overigens ;) )
Veel succes ermee, het kan soms aardig zeer doen inderdaad. Plus je spendeert aardig wat tijd op de wc zo :=

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:07

OneAndOnlyx schreef:
faabfabienne schreef:

Oeps, ik merk echt dat ik mijn darmen tekort doe(drink niet zoveel en eet dus bijna geen vezels |o )

Probeer het :j ik denk dat het dan wel overgaat

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:07

Ik moet ook echt niet teveel wit brood eten want dan loop ik serieus vast. :+
Net als teveel zuivel of teveel vet eten. :j

Wat helpt:
- Kiwi's eten
- pruimen
- minder zuivel
- speltbrood / grof volkoren
- Geen vet eten
- meerder keren per dat wat eten
- 1.5 / 2 liter water per dag

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:10

MarlindeRooz schreef:
Ik moet ook echt niet teveel wit brood eten want dan loop ik serieus vast. :+
Net als teveel zuivel of teveel vet eten. :j

Wat helpt:
- Kiwi's eten
- pruimen
- minder zuivel
- speltbrood / grof volkoren
- Geen vet eten
- meerder keren per dat wat eten
- 1.5 / 2 liter water per dag

Ik eet eigenlijk alleen maar wit brood :') .

Bedankt voor je tip! Speltbrood/ grof volkoren brood gaat hem niet worden, maar de rest wel.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:13

xBerber schreef:
Bruin brood is super belangrijk. Eet ik een week geen bruin brood kamp ik ook met darm klachten. Nou heb ik dat al heel snel en sinds ik dagelijks een beschuitje en een kop thee drink, met elke dag bruin brood heb ik er geen last meer van. ( allemaal op aanraden van de huisarts, overigens ;) )
Veel succes ermee, het kan soms aardig zeer doen inderdaad. Plus je spendeert aardig wat tijd op de wc zo :=

Daar ligt het dus denk ik aan. Jeetje ik eet al 4 jaar geen bruin brood meer :p. Ik vind bruin brood vies, maar dit is pas echt heel erg. Misschien moet ik inderdaad maar eens beginnen met bruine boterhammen. Die tijd op de WC valt eigenlijk wel mee om eerlijk te zijn(ga niet vaker dan nodig is + niet lang). Bedankt voor al je tips!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:26

En volkoren crackers dan? Ik eet ook veel crackers ipv brood. En anders kun je bv ook havermout gaan eten, lekker met vers fruit en een beetje kaneel of honing :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:34

Bruin brood is wit brood met een kleurstof.
Wil je vezels uit brood halen kies dan voor volkoren.
Wat je ook kunt doen om vezels binnen te krijgen is gebroken lijnzaad of zemelen door wat yoghurt te eten.
Er zitten ook veel vezels in fruit en groenten.
Er bestaat ook wit brood met vezels.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:20

Eleionomae schreef:
En volkoren crackers dan? Ik eet ook veel crackers ipv brood. En anders kun je bv ook havermout gaan eten, lekker met vers fruit en een beetje kaneel of honing :)

Getverderrie :') . Ben totaal geen fan van 'volkoren' of 'bruin'( bruin brood, beschuit, crackers, nee nee :p). Ik heb nog nooit havermout gegeten maar ik vind het er persoonlijk niet smakelijk uit zien. Mijn moeder eet het altijd als ontbijt 's ochtends maar ik vind het eruit zien als kots om eerlijk te zijn hahaha oh god.

En Ambre, Gebroken lijnzaad vind ik ook niet bij mij passen. Ben ook geen fan van noten of pitjes. Yoghurt is ook vies haha. Wit brood met vezels??? Vertel me meer!!

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:25

wit brood met vezels hebben ze bij de lidl :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:38

melissapupa schreef:
wit brood met vezels hebben ze bij de lidl :)

Dankjewel!! Ik heb weer wat te vertellen aan mijn moeder :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:41

Wit brood met vezels zijn dus net niet de vezels die je nodig hebt helaas. Hier is een poos geleden wat over in het nieuws geweest. Het is vooral een reclame stunt terwijl de vezels niet van de kwaliteit zijn die je nodig hebt. Je kan ook gewoon meer (rauwe) groente gaan eten, regelmatig een appel, en eventueel aan de dokter een vezeldrankje vragen. Deze kan je krijgen bij de apotheek, je lost de inhoud op en je hebt een vezelrijke drank.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:43

Ann_moi schreef:
Wit brood met vezels zijn dus net niet de vezels die je nodig hebt helaas. Hier is een poos geleden wat over in het nieuws geweest. Het is vooral een reclame stunt terwijl de vezels niet van de kwaliteit zijn die je nodig hebt. Je kan ook gewoon meer (rauwe) groente gaan eten, regelmatig een appel, en eventueel aan de dokter een vezeldrankje vragen. Deze kan je krijgen bij de apotheek, je lost de inhoud op en je hebt een vezelrijke drank.

