Bloedprikken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Bloedprikken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 07:24

Ik moet er straks toch echt aan geloven, ben verschrikkelijk bang voor naalden, prikken en alles wat daar op lijkt. Heb het al is eerder gedaan en vond het echt geen pretje. Ik heb echt sterk de neiging om niet te gaan... Zijn er mensen hier die er ook als de dood voor zijn, tips? %)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:26

heel herkenbaar.... En iedere keer moet ik erna weer toegeven dat het reuze mee viel :P
Geef het van te voren aan, dat je er zo angstig voor bent!
En als je het de vorige keer geen pretje vond, vraag of ze je andere arm prikken. Bij mij gaat de ene arm super en de ander is een drama (die krijgen ze dus ook niet meer }> )
Sterkte alvast!!

Yaralisa

Re: Bloedprikken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:28

Ik heb er zelf geen last van maar niet naar de naald maar juist de andere kant op kijken kan ook al helpen.
Succes ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:31

Snap helemaal wat je bedoelt. Panisch ben ik ervan en er moet ook altijd iemand mee. Maar, ik kan je misschien toch een beetje opbeuren: de laatste keer dat ik ben geweest, had ik een top-prikster. Ze liet me liggen (had ik nog nooit gedaan) en wist precies wat ze moest doen. Toen ze mijn angst opmerkte, veranderde haar hele routine-houding naar een professionele angst-prikker. Normaal voel ik ALLES, maar dit keer heb ik niets gevoeld. Ik laat me normaal gesproken met een babynaaldje prikken, omdat ik die "gusten" van vroeger in mijn hoofd had. De prikkenist zei dat er tegenwoordig juist geen holpijpen meer gebruikt worden en dat een babynaaldje ervoor zorgt dat het allemaal langer duurt. Ze had gelijk: ik heb niets gevoeld en het was in een mum van tijd voorbij. Oké, ik had de tranen over mijn wangen lopen, maar ik heb het toch maar gedaan. Volgende keer moet er evengoed weer iemand mee, maar ik heb wel weer wat meer hoop gekregen. Vraag met nadruk om een doorgewinterde prikkenist, die ervaring met angst-patiënten heeft. Ik heb in het verleden een prikkenist in opleiding gehad en die raakte helemaal in de stress van mij en prikte daarom meerdere keren mis. Dus echt, vraag om een ervaren persoon. Succes straks! ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:37

Zeker weten, hier ook geen een in opleiding!
En ik heb ook slechte ervaring met het babynaaldje! Vind hem 'venijniger' dan een gewone naald!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:40

Ik ben ook als de dood en wil geen stagiaires aan m'n lijf. Absoluut niet om vervelend te doen of omdat ze het niet zouden kunnen, maar ik word er nog banger van.

Dus vraag een ervaren iemand, ga liggen en onthoud dat je er niet dood aan gaat :')

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:45

Jup hier ook een bange! Afgelopen maanden soms 2x in de week moeten prikken, vreselijk!
Uiteindelijk kwam een van de bloedprikkers met de slimme opmerking om het alfabet achterstevoren op te zeggen in je hoofd. Dan ben je zo afgeleid dat je voorbij is voor je het merkt.

Uiteraard werkt dit maar tijdelijk, want ik kan het inmiddels dromen... op zoek naar de volgende afleiding :)

Sterkte zo!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 07:46

Helaas kan ik niet kiezen, er zitten èèn of twee mensen en moet maar geluk hebben of het een goede is ja of nee. Vorige keer had ik een vrouw die gewoon lekker haar gang ging, niks bang huppa naald erin! :roll: Toen ik klaar was had ik mezelf beloofd, nooit meer te prikken.

Dat alfabet onthoud ik! :')

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:48

Eergisterheb ik ook bloed laten prikken. Je moet je arm ontspannen en de andere kant op kijken en aan iets heel anders denken. Dan merk je er haast niks van!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:51

Arm ontspannen met zo'n pijnlijk drukkende band eromheen is echt niet mogelijk voor mij :=
Hoe je er niks van kan voelen snap ik echt niet; dat gewiebel van die naald in je aders vind ik echt een erg gevoel, en dan dat getintel in je hand... Brrr

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:53

Yep hierzo, ontzettende naalden fobie en binnen 1 week 3 keer moeten prikken....
Vorig jaar bloedprikken heb ik jankend gedaan..

