Gadver!! Beestjes in Nutrilon babyvoeding!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ARCTN

Gadver!! Beestjes in Nutrilon babyvoeding!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 22:43

Mocht dit hier verkeerd staan, sorry mods!

Wij zijn een gezellig weekendje weg, en mijn neefje van 9 maand is sinds gisteravond niet helemaal fit. Hij werd steeds om ong. het uur wakker en was ontroostbaar. voor ons onverklaarbaar want hij is gewend om van huis te zijn en op voor hem vreemde plaatsen te slapen.

Ook vanavond is hij weer ontroostbaar, en hij had zachte poep. Nu komen we er net achter dat er beestjes in zijn voeding zit.
De beestjes lijken op vlooien/luizen, hebben meer bokkers dit als eens meegemaakt?

De beestjes springen snel weg als je ze op wil pakken en worden actiever met water in de gootsteen. iemand idee wat deze beestjes kunnen zijn?

We hopen dat mijn neefje snel weer opknapt, en we halen morgen eerst andere voeding voor hem! Zo zielig om te zien dat hij zoveel verdriet heeft... :n

unihorses

Re: Gadver!! Beestjes in Nutrilon babyvoeding!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:44

bah dat klinkt niet gezond! niet direct naar spoedeisende hulp gerend? ik zou doodsbang zijn dat die beestjes eitjes in hem gaan leggen ofzo :') te veel fringe gekeken

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:47

Ik zou inderdaad de HAP even bellen voor overleg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:53

Hap bellen voor overleg. Pot bewaren en maandag natricia bellen. Nu naar de nachtapotheek voor een nieuwe pot, zodat je dit echt niet meer hoeft te geven

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:56

als je google typt dan zie je meer met deze klacht, zou direct hap bellen voor overleg, bus in een gesloten zak houden en maandag direct nutricia bellen... en zorgen dat je een ander pak gebruikt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:57

jeetje het gebeurd vaker? ik vind het ronduit schandalig. maar inderdaad, er is vast ergens nog eten voor hem te halen toch? en hoezo valt het nu pas op dat die beestjes erin zitten?

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 23:08

benangelique schreef:
Hap bellen voor overleg. Pot bewaren en maandag natricia bellen. Nu naar de nachtapotheek voor een nieuwe pot, zodat je dit echt niet meer hoeft te geven

Mijn broer heeft alvast een klachtenformulier ingevuld op de site en maandag inderdaad bellen.
Hij krijgt gelukkig 's nachts geen fles meer en in de ochtend brood of bambix. Hopen dat hij vannacht doorslaapt, en anders maar even thee ipv melk.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 23:13

unihorses schreef:
jeetje het gebeurd vaker? ik vind het ronduit schandalig. maar inderdaad, er is vast ergens nog eten voor hem te halen toch? en hoezo valt het nu pas op dat die beestjes erin zitten?

Omdat deze pot gisterochtend open is gegaan. De beestjes zijn hartstikke klein en zie je alleen als je heel goed kijkt. mijn schoonzus zag er toevallig 1 in de speen zitten toen hij de fles op had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:23

Is het die droge poeder? Waar je dus melk bij moet doen?

Die beestjes hebben een naam, maar ik durf even niet te zeggen hoe ze precies heten. Hij zal er niet dood van gaan, maar aangezien hij nog zo jong is lijkt het mij wel verstandig om naar de HAP te gaan. En meldt het ook bij Nutricia. Dit moet wel door hun kwaliteitsafdeling gecheckt worden.

En idd niet meer geven. Bus dichthouden, beestjes kruipen graag ook in andere poeders e.d. Check even de kasten en tassen e.d. waar de pot in heeft gezeten. Ze kunnen nl. ook gaatjes maken in de verpakking en dan zitten ze ook in je tas bijv. Als ze klein zijn ze nog 'jong', dus ik denk dat die kans van verspreiding klein is. Maar toch voor de zekerheid maar checken. Better safe then sorry.

En 't zijn idd zeer kleine beestjes. Je verwacht het ook nog eens niet, dus je kijkt er ook gewoon echt snel overheen. Ze zijn nou niet bepaald van mierformaat ofzo :)

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 23:32

Sammie schreef:
Is het die droge poeder? Waar je dus melk bij moet doen?

Die beestjes hebben een naam, maar ik durf even niet te zeggen hoe ze precies heten. Hij zal er niet dood van gaan, maar aangezien hij nog zo jong is lijkt het mij wel verstandig om naar de HAP te gaan. En meldt het ook bij Nutricia. Dit moet wel door hun kwaliteitsafdeling gecheckt worden.

En idd niet meer geven. Bus dichthouden, beestjes kruipen graag ook in andere poeders e.d. Check even de kasten en tassen e.d. waar de pot in heeft gezeten. Ze kunnen nl. ook gaatjes maken in de verpakking en dan zitten ze ook in je tas bijv. Als ze klein zijn ze nog 'jong', dus ik denk dat die kans klein is. Maar toch voor de zekerheid maar checken. Better safe then sorry.