Ik ben inderdaad meer appels gaan eten en groente eet ik sowieso de hoeveelheid van die ik op een dag nodig heb. Bedankt voor je tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:45

Een vezelrijk drankje vragen omdat iemand vertikt gezonden producten te eten vind ik zelf niet bepaald een oplossing. Lijnzaad is overal door heen te doen, chia zaad net zo. Eens proberen voor je begint te protesteren. ;)

Wellicht gaan de vezels de krampen in eerste instantie erger maken. Heb je ook diarree of ben je futloos? Er heerst wel een buikgriep en dan kan goed sluimeren. Desondanks is gezond eten en voldoende drinken niet verkeerd.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:50

Judith_ schreef:
Een vezelrijk drankje vragen omdat iemand vertikt gezonden producten te eten vind ik zelf niet bepaald een oplossing. Lijnzaad is overal door heen te doen, chia zaad net zo. Eens proberen voor je begint te protesteren. ;)

Wellicht gaan de vezels de krampen in eerste instantie erger maken. Heb je ook diarree of ben je futloos? Er heerst wel een buikgriep en dan kan goed sluimeren. Desondanks is gezond eten en voldoende drinken niet verkeerd.

Sorry, aan de lijnzaad begin ik echt niet. Bruin brood kan nog maar zelfs daar moet ik me echt door heen zetten wil ik dat echt eten. Nee, ik heb geen diarree maar futloosheid kan er idd wel in zitten. Vanmiddag kwam ik fris en fruitig aan op school, maar na een uurtje of 2 zakte ik toch weer in. Gezond eet ik verder wel(elke dag voldoende fruit & groenten) maar drinken ja.. dat is nog een puntje. Ik ga maar eens een bakkie thee voor mezelf zetten :D

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:51

Nee klopt, maar in sommige gevallen is dat dan een betere oplossing. Ik heb zelf ook producten die ik echt niet zou eten, ik vind gelukkig volkoren crackers wel lekker, maar nu ik geen gluten meer mag zou het problematisch worden als ik geen lijnzaad en producten zou eten. Je krijgt die vezels overigens ook niet gratis mee, en schadelijk is het zeker niet. Dus waarom niet eigenlijk. :)
Vezels zijn van levensbelang, dus als je het via je voeding niet binnenkrijgt zou het iig een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn.

Eet je eigenlijk veel suiker?

Teveel suikers kunnen bij sommige mensen namelijk ook voor buikklachten zorgen.
Wat heel belangrijk is is dat je de vezels in de gaten gaat houden. Zoek bijvoorbeeld eens op internet wat je wel lekker vindt van vezelrijke producten. :)
Je kan bijvoorbeeld ook lekkere havermout muffins bakken met banaan en eventueel walnoten, super gezond als ontbijt en super lekker. :) Er is zoveel inspiratie te vinden op internet voor lekkere en gezonde dingen. Ik vind het zelf echt ontzettend leuk om gezonde (Tarwevrije) recepten te vinden waar je toch alles uit weet te halen. :)

http://chickslovefood.com/healthy-bakse ... utmuffins/
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 22-10-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:53

Ik bak wel eens koekjes met lijnzaad, en eet 's ochtend muesli met een schep erdoor. Proef je niks van, hoor.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:54

Ann_moi schreef:
Nee klopt, maar in sommige gevallen is dat dan een betere oplossing. Ik heb zelf ook producten die ik echt niet zou eten, ik vind gelukkig volkoren crackers wel lekker, maar nu ik geen gluten meer mag zou het problematisch worden als ik geen lijnzaad en producten zou eten. Je krijgt die vezels overigens ook niet gratis mee, en schadelijk is het zeker niet. Dus waarom niet eigenlijk. :)
Vezels zijn van levensbelang, dus als je het via je voeding niet binnenkrijgt zou het iig een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn.

Eet je eigenlijk veel suiker? Teveel suikers kunnen bij sommige mensen namelijk ook voor buikklachten zorgen.

Ik eet best veel suiker, ja. Op een dag zo'n 5 tussendoortjes(als ik heeeel eerlijk ben |( ). Nu probeer ik elke keer als ik uit school kom een appeltje in stukjes te snijden en dit te eten. Tot nu toe gaat dat prima. Het jammere is dat appel niet zo lang goed blijft in je tas :c dus dat het niet meekan naar school.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:54

xDeems schreef:
Ik bak wel eens koekjes met lijnzaad, en eet 's ochtend muesli met een schep erdoor. Proef je niks van, hoor.

Koekjes met lijnzaad? Misschien ook maar eens een receptje op zoeken.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:57

OneAndOnlyx schreef:
Ann_moi schreef:

Eet je eigenlijk veel suiker? Teveel suikers kunnen bij sommige mensen namelijk ook voor buikklachten zorgen.

Ik eet best veel suiker, ja. Op een dag zo'n 5 tussendoortjes(als ik heeeel eerlijk ben |( ). Nu probeer ik elke keer als ik uit school kom een appeltje in stukjes te snijden en dit te eten. Tot nu toe gaat dat prima. Het jammere is dat appel niet zo lang goed blijft in je tas :c dus dat het niet meekan naar school.

In fruit zit volgens mij ook suiker.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:58

Finliox schreef:
In fruit zit volgens mij ook suiker.

Ja, dat zijn natuurlijke suikers en een stuk minder schadelijk(dacht ik? :? )