Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AmoorM schreef:Tallie1979 schreef:Paracetamol nemen en slapen zou kunnen helpen..
Ik heb ibrufen op en ga inderdaad zo even slapen.
AmoorM schreef:Tallie1979 schreef:Paracetamol nemen en slapen zou kunnen helpen..
AmoorM schreef:NatasjavE schreef:Waarom wil je in hemelsnaam paracetamol nemen?????![]()
Je hebt een temp van 37,2 ongeveer..perfect dus.
Geen paracetamol nemen als je het niet nodig hebt.
Pas bij een temp vanaf 38 zou ik iets ondernemen.
Daar heb je gelijk in.
Ik dacht dat je verhoging had boven de 37.
AmoorM schreef:unihorses schreef:nu al verhoging? nou dat valt wel wat mee hoor![]()
geloof tot 38 opereren ze wel ik had 38,5 en ben gewoon geopereerd.
Ik had toen 38 geloof ik en mocht niet geopereerd worden.
Zwerte schreef:Maar was je behalve die 38 graden toen ook ziek?
Ik heb een keer een kijkoperatie gehad (knie) waarvoor ik onder narcose zou gaan, maar wegens flinke verkoudheid vonden ze een ruggeprik een beter idee. Gewoon liever geen narcose als je iets onder de leden hebt en dat is heel logisch. Als je boven de 37 verhoging zou hebben, dan heb ik dat permanent want onder de 37 graden bibber ik als een idioot, dat is voor mij te laag namelijk.
Gewoon lekker rusten, probeer kalm te blijven en dan zie je wel wat het ziekenhuis gaat vinden. Misschien is er gewoon niks maar loop je zo te stressen dat je daar een hogere temperatuur van krijgt! Hoe dan ook, je kan er niks aan veranderen! Voor de volgende keer misschien wel prettig voor jezelf om een goed beeld te hebben van jouw normale temperatuur. Paar dagen meten op dezelfde tijdstippen (schommelt namelijk ook op een dag! Ik varieer van 37,3 tot 38 dus) met een goede thermometer (oor of anaal).
AmoorM schreef:Alleen ging ik net de temperatuur opmeten. (onder de tong) 36,6/7 en daar moet je dan weer 0'5 bij op doen, dus dat maakt verhoging.
Citaat:Koorts meten onder de tong
Onder de tong wordt de precieze temperatuur van het lichaam opgemeten. Hou hiervoor de punt van de kwikthermometer of digitale thermometer diep onder de tong. Hou de thermometer voldoende lang onder de tong, meestal enkele minuten. Zorg ervoor niet op de thermometer te bijten. Meet daarom nooit met een kwikthermometer onder tong bij kinderen !