Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessa schreef:ik niet, maar mijn vriend wel.
Heel veel allergieën, met als top graspollen en katten.
Die 2 allergieën zijn echt behoorlijk. Gelukkig minder dan toen ie nog een jongentje was (toen was het tot bloedneuzen toe).
Helaas heeft hij wel echt last van enorme benauwdheid.
Ik heb 2 katten. Lekker praktisch dus.
Hij neemt bij mij in de ochtend 1 pil aerius. Daarnaast heeft hij een puffer (officieel voor astma. Weet zo even niet de naam, kan ik nakijken). Die moet hij elke dag 2 keer gebruiken en bij mij thuis 4 keer op een dag. Hij kan zonder problemen nu bij mij thuis zijn en ook slapen.
xCynthiaVos schreef:Ik heb een pinda en een soja allergie. Ik vind het heel moeilijk om te weten wat ik wel niet niet mag.
Dus ik ga dit topic volgen!
xCynthiaVos schreef:Debbels, ja met pinda heb ik dat ook.
Ik zit nu in de supermarkt alles helemaal na te lezen en heb ook een speciaal boek besteld met welke merken ik wel mag hebben en welke niet en wat waar inzit (:
Debbels schreef:xCynthiaVos schreef:Debbels, ja met pinda heb ik dat ook.
Ik zit nu in de supermarkt alles helemaal na te lezen en heb ook een speciaal boek besteld met welke merken ik wel mag hebben en welke niet en wat waar inzit (:
Ja dat doe ik ook inderdaad. Met soja zijn zeker koekjes en chocolade wel erg lastig. Welk boek is dat als ik vragen mag? Bij het voedingscentrum kan je volgens mij ook een lijst bestellen met dingen die je dan allemaal wel mag eten. Die ga ik binnenkort maar eens bestellen.
Debbels schreef:Wat fijn dat hij nu zonder problemen bij jou kan zijn! Ik neem aan dat je Ventolin bedoelt? Is immunotherapie geen optie voor hem?
)xCynthiaVos schreef:Plien, nee snap ik ! Houd het zwz in de gaten maar het is gewoon handig met richtlijnen enzo.
Ja die heb ik Debbels.
--
Ook heb ik een allergie tot fruit en mag ik alleen verwarmt eten. Of van die baby potjes xd
Elinex304 schreef:Paarden en alles wat er mee te maken heeft. En dat is dus hooi, stro, zaagsel, vlas enzo
.
Verder ongeveer alle huisdieren. Maar heb verder geen recepten want ik eet ze ook niet.
Oja, en huisstofmijt.
Nessa schreef:Debbels schreef:Wat fijn dat hij nu zonder problemen bij jou kan zijn! Ik neem aan dat je Ventolin bedoelt? Is immunotherapie geen optie voor hem?
Nee, het is flixotide (net even nagekeken, ligt een disk bij mij thuis)
Immunotherapie hebben we het over gehad, maar is minder geschikt voor mensen met meerdere allergieën, en de kans van slagen was vrij klein bij allergie bij dieren.
Ik houd mijn huis natuurlijk wel erg goed schoon! Dus elke dag stofzuigen en dweilen.
Als hij er is alleen stofzuigen als we weggaan, en anders alleen met de swiffer erdoor.
Pinda en noten allergie zijn altijd zo extreem!
Gewoon levensbedreigend inderdaad, lijkt mij erg eng.
Mysticism schreef:Hier ook iemand die erg allergisch is + astmatisch (allergische astma). helaas ben ik voor zo veel dingen allergisch dat ik elke dag erg benauwd ben. 3x op de dag een tablet arieus. 2x per dag twee verschillende inhalators waarvan 1 is voor als ik benauwd ben en vaker mag gebruikt worden zodra er pollen zijn gebeurd dit dus ook echt, of als ik druk ben geweest etc. Heb net een hele poos prednison gehad om het allergie level laag te krijgen maar mag dit (helaas) niet langer meer. Uit bloed onderzoeken/ pleister onderzoeken is gebleken dat ik allergisch ben voor: pinda's, alle soorten pollen die er zijn, hooi, stro, katten, honden, konijnen, hamsters, schimmels, huisstofmijt, stof. in mindere maten voor lactose en soja. Vis kan ik absoluut niet eten, als ik dit eet moet ik rechtstreeks naar het ziekenhuis of mijn epipen gebruiken. Oh, dan zijn er ook nog eens kruisbesmettingen zoals de schil van fruit waardoor ik perziken, nectarines, pruimen, druiven etc. etc. niet kan eten. Dan ben ik waarschijnlijk nog wel het een en ander vergeten. Ik kan dus alleen fruit eten waar ik de schil van af kan halen zoals peren, appels etc.
uit deze bloed test kun je ige (?) meten, normaal is deze bij 100 al hoog, mijne is maar liefst 12000. Voor een half jaar heb ik ciclosporine genomen wat mensen normaal krijgen als ze een nieuw orgaan hebben gehad, helaas waren de resultaten niet goed genoeg waardoor we hiermee zijn gestopt aangezien dit ook vrij hevige bijwerkingen had.
Morgen gaan we samen met de longarts een nieuw medicijn starten, Xolair, dit moet er voor zorgen dat de ige in het bloed beter door het lichaam afgebroken kan worden. Dit is helaas een erg duur medicijn wat niet zomaar aan iedereen toegekend wordt... Xolair wordt via injectie toegebracht, in mijn geval 1x in de twee weken 3 a 4 spuiten. Dit moet in het ziekenhuis gebeuren aangezien het ook een aantal risico's met zich mee draagt. Morgen zou ik dus maar liefst 2 uur in het ziekenhuis moeten verblijven, aangezien er een kans is dat je in shock kan raken als je hiervoor allergisch bent.