Hoef met ijzer tegen mijn hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Hoef met ijzer tegen mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:28

Net met scheren een ongelukje gehad. Paard sloeg met zijn achterbeen naar een vlieg op de buik en helaas zat mijn hoofd in de weg. Kreeg de hoef met ijzer vol op mijn voorhoofd, iets rechts van het midden.
Ik sloeg achterover en ben blijven zitten, al ben ik wel wat verderachteruit geschoven om meer bij het paard uit de buurt te zijn. Direct een theedoek met koud water erop gelegd, maar er kwam al direct een flink ei.
Ik vind het zelf nog wel meevallen, ben niet buiten westen geweest, niet duizelig of misselijk. Zit alleen een enorme bult op mijn hoofd en uiteraard doet de plek flink zeer. Hoor nu alleen om me heen dat ik hier mee toch wel naar de HA post moet, vind dat zelf alleen een beetje overdreven haha.
Wat vinden jullie en hebben jullie nog tips om te zwelling zo snel mogelijk te laten verdwijnen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:29

Ijs is iets wat je er tegen aan kan doen, dan wel bv in een theedoek.

Liselot

Re: Hoef met ijzer tegen mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:30

Heb er nu een coolpack op liggen, had die thuis nog :-)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:30

Als ik jou was zou ik inderdaad wel even naar de HA gaan. Vooral met je hoofd (lees: hersenen) moet je erg oppassen.
Ik neem aan dat je gewoon verzekerd bent dus liever het zekere dan het onzekere en straks met een hoop spijt: "Was ik maar gelijk gegaan".

Sterkte met je ei op je hoofd. Ik gok dat je morgen/straks wel flink hoofdpijn zal hebben. ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:31

Beter voor niks ter controle naar de huisarts dan met een letsel rond blijven lopen waar je later misschien vervelende gevolgen van krijgt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:32

Laat je vannacht een paar keer wakker maken. Met een hersenschudding moet je om de 2 uur even gewekt worden ter controle.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:32

Jeetje!!
Ik zou zelf niet naar de huisarts gaan, maar je wel heel erg aanraden om je vannacht om de paar uur te laten wekken!!
Als je vanavond ergere klachten krijgt, zou ik zeker contact opnemen met de dokterspost!
Sterkte!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:33

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en in ieder geval even een telefoontje richting de HA doen. Wellicht vinden zij het ook wel niet nodig om langs te komen, maar toch even contact opnemen hoor. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:33

Ik woon alleen, dat is ook het punt wat ik nu zelf een beetje naar vind. Misschien toch even mijn ouders bellen of ik daar een nachtje kan bivakkeren

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:33

Toch even naar de huisarts gaan omdat met je hoofd geen risico genomen moet worden. Ook kun je later nog flink last krijgen van problemen. Ik zou alleen niet zelf autorijden, maar eerst even bellen ter informatie, voor hetzelfde geld moet je meteen naar de spoedhulp.

En tot die tijd een coolpack erop,

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:35

Huisartsenpost heb je niks aan. Dan beter even wachten tot je bij je eigen HA terecht kan (neem aan dat dat geen weken duurt). Ik heb pas ook een hoef met ijzer tegen mijn hoofd gehad, maar voelde twee dagen later al niks meer. Kijk het even aan of bel de HA even voor overleg als je dat fijner vindt.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:35

Ik zou toch echt wel even naar de dokter gaan. Een haarscheurtje kan al heel gevaarlijk zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:36

HA post en spoedeisende hulp zitten hier bij elkaar in, mocht het nodig zijn kunnen ze me zo doorrollen :')

Ga even mijn mams bellen, zij werkt ook op het ziekenhuis, even horen wat zij zegt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:38

Je eigen huisarts is nog wel of niet meer bereikbaar rond deze tijd? Maar je moeder bellen is zowiezo een goed plan wat je ook doet.als je onwel wordt weet ze er in ieder geval van.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:42

Liselot schreef:
HA post en spoedeisende hulp zitten hier bij elkaar in, mocht het nodig zijn kunnen ze me zo doorrollen :')

