Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat soort injecties? Om wat voor injecties gaat het precies (ik dacht cortisonen?) en hoe lang duurt het voor je weer iets kunt doen met je polsen?
Is het erg pijnlijk?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik heb zelf veel mensen in de thuis situatie gezien en voorzien van adviezen. Misschien eens googelen?
Dat zal ook niet helpen.. Cayenne schreef:Ik heb sinds ongeveer 6 weken last van overbelaste pezen in mijn polsen in beide armen. Omdat ik voor mijn werk veel achter de laptop zit, heb ik in eerste instantie veel rust genomen. Het ging toen een tijd beter, maar bij het minste geringste (denk aan een pot open draaien, even met wat gewicht op de pols rusten) is het weer mis. De dokter heeft al eerder gesproken over injecties als het niet beter zou worden, maar dit vond ik nogal een eng idee. Nu begin ik er steeds meer aan te denken, maar ik kan er bijna niets over vinden op internet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat soort injecties? Om wat voor injecties gaat het precies (ik dacht cortisonen?) en hoe lang duurt het voor je weer iets kunt doen met je polsen?
Is het erg pijnlijk?
Cayenne schreef:Of het CTS is weet ik niet. Ik heb al eerder wat RSI rechts gehad (dat was ook echt RSI ivm verkeerd muisgebruik, maar met een ander soort muis was het opgelost, maar nu heb ik voordurend een drukkend en branderig gevoel in beide polsen en de dokter noemde het overbelasting in de pezen.
Van dode/tintelende vingers heb ik 's nachts geen last. Ik mag van de dokter alleen een brace om tijdens het werken, maar ik loop er ook in de alledaagse dingen tegenaan.
Cayenne schreef:Mistid, mij is verteld dat je anders teveel aan de brace went en je spieren te slap worden?
Cayenne schreef:Blue_Eyes, die drie dagen vallen me dan nog mee. Ik dacht eerder aan weken! Maar jeetje, spontaan afscheuren?? Hoe ver was het dan al heen bij jou? Ik had eerst links klachten (dof zenuwgevoel, prikjes in je pols etc), maar nu heb ik er ook rechts last van.
En wat een ellende zeg, jeetje
mistid schreef:Cayenne schreef:Mistid, mij is verteld dat je anders teveel aan de brace went en je spieren te slap worden?
Degene die mijn braces heeft aangemeten heeft destijds gezegd dat als ik last had ik ze om moest doen en dan 's avonds en wanneer ik het niet belastte ik ze af kon laten. Als het echt heel erg was had ik ze 's nachts ook om, omdat ik m'n polsen dus ook dubbelgevouwen heb in m'n slaap. Reed toen 6 paarden/pony's op een dag en zadelde ook zelf dus gebruikte mijn polsen ook veel. Aansingelen met 'pompers' is ook beslist niet goed voor je polsen. Bij mij knapte het vaak binnen 2 weken weer op en kon ik een tijdje zonder. Van slappe spieren merkte ik weinig.
Ik reed ook met de braces totdat ik op de terugweg van concours zo'n verschrikkelijke pijn aan m'n pols had. Bleek dat ik tijdens het rijden de plaat aan de bovenkant helemaal had omgebogen dus mijn hand stond zegmaar omhoog. Vanaf toen alleen maar met dressuur gebruikt en echt niet meer met springen.
Tegenwoordig al een tijd amper last gehad omdat ik hooguit 3 op een dag hoef te rijden maar meestal maar 1 hoef te doen en heb de braces dus beide uitgeleend.
..het klinkt logisch - maar het gaat niet echt over de spieren die je pols stabiel houden.Citaat:Mij is verteld dat je anders teveel aan de brace went en je spieren te slap worden?