Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Axel_Valerie schreef:Kijk uit met duursporten. Als je spieren vaak korte krachtstoten moeten leveren zoals bij judo en andere krachtsporten kan langdurig spiergebruik een hele aanslag zijn op je spieren. Ik heb zelf ook lang op judo gezeten en ik heb op behoorlijk niveau gehandbald.
Nu het antwoord op je vraag. Sommige gebieden zijn natuurlijk eerder geneigd dunner te worden dan andere. Verbranding is niet plaatselijk. Tijdens het rennen train je je benen. Je benen kunnen daardoor gespierder worden omdat je die spiergroepen gebruikt. Maar de algehele verbranding die plaats vind over je hele lijf zal gewoon de reserves aanspreken. Sommige reserves zijn iets hardnekkiger dan andere maar je zult dus ook zeker wel smaller worden als je veel verbrand.
EvaLoveyouxx schreef:ik moet zeggen dat ik door de krachtsport al zwakke enkels heb en een zwakke knie.maar ik snap niet precies wat je bedoelt met een aanslag?
EvaLoveyouxx schreef:hallo,
ik ben een zeer actieve krachtsporter. Ik beoefen de sport judo en heb de blauwe band.
Ik hou van sporten en na het rennen van de coopertest (een test op middelbare scholen waarbij je 12 minuten rondjes van 400 meter moeten rennen aan 1 stuk door en stoppen is een onvoldoende)
heb ik besloten me ook te gaan verdiepen in duursport.
ik wil graag elke keer zodra mijn huiswerk af is 12 minuten gaan rennnen aan 1 stuk door zonder stoppen net als bij de test (die ik overigens goed volhield) en het dan langzamerhand op te bouwen.
Door de krachtsport heb ik veel spieren in mn benen en armen. Maar ondanks ik heel actief ben, ben ikniet mager, maar ik ben al helemaal niet dik,gezet en zelfs niet stevig.
Nu weet ik dat je benen er wel slanker van worden, maar ik heb ook wel een klein (niet veel) buikje dat ik ook graag wegwil, en natuurlijk heb je die stomme heupen waar alles zich ophoopt.
nu is dus mijn vraag, door het rennen van 12 minutenper dag en steeds langer en een goed en gezond voedselritme(die heb k al) en de krachtsport erbij, word je buik en heupendan ook smaller?
want ze zijn niet echt dik, dat helemaal niet, maar ik vind het gewoon niet zo mooi
want bij de coopertest mag je op eigen snelheid lopen en ook rusten, het gaat uiteindelijk om de aantal meters die je maakt en dan bij zoveel meter heb je een voldoende (maar het aantal meter verschild per leeftijd en of je een jongen of meisje bent) faabfabienne schreef:EvaLoveyouxx schreef:hallo,
ik ben een zeer actieve krachtsporter. Ik beoefen de sport judo en heb de blauwe band.
Ik hou van sporten en na het rennen van de coopertest (een test op middelbare scholen waarbij je 12 minuten rondjes van 400 meter moeten rennen aan 1 stuk door en stoppen is een onvoldoende)
ik wil graag elke keer zodra mijn huiswerk af is 12 minuten gaan rennnen aan 1 stuk door zonder stoppen net als bij de test (die ik overigens goed volhield) en het dan langzamerhand op te bouwen.
Door de krachtsport heb ik veel spieren in mn benen en armen. Maar ondanks ik heel actief ben, ben ikniet mager, maar ik ben al helemaal niet dik,gezet en zelfs niet stevig.
Nu weet ik dat je benen er wel slanker van worden, maar ik heb ook wel een klein (niet veel) buikje dat ik ook graag wegwil, en natuurlijk heb je die stomme heupen waar alles zich ophoopt.
nu is dus mijn vraag, door het rennen van 12 minutenper dag en steeds langer en een goed en gezond voedselritme(die heb k al) en de krachtsport erbij, word je buik en heupendan ook smaller?
want ze zijn niet echt dik, dat helemaal niet, maar ik vind het gewoon niet zo mooi
Dan vraag ik me af op welke school je zitwant bij de coopertest mag je op eigen snelheid lopen en ook rusten, het gaat uiteindelijk om de aantal meters die je maakt en dan bij zoveel meter heb je een voldoende (maar het aantal meter verschild per leeftijd en of je een jongen of meisje bent)
welshfan97 schreef:Coopertest is volgens mij heel persoonlijk. Heb een super sporttieve klasgenoot die een 7 haalde en ikzelf deed toen nog vrij weinig en haalde een 8 :S ikzelf liep 2750 meter in 12min
EvaLoveyouxx schreef:hallo,
. iirrssjjee schreef:EvaLoveyouxx schreef:hallo,
Als je echt wilt afvallen kun je beter gewoon stevig gaan wandelen (dus op een redelijk hoog tempo). Bij beginnend hardlopen gaatje hartslag namelijk te ver omhoog om nog in je vetverbrandingszone te blijven. Je gaat dan naar je uithoudingsvermogen zone, waarbij je geen vet maar koolhydraten verbrand. Je hartslag moet op ong 60% van je maximaal zitten om af te vallen. (Je maximale hartslag is 220 - je leeftijd). Zodra je boven de 65% van je maximale hartslag zit, train je uithoudingsvermogen.

Arc_En_Ciel schreef:Verder is het voor een platte buik belangrijk dat je gezond eet. Al doe je 350 keer alle buikspieroefeningen achter elkaar, elke dag, als je niet gezond eet gaat het vet daar niet weg
Suzanne F. schreef:Arc_En_Ciel schreef:Verder is het voor een platte buik belangrijk dat je gezond eet. Al doe je 350 keer alle buikspieroefeningen achter elkaar, elke dag, als je niet gezond eet gaat het vet daar niet weg
Dat is niet helemaal waar. Ik at vroeger nooit gezond en reed heel veel paard. Ik had echt een sixpack en zelfs een eightpack! Echt een hele strakke buik.
Inmiddels is die helaas weg omdat ik niet meer rijd (en niet meer sport). Maar puur de voeding gaat niet op.
), dus dan verbrand je ook meer als je al klaar bent. Als je dan intensief sport, brandt het vet ook sneller weg