Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

benangelique schreef:Ik heb exact hetzelfde. Soms ben ik tijden 'los' en dan heb ik weer meerdere weken achter elkaar behandeling nodig en barst Ik van de hoofdpijn. Ik heb Veel baat bij dry needling
Heb nu 4 behandelingen gehad en ben er helemaal vanaf. Over een maand terug om te kijken hoe het zich houdt 
2x per week? Ik liep ook een tijdje wekelijks bij de manuele, en elke week weer liep vanboven alles vast, tot ik op een clinic hoorde dat ik niet naar binnen moest knikken in mn linkerheup
manuele even onderin mn rug laten kijken en ja hoor daar zat ie ook vast. mijn idee is dat je over de hele lijn los moet zijn en niet enkel op de klachtenplek. mijn klachten waren ook zo over. Wat dat betreft ben ik meer fan van de osteopaat, die maakt meer het geheel los en luistert niet zo naar de klachtenplek
, dus mss eens een osteo opzoeken? pluisje88 schreef:Meldt zich.. Loop al meer dan een half aar 2x per week bij de fysio. Losmaken brengt even verlichting maar soms zit het na een uur of 2 alweer vast. ze kunnen ook niet echt vinden waar het vandaan komt

Ahja is gewoon een tip, heeft mij een hoop verlichting gegeven. van niet meer kunnen rijden, naar weer alles kunnen doen
(en nee, ook niet na 400 expensieve behandelingen die je niet vergoed krijgt.)
mensen verklaren me voor gek
Ik lig daar volledig ontspannen op de tafel
. Als je ergens niet in gelooft is het ook goed te weten waarom, bij deze. Dus eigenlijk gaat manuele, osteopathie dieper als alleen maar kraken. De resultaten die ik gezien heb zeggen ook genoeg. Vergroeiingen en dergelijke krijg je niet weer beter, maar een lichaam is gemaakt om te compenseren en probeert zo zo min mogelijk last te ondervinden. Door dat compenseren kunnen elders blokkades ontstaan, bv onder of boven de vergroeiing, wat gepaard gaat met spierspanning en pijn. De vergroeiing zelf doet je weinig zeer, maar alle compensaties kunnen met de tijd gaan opspelen. Weet zeker dat je in sommige gevallen wel verlichting kunt krijgen.