Ik hou niet van drinken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Ik hou niet van drinken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:46

Letterlijk. Geen alcohol, maar water, limo, fris, etc...

Als baby heb ik in het ziekenhuis gelegen omdat.. tja, ik dronk niet voldoende :') Mijn buurmeisje noemde mij vroeger altijd 'droogkloot' (en bedankt :') ) omdat ik nooit wat wilde drinken. En nogsteeds vind ik drinken niet fijn. Wat resulteert op regelmatig hoofdpijn en af en toe een blaasontsteking.
Ik wist tot een paar jaar terug zelfs niet eens wat 'dorst' was.. Hoe dat voelde.. Nu weet ik het wel, maar nog drink ik alleen als het echt moet. Wie weet wat ik hiermee moet?

Iemand die zich hierin herkend? Of ben ik de enige met deze rare afwijking? :')

Grapjasjes12

Re: Ik hou niet van drinken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:49

Ik had dat tot de middelbare ook, ik dronk een kopje thee en een glas chocomel per dag, meer niet. Nog steeds hou ik er niet van maar zorg wel dat ik minstens een liter water binnenkrijg. Gewoon stukje discipline :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:50

Uh ik heb dit ook := alleen in iets mindere mate denk ik. Ik krijg dan ineens veeel dorst en drink dsn 2 glazen water en dan is het weer klaar.

Probeer is te bedenken wat je er niet fijn aan vindt. Omdat het koud is? Krijg je er een te vol gevoel van?

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:50

oooh ik herken het ook heel goed! ik drink ook bijna niks. ik vul elke ochtend weer me waterflesje voor school, maar meestal haal ik daar voor een hele dag 1 of 2 slokken uit. mensen zeggen altijd dat ik meer moet drinken, wat ik ook snap, maar ik heb ook gewoon geen dorst!
Alleen krijg ik er geen hoofdpijn of iets van, bij mij is het een kwestie van geen dorst dus ik hoef niks :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:51

Nee het maakt niet uit, warm of koud, ik vind het gewoon niet lekker.. Idd een vol gevoel. Moeilijk uit te leggen, sorry :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:53

Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik krijg er ook hoofdpijn van dus ik drink voorsl savonds.. als de hoofdpijn er dus al is :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:55

Hmm heb ik ook al geprobeerd. Maar kleine slokjes word het sowieso niet :n liefst alles in een keer, dan ben ik er maar vanaf :+ Zit sinds gister tegen een blaasontsteking aan te hikken en ik weet dat ik gewoon goed moet drinken, maar dat gaat echt zó moeizaam, pff..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:55

kellaxy schreef:
Ja ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik krijg er ook hoofdpijn van dus ik drink voorsl savonds.. als de hoofdpijn er dus al is :')

Same here :') Haha

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:55

Ik heb het juist andersom.. Ik heb bijna altijd dorst. Ik kan gerust in mijn eentje een fles fris achterover gooien en ook een lekker wijntje op zijn tijd is welkom. Ik heb dan weer een hekel aan plassen. Waardoor ik het altijd lang ophoud, wat vroeger regelmatig resulteerde in een volgezeken broek als kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:56

Ik meld me :P
Maar dan zonder hoofdpijn etc :)

Drink vanaf jongs af aan al heel weinig, nog nooit problemen mee gehad. En het begrip 'dorst' ken ik alleen in de zomer of na mezelf even uitbuiten met sporten :P

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:56

Ik had en heb dit ook. Smorgens dronk ik nooit, heb me zelf verplicht om elke morgen een glas water te drinken, iets anders krijg ik er niet snel in. En sinds deze zomer vakantie heb ik nog nooit zoveel per dag gedronken. Ik kon rustig de hele dag zonder drinken en dan dronk ik om 4 uur pas en bij avond eten 1 of 2 glazen. Ben blij dat het nu iets meer is..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:57

