Muggenprobleem!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Muggenprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 19:32

Hallo allemaal. Ik heb hier een groot muggenprobleem. Ik en mijn ouders en honden en iedereen die hier in huis leeft heeft er last van. er zitten voortdurend alleen maar muggen hier. Soms wel 10 bij elkaar in een kamer. Verschrikkelijk. En we hebben te weinig spinnen helaas. Hebben jullie dat ook en WAAR KOMEN DIE STOMME BEESTEN IN GODSNAAM VANDAAN????!!! (Ik bedoel er is niemand om ons heen met een vijver)

Aidenn

Re: Muggenprobleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:34

bakje azijn neer zetten, en anders je goed in sprayen met muggen spray, ik heb het probleem ook hoor word ook nog lek geprikt ook :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:18

Ja dat is dus voor mij het erge. Ik ben de enige in huis die word lekgeprikt. Bah

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:19

Er is momenteel een ware plaag. Warm voorjaar, natte zomer en nu weer warm. Al die eitjes komen uit.
Hou De boel zo goed mogelijk dicht en bescherm jezelf met een goed middel

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:21

Kruipruimte etc checken op stilstaand water. Daar parafine olie op doen. Uiteraard niet buiten in vijvers etc.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:22

Nee hier is nergens in de buurt stilstaand water

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:25

Hier ook.. Hele tijd geen muggen door slechte weer maar ben vannacht helemaal lek geprikt. Nu zoemt hij weer rond maar geen zin om klamboe op te hangen haha..

Maar wij hebben dan een vijfer zelf, dus tja :')

Maar heb je geen muggen spray oid?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:26

Hier word ik er ook gek van!! Ik ben al 5x gestoken en ook echt enorm. Heb net 2 muggenstekkers gekocht en morgen komt er een hor voor m'n raam want ik ontwikkel een serieus slaap tekort.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:27

Jawel en azijn en muggenstift en spinnen en honden die er op jagen _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:28

Ik heb ook al veel muggenbulten. Nouja mijn record is op elke voet iets van 32 of 37 muggenbulten maar dat was toen ook echt erg. Ik heb er helaas ook eentje tussen me vingers nu. Oja en ik ben er beetje alergisch voor. Niet zo handig dus

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:33

ik wordt ook altijd leeg geprikt als ze er zijn.... het hele jaar tot vannacht rust
..en ja hoor, een k...ltebeest in de slaapkamer... prikken mag van mij, geen problee maar dat k..lte geluid met naast mijn oor, maakt me knettergek... dus de halve nacht op jacht
..
resultaat: om en uur of vijf helemaaaal gesloopt. Hoop je net nog ff n uur te kunnen slapen, net aan het weg dommelen...en:

źzzzzźzzzzz

heeeeeluuup ;-)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:26

Uhu vreselijk. Heb er net nog een kapot proberen te meppen alleen hij zat te hoof

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:37

Ik heb spinnen over,je mag ze gratis af komen halen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:39

Hier ook, ben elke nacht wel 3x op muggenjacht...klamboe werkt ook niet en stekkers ook niet. Ik krab alles open dus hou er lelijke littekens aan over...en slaaptekort. :+ Ben de enige hier in huis dus altijd de pineut...zeldzaam bloed ook nog es. :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:43

Ja geef mij maar spinnen. Op mijn badkamertje zit nu geen mug meer, henry de spin is er bijgekomen _O-

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:45

Het viel mij ook al op dat er nu veel meer muggen zitten dan andere jaren. Op de paarden zitten ze ook. Gelukkig vinden de muggen mij niet zo lekker :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:52

Bij ons in huis (waar k op kamers zit) is het ook een muggen invasie (en ja er zijn ook spinnen). Ik houd zelf mijn kamerdeur nu altijd dicht (maarja in een gewoon huis ga je natuurlijk niet iedere kamer afsluiten waar je bent), want anders wordt het een grote party voor de muggen op mijn kamer xD
Nu hebben ze geen schijn van kans in mijn kamer, omdat ik ze altijd en overal zie zitten en een vrij laag plafond heb dus kan overal bij :+ Zat er gisteren eentje achter de prullenbak te verstoppen.

Maar gelukkig zitten ze dus nauwelijks op mijn kamer. Anders zou ik gek worden als ik weer iedere avond/nacht op muggenjacht zou moeten. Nu kan ik gerust slapen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:22

Er bestaan stickers die je op het raam kan plakken. Zijn zonnebloemen volgens mij van vapona. Als een mug daar op gaat ziten sterft hij te plekke

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:39

Ik weet niet of het al is genoemd maar je hebt ook een soort planten waar muggen niet van houden. Misschien zou je zoiets kunnen proberen.. Verder inderdaad muggenspray en/of een klamboe.

Ik ben blij dat muggen mij niet willen. Ik ben deze zomer maar 2x gestoken (wel beide in mijn gezicht..). Merk ook eigenlijk niets van die plaag? Mijn raam staat al dagen open en nog geen mug gehoord (gelukkig).

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:48

Pff, muggen, die zouden van mij allemaal mogen verdwijnen. Ooit (toen ik drie weken op een stal aan het passen was) in een nacht 17 muggen kapotgeslagen(blote hand, had daar niks) en nog hoorden ik er een stuk of 4/5 zoemen. Na 4 nachten was mijn rechterarm zo dik van de bulten (allergie) dat ik hem gewoon met moeite kon buigen en het zoveel pijn deed!

