Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 09:44

Aangezien ik het gewoon te vaak warm, benauwd en vaak zweet aanvallen heb. Toch maar eens een bezoekje aan de dokter gewaagd. Ik wist van mezelf dat ik wel wat aan de zware kant was..

Maar ik was nu echt geschrokken, ik ben zelfs ook klein geworden. Ben op mijn id 1.66/1.67 en ik was nu bij de dokter 1.61,5. Ik moest wel gelijk prikken, vanwege suiker toch wel.. Het zat er echt dik aan tegen te komen. Maar ik had het eerlijk gezegt niet zo erg verwacht.

Ik krijg dinsdag de uitslag van alles, omdat er ook naar ontstekking en alvleesklier onderzoeken zijn gegaan via bloedprikken.

Ik wou het even kwijt, omdat ik haast tegen niemand durf te zeggen. En ik haast niemand ken op Bokt.
Is er iemand die eventueel tips heeft? Sporten heb ik echt geen tijd voor, ik heb 2 avonden tot 9 school. En 2 dagen tot kwart over 5, en dan 1 dag tot 6 stage. Ik wil weer aan de shacks beginnen van WeCare als ik het goed zeg.

Anoniem

Re: Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:45

Goed op je voeding letten vooral, in kleinere porties eren ook.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:57

Allereerst knap dat je het hier neer durft te zetten! Het is toch wat dat je het toe wil geven dat je er iets aan moet doen. En dat je er van geschrokken bent. Daarnaast goed gedaan dat je naar de arts gegaan bent! Ook dat is een stap. En zo ga je stap voor stap op weg naar een nieuw pad in je leven.

Tips: Verdeeld over de dag steeds kleine beetjes naar binnen doen. Dat helpt je darmen steeds aan de gang te houden en niet ineens pieken te krijgen van heel veel eten wat er door moet.

Zoek een site met voedzame gerechten en toch gezond. Dan heb je minder honger en minder nodig om vol te voelen. Zorg dat je altijd goed ontbijt! Eet tussen de middag warm als je kan en avond gezond licht iets.

Probeer waar je kan te lopen, fietsen. Er zijn ook wat kleine oefeningen om je spieren te trainen met opstaan en gaan zitten dat kan je altijd simpel tussendoor doen.
Kijk eens naar die programma's wat ze doen en kijk of er iets tussen zit wat je wel kan. Hoeft geen sportschool te zijn. Soms hebben ze ook oefeningen thuis. Maar dan komt het wel aan op jou zelfdisipline dat je dat tussendoor uitvoert!

Maar ik denk dat je eigen gezondheid waar alles mee staat en valt een goede motivator zou moeten zijn om er een oplossing voor te vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:00

Allereerst, :(:) toch wel even heftig om dit soort nieuws te krijgen.

Als je daadwerkelijk diabetes hebt of er echt heel erg tegen aan zit, vraag eens om een verwijzing naar de diabetes team van het zh, ik weet uit mijn directe omgeving dat je met voeding ook hele flinke diabetes een heel stuk beter krijgt.
Laat staan als je er tegen aan zit.
Ik ken voorbeelde die met een correct voedingspatroon, gewoon geadviseerd door diabtes verpleegkundige en dieetiste uit het zh , hun medicatie gebruik geminimaliseerd hebben en veel betere waardes hebben in het bloed . Daarnaast voelen veel mensen zich ook veel beter (en de kg gaan er ook van af)
Denk dat je daar mee verder komt dan met shakes, zeker omdat de shakes een tijdelijke oplossing zijn, je eetpatroon moet je daarna nog steeds aanpassen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:03

Een andere manier van bewegen?
Een stuk wandelen, fietsen?
Daarvoor hoef je niet naar de sportschool en kan makkelijk na bijvoorbeeld het avondeten.
Heb je een hond?
Misschien kan je daar lekker lang mee gaan lopen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:03

Jaa ben zelf niet van het gewicht zeggen. Maar mag echt wel minimaal 30 kilo van af.
Ik doe het kappers vak, en dat is natuurlijk veel staan en niet vaak zitten. Doordat ik ook nog eens zwakke enkels heb. Moet ik er nu wel echt wat aan gaan doen.
Ben ook tevaak onzeker, en af en toe wil ik me gewoon in een prullenbak stoppen gewoon zo gezegt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:03

DShots schreef:
Ik wil weer aan de shacks beginnen van WeCare als ik het goed zeg.

