Mijn kast staat vol met pumps en ballerina's en ik draag ze dan ook regelmatig, maar dezelfde problemen blijven terugkomen..
Probleem 1: blaren op de hielen
Op internet lees ik dat meer mensen er last van hebben, blaren op de hielen. Als advies komt steeds naar voren dat ze het nog wat langer moet volhouden. Ik draag dit soort schoenen ondertussen al jaaáren en het probleem is nog niet opgelost (wel minder erg). Ondertussen moet ik er steeds vanwege werk representatiever bijlopen en krijg ik er een beetje stress van. Sporttape werkt wel aardig, maar een stuk uitstekend sporttape boven je hiel onder je panty ziet er niet uit. Ik zoek dus eigenlijk iets wat ik in mijn schoen kan plakken, maar dat de schoen niet kleiner maakt.
Probleem 2: pijnlijke teennagel
Dit is een wat zeldzamer probleem geloof ik, maar als ik op hakken loop, doet het zeer als ik op de teennagel van mijn grote teen duw. Met als resultaat dat als ik vaak/lang op hakken loop ik een blauwe teennagel krijg.... Ik merk wel verschil per soort schoen, maar zelfs bij mijn super lekker zittende pumps treedt na een poos toch echt op.
Verder, zijn er nog andere tips!? Ik ga dit soort schoenen alleen maar meer dragen dus ik kan tips zeker gebruiken. Helpen die gelzooltjes? Het lijkt me heerlijk alleen ik ben bang dat ik dan te weinig ruimte over hou. Is er een merk pumps dat echt goede kwaliteit is waardoor je echt verschil merkt?
)
Maar ben altijd maar weer blij als ik ze niet aan hoef
Let je ook op de vorm van de toebox?
Ik vind het belangrijk om toch wel te investeren in goede schoenen waar je een hele dag prettig om kan lopen.