Ik heb citroen, deet, kamer laten doortochten, geen lichten aan op de kamer, muggenlampen en nog veel meer geprobeerd maar niks heeft geholpen. Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik maar elke avond m'n kamer helemaal ingespoten heb met een zeer sterk insectenverdelgingsmiddel. Hele kamer doorspuiten en daarna gewoon een half uur deur dicht en niet naar binnen en dan door laten tochten. Dat heeft geholpen, kan niet gezond geweest zijn, maar na 7 nachten geen slaap en pijnlijke armen en benen was het een verlichting.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:11

hier ook enorme last..

stilstaand water op eigen terrein in eigen huis hoeft niet persee de oorzaak te zijn helaas.. muggen blijven binnen 100 meter van waar ze zijn geboren.. dat is best een aardig eindje

wij wonen zelf aan het lauwersmeer (zegt al genoeg, water water en nog eens water)..
De kamer is dan ook s avonds vergeven van die krengen en in het belang van de dieren moet het raam helaas wel openblijven zonder hor (de deur ook open maar dan met hordeur, daar staan ze echter met iniminie koffertjes klaar om naar binnen te racen zodra de hond de hordeur opent (magneetjes).

lichten uit helpt niet.. muggen komen niet op het licht af, maar op warmte en uitstoot van CO2 (dus in een huiskamertje van een vakantiewoning met twee personen en standaard een hond en een kat binnen of rondom het huis en een tweede kat die alleen komt eten zit het hier dus stampensvol)..

ik loop 3x per dag met mijn electrische vliegenmepper alle muggen van het plafond te plukken.. even in de gordijnen meppen want daar zitten die krengen ook achter en heb de mepper binnen handbereik..
verder een blauwe electrocuteer lamp hangen waar het laatje iedere 5 dagen geleegd moet worden omdat het een beetje vol wordt) paar spinnen die ook braaf hun werk doen, althans tot mijn vriend ook die electrocuteerd.. een rol vliegenpapier in de hoek bij mijn pc hangen waar een paar bromvliegen, 5 langpootmuggen en een stuk of 25 mugggen inmiddels aan hun einde zijn gekomen.. en iedere paar weken als we een paar uur weggaan en de hond meenemen (en kat naar buiten mikken) goed spuiten..

de dagen dat het echt te erg is dan gebruik ik de aggressiefste deet om te smeren (doe dit niet standaard omdat het hele sterke is en niet heel best voor je huid.. andere middeltje of lage deet concentraties helpen helaas niet)

maar al met al mijn score met de electrische vliegenmepper is gemiddeld zo'n 20 muggen zo'n 3x per dag.. doe dus goede zaken op dat punt.. maar wordt ook best nog flink gespoten..

ohh ja, de geluidsstekker van pet safe? hangt ook in de woonkamer, maar die doet geen ruk.. zag er vanavond nog een mug boven op zitten chillen grr.

de slaapkamer is absoluut mug vrij hier... heb horretjes tegen de ramen zitten die standaard open zijn.
slaapkamerdeur standaard dicht houden.. naar binnen stappen, deur dicht dan pas het licht aan (licht aan doen als je naar binnen stapt lokt wel muggen mee op de een of andere manier)..

heel af en toe is er eentje die meegeslopen is.. maar dan ga ik net zolang zoeken tot ik m vind en DOOD heb.
-------------------------

tip:

muggen blijken te worden aangetrokken door melksuikers.. je wasemt daardoor extra aantrekkelijke geur uit.. als je erg veel zuivel gebruikt, kun je proberen of het effect heeft om dit gebruik terug te dringen in de zomermaanden..

ik ben zelf een enorme melkdrinker helaas.. maar bij vlagen.. er kan zo 1.5 liter per dag naar binnen gaan en dan soms dagenlang niets..

nadat ik erop gewezen ben, merk ik inderdaad op dat ik minder gestoken wordt op de dagen dat mijn zuivelinname lager is. ben ik in mijn hoge gebruik, dan lijken er wel neon pijlen op mij te staan en zoeken de muggen mij constant op..

vandaag alleen paar plakjes kaas en tot nog toe geen mug die mij lastig valt (continue rond mijn hoofd zwerft types of mij op mijn beeldscherm zitten uit te lachen). terwijl ik er wel minimaal een stuk of zeven tegen het plafon zie zitten in de kamer momenteel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:21

Wij slapen allemaal onder een klamboe.Er is er zelfs 1 voor logees.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 06:12

Interresante verhalen. Aangezien het hiero net heeft geonweert ben ik wakker. Nu helemaal geen mug op mijn kamer te herkennen XD. Zou een ventilator ook helpen want die heb ik vannacht de hele nacht aan gehad

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 06:25

Het is algemeen bekend dat muggen niet van wind/tocht houden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:25

Vajramani schreef:
Er bestaan stickers die je op het raam kan plakken. Zijn zonnebloemen volgens mij van vapona. Als een mug daar op gaat ziten sterft hij te plekke

Die heb ik ook maar werken voor geen meter...ze zitten er al een tijdje, misschien es nieuwe kopen...
Maar vannacht eindelijk mugvrij geslapen!! *\o/* *\o/*