Ik zou eerder met de HA overleggen of je niet naar een dietist kan om je te helpen een gezondvoedingspatroont te creeeren.

Verder kun je geen tijd maken om te sporten, maar je zou misschien wel vaker de fiets kunnen pakken, de trap nemen ipv de lift, op je schooldagen in de pauze een rondje wandelen, etc. Alle kleine beetjes helpen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:04

Nou ik had het er wel een tijdje geleden over, we hebben vaak een hondje in huis gehad en ging ik gewoon stukje mee lopen. Denk dat het met 2 katten niet echt gaat :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:04

Ik hoop dat het niks ergs is!

Ik raad je aan een eetmeter app te downloaden en daar alles in te voeren, dan ben je BEWUST van wat je eet. Dat is stap 1 naar een gezondere levensstijl.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:05

Ik moet wel elke dag met de auto naar school, vanwege 2 koffers. Verder hebben we alleen 2 trappen op school. Dus daar gebruik ik al veel van, ik fiets naar mn werk en naar stal toe.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:05

DShots schreef:
Nou ik had het er wel een tijdje geleden over, we hebben vaak een hondje in huis gehad en ging ik gewoon stukje mee lopen. Denk dat het met 2 katten niet echt gaat :')

Je kunt ook zonder beesten aan een lijntje een stuk lopen he? ;)

edit: wat ik bedoel is dat je creatief moet zijn. Niet opnoemen wat allemaal niet kan (ik gaf maar voorbeelden) maar denk zelf na over wat wél kan.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:07

nee dat snap ik ook wel hoor :o

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:08

Goed zo, succer ermee! :)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:08

En vooral... positief blijven! :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:09

Tijdens de lunchpauze een ommetje maken?
Is vaak nog lekker ook.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:11

Ik heb nooit echt pauze, ik heb een lastig rooster. Ik heb altijd maar 1 tussen uur. En dan gaan we wel naar de koningshoek ( het winkelcentrum ). Meeste keren wil ik wel mee lopen, maar af en toe heb ik dan ook echt geen zin.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:14

Je kunt wel aan de shakes beginnen, maar dan krijg je waarschijnlijk een soort van crashdieet en zul je alleen maar meer aankomen als je daar mee stopt.

Je kunt denk ik beter een diëtiste inschakelen, zorg dat je het juiste aantal calorieën in de juiste vorm binnenkrijgt. Nog een tip om het voor jezelf inzichtelijk te maken wat je binnenkrijgt: Download de app 'Mijn Eetmeter' van het Voedingscentrum, dan kun je een soort voedingsdagboek bijhouden en zie je wat je binnenkrijgt. Echt heel handig om te zien of je bijvoorbeeld te weinig vezels binnenkrijgt of te veel verzadigde vetten.

Heel veel succes, ik wil zelf ook graag afvallen... Ben d'r druk mee bezig, maar vind het super lastig om mijn eetpatroon om te gooien..

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:16

Ja die zocht ik Donja, kon hem al niet vinden in mijn appstore haha.

Allemaal super bedankt iedereen. Zal dinsdag de uitslag hier typen :)

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:16

ik probeer ook wat kilo's kwijt te raken, heb wel een leuk idee, stuur je ff een pb

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:17

mystery1980 schreef:
ik probeer ook wat kilo's kwijt te raken, heb wel een leuk idee, stuur je ff een pb

Ah Top, hij staat open :D

Het liefst wil ik het wel weer snel afhebben. Maar dat wilt iedereen denk ik wel.
Ben denk nu al een half jaar gestopt met rijden ong. En ik begin het nu toch wel echt te missen :o
Mijn doel is toch wel weer, om in Maar 2015 mijn eerste wedstrijd weer te kunnen rijden :D
Laatst bijgewerkt door DShots op 01-10-14 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:18

Ik zou niet aan de shakes beginnen :n Een gezond voedingspatroon wil je toch kunnen volhouden .......... de rest van je leven?
Ik zou als je de uitslag van de bloedtesten krijgt aan de huisarts vragen of hij een doorverwijzing wil maken naar een diëtist. Bij ons is er zelfs een diëtist aangesloten bij de HA praktijk.
Zij kunnen je helpen om een beter voedingspatroon te krijgen.

