Trillend oog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Trillend oog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:07

De afgelopen week heb ik elke dag, vanaf een uur of vier 's middags een spiertje dat trilt onder mijn linkeroog. Dit houdt dan de gehele avond aan. Het trilt soms zo erg dat lezen echt niet meer gaat, andere keren trilt het alleen hinderlijk. Door het constant trillen van het spiertje (en dus mijn oog) ben ik elke keer misselijk, hoe erg of niet erg het ook trilt.

Herkent iemand dit? Waar zou dit van kunnen komen?

Even een schets van mijn huidige situatie:
- Op dit moment zit ik net een week in het gips, dit kost mij verschrikkelijk veel energie. Ik word namelijk elke nacht om het uur of anderhalf uur wakker om me om te kunnen draaien.
- Ik ben een brildrager, mijn voornemen is om deze week mijn ogen opnieuw te laten testen, hoewel mijn ogen de laatste zes jaar 'stilstaan'.
- Ook heb ik een operatie in het verschiet, dit is iets waar ik me misschien onbewust erg druk om maak.
- Ik ben migrainepatiënt, heb de afgelopen week ook veel hoofdpijn gehad, maar nu niet en wel een trillend oog. Zou dit een nawee kunnen zijn? Of misschien een onderdrukte aanval?

Zou het door een van deze dingen kunnen komen of hebben anderen nog suggesties in welke richting ik kan zoeken?

fjordjes

Re: Trillend oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:09

Meestal ben je heel erg moe, ik heb dat ook als ik erg moe ben. Oververmoeidheid dus.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:10

Heb ik ook wel eens, spanning of moeheid inderdaad.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:12

Ik heb het ook vaak, bloedirritant! Vaak na een drukke week of stress. Gaat vanzelf weer over, even lekker tijd voor jezelf nemen!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:12

fjordjes schreef:
Meestal ben je heel erg moe, ik heb dat ook als ik erg moe ben. Oververmoeidheid dus.

Dit idd...9 van de 10 keer is het oververmoeidheid die dat veroorzaakt. Ik heb het ook wel eens en echt altijd alleen als ik heel erg moe ben en/of een paar slechte nachten achter elkaar heb gehad.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:13

bij stress dan heb ik het ook vaak. :(

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:15

Spanning voor operatie klinkt mij bekend in de oren. Heb namelijk een jaar of 8 geleden hetzelfde gehad, alleen had ik dan geen trillend spiertje onder mijn oog, maar sperde ik mijn ogen steeds heel ver open zonder dat ik het door had. Heel vervelend iig! Hoop dat je er achter komt waar het door komt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:15

klopt, maar dat is niet verwonderlijk, aangezien stress heel veel energie vreet en dus uitput

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:18

Okee, dan moet ik het wellicht echt in die richting zoeken...
Jammer, want de 4 uurtjes werken wat ik nu doe is voor mij ook wel een verademing om even de deur uit te zijn.

Woensdag a.s. moet ik naar de arboarts, ik zal het ook eens met haar overleggen. Het enige dat ik echt ervaar als vermoeidheid op dit moment is minder geduld, grapjes niet als grapjes ervaren, chagrijnig en kortaf.
Misschien heb ik wel meer stress dan ik wil toegeven...

Op dit moment heb ik gelukkig herfstvakantie en kan ik echt de tijd nemen om voldoende uren slaap te pakken. (Tussen de draaibeurten lig je toch gauw 10 tot 15 minuten wakker)
Ik zal de proef op de som nemen en opletten of het deze week wegtrekt, dan weet ik namelijk genoeg.

Het gekke is; ik voel me wel 'wakker' in ben alert, misschien wat onverschillig, als ik te vroeg (vóór 23.00) te bed ga lig ik wakker en als ik op de bank zit heb ik niet de neiging om in slaap te vallen ofzo.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:23

Inderdaad vermoeidheid. Ik had het kort geleden drie weken lang. Het is heel erg vervelend! Ik heb er niets aan gedaan en heb het heel soms nu nog. Gewoon proberen rust te nemen als die mogelijkheid daar is :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:24

Dat komt inderdaad vaak door vermoeidheid en of stress. Ik heb het ook wel eens als ik het heel druk heb op mijn werk en weinig slaap heb gehad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:29

Jammer dat het hoogst waarschijnlijk van vermoeidheid of stress komt, ik word namelijk over twee weken geopereerd en ik wil daar zo graag fit ingaan, de revalidatie zal me al meer dan genoeg energie kosten, dan zou het voor mij wel zo prettig zijn als ik er 'sterk' in ga.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:36

Het zou ook een magnesium tekort kunnen zijn. Maar wat er hierboven staat, zou ook goed kunnen ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:48

Bedankt voor je reactie Purple, ik heb het even opgezocht op google. Veel herken ik wel, maar ik krijg er ook vragen bij. Kan zo'n tekort dan zomaar optreden?
Bovendien eet ik vrij veel groene groentes, dus ik zou het van mezelf al binnen moeten krijgen.
Ik ga kijken of ik op een andere manier meer magnesium aan mijn dieet kan toevoegen en dan tijdelijk uittesten.
Anders zal ik even bloed moeten laten trekken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:50

moe en vitaminetekort. vooral vitamine B geloof ik

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:22

Magnesium is lastig te testen in het bloed.

Een van de standaard vragen is, of je bijv aan het einde van de dag stijve schouders begint te krijgen. Of voor mensen die actief sporten (....wat niet echt lukt in het gips....) tegen het einde van de wedstrijd stijver worden.

En magnesium heeft een hele serie functies in je lichaam - dus als je voor een operatie staat kan iets extra's bijslikken weinig kwaad.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 17:33

Ik ga morgen bij de apotheek even navragen wat een goed supplement zou kunnen zijn, zowel voor vitamine B en magnesium. Mijn apotheek helpt heel fijn en geeft ook het advies om iets bij de drogist te halen wanneer dat goedkoper zou uitpakken...
Morgen meer dus.

Opzich word ik niet stijf in mijn schouders aan het eind van de dag, maar ik ken het gevoel wel van een paar jaar geleden. Na het sporten (heb ik tot 9 weken geleden heel fanatiek gedaan) werd ik ook niet stijf...

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:36

Ik heb het eens 2 weken achter elkaar gehad dag en nacht, ging vanzelf weg. Succes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:36

ik dacht ook gelijk aan magnesium, bij mij hielpen de pillen er goed tegen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:07

Ik zou nog even wachten met je ogen laten testen.
Niet fit voelen heeft zijn weerslag op je zichtvermogen, maar dit herstelt zich vaak ook weer als je je vermoeidheid weer te boven bent.

Trillend ooglid heb ik idd altijd alleen bij chronisch slaaptekort. Wanneer ik dat weer teboven ben, stopt het trillenook weer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 11:09

Bedankt Marije_jiplover, ik zal inderdaad wachten met het testen van mijn ogen. Eerst maar weer even op de rails komen met mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:12

Dit heet een "lui oog"... de kindertjes krijgen dan een pleister over hun oog heen...

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:22

NikkiTazz schreef:
Dit heet een "lui oog"... de kindertjes krijgen dan een pleister over hun oog heen...

Dit heeft meer te maken met de scherpte/diepte die niet goed is bij kinderen. Een trillend oog is anders ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:24

Ik had dit vroeger en kreeg toen te horen dat dit een lui oog is zoals bij kids. Maar weer wat geleerd! :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:25

Als mijn oog gaat trillen krijg ik altijd een heel hevige migraine aanval...