Ga even mijn mams bellen, zij werkt ook op het ziekenhuis, even horen wat zij zegt

de huisartsen post gaat snel maar de spoedeisende hulp duurt uren haha ben daar geweest met gebroken pols maar terug op je vraag ik zou wel langs de huisarts gaan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:43

Mijn eigen huisarts is na 12 uur al niet meer te bereiken.
Mijn moeder dacht ook dat het wel mee viel, maar ze zei dat ik altijd even kon bellen met de post voor advies. Dus dat ga ik dan zo maar ff doen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:44

+:)+ Top!
Ben benieuwd wat zij zeggen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:49

Je moet ook niet voor de vlieg gaan zitten :D

maar bah dat is niet fijn. Ik zou even rustig aan doen en idd goed koelen en je vanacht even een paar keer wakker laten maken. Mocht je toch last krijgen bellen

maar denk dat de hapost dit ook gaat zeggen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:53

Klopt als een bus majo, heb ze net aan de lijn gehad en ze zei goed koelen en je vannacht een paar keer laten wekken. Als ik me slechter ga voelen, wartaal ga uitslaan of uitvallingsverschijnselen krijg moet ik de post weer bellen

De eigenaar van het paard voelde zich zoooo schuldig, maar was gewoon domme pech. Dier was enorm braaf met scheren, reageerde wat dat betreft nergens op. Alleen die vliegen dan he. Neem haar en het paard dan ook absoluut niets kwalijk
Laatst bijgewerkt door Liselot op 02-10-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:53

Nachtje bij je ouders gaan logeren en volgende keer een cap op }> Denk dat het wel meevalt. Anders had je wel ontzettende hoofdpijn en ook last van een beetje duizelig. Rustig aan doen en goed blijven koelen. Over een paar dagen zakt het wel naar beneden en heb je een prachtig uiterlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:54

:') Post laten bellen dan denk ik, zelf bellen zal dan lastig worden met wartaal of uitval. Je gaat vannacht dan naar je moeder om te slapen? Hopelijk valt het allemaal mee en blijft het beperkt tot een bult.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:55

Liselot schreef:
Klopt als een bus majo, heb ze net aan de lijn gehad en ze zei goed koelen en je vannacht een paar keer laten wekken. Als ik me slechter ga voelen, wartaal ga uitslaan of uitvallingsverschijnselen krijg moet ik de post weer bellen

De eigenaar van het paard voelde zich zoooo schuldig, maar was gewoon domme pech. Dier was enorm braaf met scheren, reageerde wat dat betreft nergens op. Alleen die vliegen dan he. Neem haar en het paard dan ook absoluut niets kwalijk

heb helaas ervaring haha. Maar doe rustig aan en hopelijk ben je snel weer van je ei af

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:55

HA Post bellen, als zij het nodig vinden laten ze je echt wel langskomen. Niet twijfelen; een trap kan link uitkomen.

Ben zelf 4 weken geleden tijdens een flinke bokpartij gevallen, niet buiten westen ofzo geweest, maar wel flink gevallen en toen nog een uur gelopen (was zo boos, dat ik het paard heb afgezadeld, maar er wel nog mee ben gaan wandelen...), maar 's avonds thuis toch hoofdpijn gekregen. HA Post gebeld en na overleg met arts toch langsgegaan; geen hersenschudding, maar toch fijn dat hij het even bekeek en ook mijn rug/zij checkte. Voor 3 dagen pijnstillers meegekregen, want een paracetamol hielp echt niet. Uiteindelijk was de hoofpijn de volgende dag over, maar de pijn in mijn zij bleef echt een paar dagen aanhouden; was erg blij met de pijnstillers. Vooral omdat het net het begin van mijn vakantie was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 15:56

ja ik slaap bij pap en mam, dus dat komt goed. Blijft leuk, kinderen hebben hahahhaa

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 15:58

alvast slaaplekker haha het is drama je bent morgen bekaf vrees ik als je vaak word gewekt