En dan het sporten, oke eerlijk ik doe het ook niet. Maar alles, echt alles wat ik verzin om maar niet te hoeven sporten zijn gewoon k*tsmoezen. Te laat, te moe, te druk, te vroeg op. Allemaal onzin. Want jij hoeft ook niet om 8 uur op school te zijn als je tot 9 uur 's avonds moet toch?
En anders is er altijd een tussenuur en wandelen kun je overal. Kan niet bestaat niet en wil niet heeft een schop nodig.

Ik gebruik ook alle smoezen die ik hier noem hoor :j Meerdere malen per week. Soms geef ik toe, soms niet en dan ga ik gewoon 3 keer in de week hardlopen. Ik ben maar een half uurtje á 3 kwartier weg en heb dus daarna nog tijd zat om te doen wat ik graag wilde doen tijdens het hardlopen, namelijk op de bank zitten :+ Maar het voelt wel goed als ik dan moe, voldaan en gerimpeld uit bad stap na het sporten.
Probeer het in elk geval.... al begin je met 3 keer in de week wandelen. Je gaat je door het sporten alleen al zo veel beter voelen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:21

Toegeven is stap 1, er wat aan willen gaan doen is stap 2....dan ben je al op de goede weg!

Blijf zo ver mogenlijk weg van shakes, en al die andere troep en (crash)dieëten, dat is geen oplossing voor de lange termijn.
Een gezonde levensstijl werkt veel beter, heeft er bij mij al voor gezorgt dat ik 22kg minder weeg en het is geen kwestie van volhouden, maar het gaat gaat gewoon vanzelf ;)

Hopelijk vallen de uitslagen van de onderzoeken mee!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:23

Zit maandan van half 9 tot 2, maar heb daarna traingins avond van kwart over 6 tot kwart over 9 in delft.
Dus zit ik ook al weer om half 5 in de bus ong. Voordat ik van school thuis ben is, ook half 3 meestal.
Dinsdag kwart over 9 tot kwart over 5, wel met 2 tussen uren die ik dan naar de winkelcentrum loop. Is ong half uur bij elkaar heen en terug. Af en toe werk ik ook nog deze avond van 6 tot 8
Woensdag heb ik stage van 9 tot 6, dus zit om 8 uur al in de de bus, en ben 's avonds om half 8 thuis.
Donderdag van half 9 tot half 5, ook met 2 tussenuren, en ook weer naar het winkelcentrum. En meestal werken van 6 tot 8.
Vrijdag van half 9 tot 3 uur, en dan meestal werken van 5 tot 9.

Of te wel, druk leven :

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:24

Ik ben 2 maand geleden ook begonnen met lijnen.
En geen shakes geen rare diëten, gewoon iets wat je de rest van je leven kunt volhouden.
Dus minder eten, minder snoepen, geen groot bord warm eten etc.
En wandelen, elke dag half uur tot drie kwartier.
Gewoon hetzelfde wat ik eerder al at, maar dan veel minder.
Nu 2 maand later ben ik 12 kilo kwijt, en ik ga nog even door.
Door het wandelen, gaat je conditie met sprongen vooruit, en echt dat gaat heel snel.
Ik zit stukken beter in mijn vel, ben vrolijk, en voel me gewoon stukken beter.
Nooit honger gehad overigens, dus dat extra eten kun je echt wel missen..
Succes!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:25

Hoezo kan je niet sporten als je tot kwart over 5 naar school moet? Die 2 avonden kan je sporten, plus 1x in het weekend?