En dingen eten met veel water erin? Stel je eet voortaan 1 komkommer per dag, dan krijg je toch iets extra's aan vocht binnen.
Vind je soep ook niet lekker?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:58

Ik heb dit ook gehad maar ik heb zelf gemerkt dat ik eerder een flesje water pak dan een glas als dat voor me neus staat.
Hoe warmer het word hoe minder ik ga drinken(en eten) maar heb dan een vriend die mij gaat dwingen tot water drinken(waar ik achteraf wel blij mee ben anders heb ik hoofdpijn)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:58

Ik heb dit ook, heb bijna nooit zin om te drinken. Pas als ik hoofdpijn krijg ga ik drinken (eerst nog denken kan het niet aan andere dingen liggen :Y) ) Ook toen ik baby was inderdaad

Mijn ouders zeggen ook heel vaak, als je niet uitkijkt lig je in het ziekenhuis omdat je nieren er mee stoppen....

Ik hou gewoon niet van drinken, maar heb heel soms wel dorst. Maar dan is het ook zoals ik al bij iemand anders las, na 2 glazen weer genoeg

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:00

wat op zich goed kan helpen is 500ml systeem.

smorgens voor je weggaat 2 kopjes thee om op gang te komen..

daarna 500ml drinken bij de hand..
je 'mag' pas naar het toilet als het flesje leeg is..

bijvullen en vervolgens dus weer, pas naar het toilet als het flesje leeg is..

op deze manier dwing je jezelf tenminste enkele keren per dag 500 ml weg te wurgen..

dat klinkt heel veel maar in de praktijk valt het nogwel mee en je krijgt een drink ritme

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:04

Het is iets dat moet.
Dus probeer er een gewoonte van te maken om voldoende te drinken. Ook al heb je geen dorst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:04

elenaMM77 schreef:

op deze manier dwing je jezelf tenminste enkele keren per dag 500 ml weg te wurgen..

dat klinkt heel veel maar in de praktijk valt het nogwel mee en je krijgt een drink ritme

Ojee, dat gaat moeilijk worden.. Maar wel een goed systeem!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:05

elenaMM77 schreef:

Dat wordt niet meer plassen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:06

AnnemiekvM schreef:
Het is iets dat moet.
Dus probeer er een gewoonte van te maken om voldoende te drinken. Ook al heb je geen dorst.

Klopt!
Maar alleen al de gedachte om zoveel te drinken maakt me misselijk :')
En dat zullen de anderen zoals TS misschien ook hebben!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:06

Aan plassen heb ik nog een grotere hekel. :=

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:07

Ik heb ook bijna nooit dorst, maar ben zovaak gestraft met hoofdpijn dat ik alleen al drink gewoon om dat te voorkomen. Het is overigens niet zo dat ik niet van drinken hou, ik vind drinken lekker! Ik heb gewoon nooit het gevoel dat ik het nodig heb/ er zin in heb. Ik pak het echt omdat ik denk, ik moet genoeg drinken, en dan geniet ik er wel van :+

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:07

Het gekke is dat alcohol en koffie er wel altijd in gaan.. Droog ik nog meer uit :+

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:08

Ik vergeet soms om te drinken, nu zet ik gewoon een glas drinken op tafel en neem elke keer een slokje. Dit werkt bij mij echt! Ik zorg gewoon dat er altijd drinken op tafel staat. (Ik ben hele dagen thuis dus is het misschien iets makkelijker..) :o

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:09

Ik drink ook extreem weinig als ik er niet bewust op let. Soms heb ik dagenlang migraine door te weinig drinken en vorig jaar in een paar maand tijd 7 antibiotica kuurtjes gehad voor blaasonsteking. Ga soms ook bijna van mijn stokkie als ik ineens wel snel, meer drink.

Nu probeer ik erop te letten dat ik elk dagdeel een halve liter water drink, gewoon omdat het moet. Voel me er wel stukken beter door. Heb veel minder migraine en ook veel minder blaasontsteking.