idd ergens anders naar kijken, door blijven ademen en hopen dat je een goede prikker hebt! Sommige artsen kunnen niet prikken en dan doet het idd zeer.
Heb je iemand die met je mee gaat? Ik zelf ga nooit alleen en neem altijd iemand mee als steun/afleiding.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:55

Ik ben als de doood!! voor bloeprikken , terwijl als ik geweest ben, valt t allemaal wel weer mee. Ik wel heel goed in uitstellen, ik had gezegd dat ik max, voor me 18de verjaardag nog n x zou gaan, maar inmiddels ben ik bijna 1 maand 18.. en ja nog niet geweest.. :-(

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:58

Jup hier nog 1. Ben zelfs in de bioscoop bij Twilight flauw gevallen (kwam een plotselinge grote spuit in voor), dat zegt al wel gemoeg denk ik :')
Maar ik vind t zon domme 'angst' dat ik er gwn voor ga in de hoop dat t steeds meer over gaat. Ongeveer een jaar geleden een kleine ingreep gejad met verdoving en ben niet eens flauw gevallen :D wel misselijk, maar dat is niet heel erg. En vorige week nog dry needling gehad, daar heb ik jelemaal niks mee gehad. Dus hopelijk wordt die stomme 'angst' op die manier minder :+
De pijn boeit me niet eens, t zit gwn allemaal tussen mn oren.. Wordt ook al misselijk bij de geur of bij de gedachte van bloedprikken :') t snijden of weet ik veel vind ik allemaal wel prima, vind ik zelfs interessant om te zien. Maar t prikken.. :+

Wat sws veel scheelt is niet kijken. Tenminste, bij mij werkt t om de naald helemaal niet te zien.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:01

Duidelijk aangeven dat je angst hebt, de meeste prikkers houden daar echt wel rekening mee en slepen je er doorheen. Niet kijken werkt ook erg goed.

Hier vragen de prikkers altijd van alles, voor ze de naald klaarmaken. Dan zijn ze dus al op de hoogte, zit je al in de stoel en heb je mogelijkheid niet te kijken en te blijven praten met de prikker.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 08:09

Ben heel blij met de tips! Maar nog steeds panisch _O-, ik kan er voor kiezen nu nog te gaan of het uitstellen naar maandag..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:16

gewoon nu gaan! dan heb je het gehad!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:23

Nu gaan! Anders zit je er het hele weekend er nog tegen op te kijken en als je nu gaat ben je er van af. Gewoon niet na denken (voor zover dat lukt :+) en gaan :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:25

Ik vind het ook heel vreselijk, stel het vaak uit en als ik ga wil ik absoluut geen stagiaires aan mijn lijf. :=

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 08:25

Oké ik ga nu gewoon! En natuurlijk gaat moeders mee... Ben nu al zenuwachtig :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:26

Succes!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:26

Goedzo! En succes!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:29

Meld zich nog 1 met behoorlijke naalden fobie! Vroeger heel veel geprikt en heb het nooit erg gevonden en sinds m'n 13e ben ik echt doodsbang.
Zeg altijd tegen de gene die me prikt dat ik echt super bang ben. Ben ook nog ees moeilijk te prikken doordat m'n aderen klein en ver weg liggen. Laatst in het ziekenhuis kreeg ik iemand die vond dat ik me maar aanstelde. Ze zei heel stoer dat ze goed kon prikken. Eerste keer mis. 2e keer viel ik flauw.. Ze heeft uiteindelijk der excuses aangeboden, ze hadden het iets onderschat.

Tijdens m'n vitamine B 12 te kort heb ik bij de huisarts steeds om dezelfde assistente gevraagd. Durfde ook alleen bij haar. Sinds dien is m'n angst wat afgenomen.
Maand of 3 geleden weer bloed geprikt en had dat keer echt een topvrouw.

Wat mij helpt is aan leuke dingen denken. Die laatste vrouw heeft een soort van me ondervraagd zodat ik na moest denken over m'n antwoorden. En denk aan een keer dat het prikken goed ging!

Ik mag volgende week weer m'n griepprik.. Zie er nu al tegenop. Heb al wel besloten dat ik het niet tijdens de massa ga doen maar gewoon een afspraak maak bij de assistente. Dat stelt me al meer gerust.

Succes je kunt het! +:)+

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 08:46

In de wachtkamer...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:49

Relax! ontspan dan voel je er helemaal niets van. hoe krampachtiger jij gaat zitten hoe pijnlijker het wordt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:50

We denken allemaal aan je, dus het moet gewoon goedkomen!! :(:)