Dit is poeder waarbij je eerst water verwarmd, en het poeder er dan bij doet.

Alle flessen, spenen, meeneem bakjes e.d hebben we gekookt, en contact met dokter is er geweest.
Maar we zien nu overal beestjes uiteraard :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:35

En jeuk aan alle kanten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:36

Euh ja :D Ik vrees dat je dat nog wel even zal houden. :D Ze zien er ook gewoon echt vies uit. En het idee dat ze in de poeder zaten zorgt voor een op hol slaande fantasie.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:38

>;) overleg inderdaad met de huisartsenpost zij zullen wel weten wat verstandig is om te doen, met zo'n kleintje moet je geen risico's nemen... En als het geen kwaad kan is dat geruststellend om te horen :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:41

Ik ben even aan het googelen geslagen en kwam op deze beestjes uit, lijkt het daar op?

Afbeelding

Ik ben ze ook eens tegen gekomen in mijn rijst met boemboe van de dag ervoor, vlak voordat ik het in de magnetron ging zetten. Echt bleeeehhhhh! Heb sindsdien nog geen restjes meer durven eten. Waar ze vandaan komen, geen idee. Maar ze zien er wel gigantisch goor uit.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 23:49

Neon schreef:
>;) overleg inderdaad met de huisartsenpost zij zullen wel weten wat verstandig is om te doen, met zo'n kleintje moet je geen risico's nemen... En als het geen kwaad kan is dat geruststellend om te horen :)

Volgens mijn broer waren ze erg vriendelijk aan de telefoon. mogen gerust bellen of langskomen als we het niet vertrouwen. :)
hij heeft geen koorts of andere gekke dingen, we moeten even afwachten hoe zijn volgende ontlasting eruit ziet.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 23:54

Bambolina schreef:
Ik ben even aan het googelen geslagen en kwam op deze beestjes uit, lijkt het daar op?

[ Afbeelding ]

Nee ze lijken er niet op, ze zijn echt heeeel klein. Ze lijken het meest op een vlo

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:54

Worden ook broodkevers genoemd, zijn idd heel klein. Meestal bruinig van kleur.
Deze diertjes leven van alles waar zetmeel voornamelijk in zit maar ook bloem en dergelijke.

Heb het hier paar weken terug in de kast gehad...
Zaten van in de paneermeel, rijst, koeken tot aan de aardappelen --'

Kan dus idd zijn dat deze diertjes via de fabriek komen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:59

Wij noemen ze kleine molenaartjes.. Buiten alles controleren en goed schoonmaken heb ik geen verdere tips voor je, ik heb geen kinderen en dus ook geen ervaring met dit soort dingen.

Ranzig zeg!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:01

Volgens mij zijn dat ze idd!

Ja dat kan, maar is niet perse een directe schuld van de fabriek. Ze moeten dit echter wel weten, want als bij tracing blijkt dat het in meerdere pakken zit dan kunnen ze tot een recall overgaan.

Let dus even op of je meerdere potten hebt van dezelfde productiedatum. Ik zou gewoon eisen dat die kosten terug worden betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:18

Meelmijten?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:59

Eh het kan ook even buiten het melk probleem dat er tandjes komen. Dat zijn dat de symtomen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 02:46

Bambolina schreef:

[ Afbeelding ]

Ik ben ze ook eens tegen gekomen in mijn rijst met boemboe van de dag ervoor, vlak voordat ik het in de magnetron ging zetten. Echt bleeeehhhhh! Heb sindsdien nog geen restjes meer durven eten. Waar ze vandaan komen, geen idee. Maar ze zien er wel gigantisch goor uit.

dat is volgens mij de larve van de Kastanjebruine rijstmeelkever... die zitten in granen en verwerkte granen..
nasty little buggers want de besmetting vind vaak plaats in het eigen keukenkastje.. als je ze aantreft in meel, dan komen ze 9 van de tien keer niet uit dat zakje maar zaten ze al ergens in dat je allang opgebruikt hebt.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-10-14 02:48, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 02:47

Gatverdeielw....
Je zou spontaan misselijk worden.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 03:30

Bahh :oo :x
Wat smerig! Dat komt toch vast uit de fabriek weg? Aangezien die pakken afgesloten zijn kan dat toch niet eens anders uit komen? Maar brrrr ik zou het volgens mij voor altijd 34x dubbelchcken als ik iets met poeder klaar zou moeten maken..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 06:38

Ik ken ze idd, heb ze hier meerdere keren in het meel/broodmeel/maizena gehad. Ze lijken idd vanuit de fabriek onze huizen binnen te komen. Ik kijk tegenwoordig ook élke keer als ik meel ofzo nodig heb.. Maar ze zijn zo klein dat je ze haast niet ziet.
Ik denk niet dat het kwaad kan. Maar even bellen naar de huisarts kan ook nooit kwaad :)