last van ovulatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KaylOdi

last van ovulatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:09

Hallotjes iedereen,

Wie heeft er net zoals mij best wel veel last van de ovulatie? Met bijbehorende symptomen als: buikpijn (meestal aan de linker OF rechter onderkant), soms opvliegers, zin in sex, stemmingswisselingen, snel boos en emotioneel.
De synptomen verschillen uiteraard bij iedereen.
Maar wat ik graag wilde weten is wie de eisprobg ook allemaal kan voelen? Met welke synptomen? En of jullie misschien tips hebben om vooral symptomen als stemmingswisselingen en emotioneel zijn te verminderen? Alle hulp en ervaring is welkom!

Dankjewel!!!

Frensie

Re: last van ovulatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:11

Ik voelde mijn eisprong altijd (nu niet want nu aan de anticonceptie dus geen eisprong).
Kreeg enorme krampen in mijn buik.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:17

Hoi,

ik heb geen vervelende klachten, maar ik voel het wel altijd heel goed. Vaak denk ik dan dat mijn menstruatie begint ... tot ik even beter nadenk en besef dat het gelukkig die tijd nog niet is en het gewoon mijn eisprong is :'). Ik heb dat echt wat buikkramp.

Misschien kun je eens kijken naar iets homeopathisch dat ondersteunt? Hoe is het tijdens je menstruatie? Daar heb ik sinds mijn bevallingen zelf meer last van, vooral de eerste dag is staan en lopen erg pijnlijk :o

De pil zorgt er natuurlijk voor dat je geen eisprong meer hebt, dus dat kan een optie zijn. Al ben ik zelf erg blij dat ik van de anti conceptie met hormonen af ben.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:22

Frensie schreef:
Ik voelde mijn eisprong altijd (nu niet want nu aan de anticonceptie dus geen eisprong).
Kreeg enorme krampen in mijn buik.

Vind het wel bijzonder om te voelen! Niet elke maand overigens voel ik het. Niet veel vrouwen voelen het(word er gezegd) vind alleen sommige symptomen echt een nadeel.. helaas. Ik heb geen pil of anticonceptie. Dus voel hem heel duidelijk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:25

Ik had het ook altijd heel erg, wél erg handig met zwanger worden :+ De eigenlijke sprong voelde ik ook altijd heel precies, zo weet ik dat ons kindje in mijn linker eierstok is begonnen :')

De enige echte tip die ik je kan geven is om geen groene thee te drinken, daar werd het bij mij echt heel erg pijnlijk van. Verder kan het helpen om dagelijks iets van soja binnen te krijgen, dat verzachtte het bij mij enigszins.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:27

Delphi schreef:
Hoi,

ik heb geen vervelende klachten, maar ik voel het wel altijd heel goed. Vaak denk ik dan dat mijn menstruatie begint ... tot ik even beter nadenk en besef dat het gelukkig die tijd nog niet is en het gewoon mijn eisprong is :'). Ik heb dat echt wat buikkramp.

Misschien kun je eens kijken naar iets homeopathisch dat ondersteunt? Hoe is het tijdens je menstruatie? Daar heb ik sinds mijn bevallingen zelf meer last van, vooral de eerste dag is staan en lopen erg pijnlijk :o

De pil zorgt er natuurlijk voor dat je geen eisprong meer hebt, dus dat kan een optie zijn. Al ben ik zelf erg blij dat ik van de anti conceptie met hormonen af ben.

Oah! Ja ik weet heel goed het verschil tussen mijn ovulatie pijn en menstruatiepijn.. de ovulatiepijn is wat scherper.. menstruatie pijn wat zeurderig. Over get algemeen heb ik minder last van menstruatiepijn. Word zelf regelmatig obgesteld zonder dat ik ook maar iets vantavoren heb gevoeld. Dit verschilt ook heel erg per maand. Ik heb nog geen kinderen ben 21 dus heb ook geen ervaringen na een bevalling hoe het dan is. Ik heb ook geen pil of anticonceptie met hormonen, dat is niks voor mij. En ben er net zoals u ook blij mee! Homeopatisch is trouwens wel een idee.. hou niet zo van medicijnen, maar homeopatisch vind ik wel ok!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:29

Ik voel het soms, niet altijd. Bij mij is het eerder een soort steken in mijn zij. (Mentruatiemijn heb ik eigenlijk nauwelijks last van, maar 2x per jaar dat ik echt pijn heb.) Wel handig als ik dan precies weet wanneer mijn maandstonden gaan beginnen, want mijn cyclus is heel onregelmatig (ik neem geen anticonceptie).

KaylOdi, zo omschrijf ik het ook altijd! Scherp / zeurderig :P

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:29

phormicola schreef:
Ik had het ook altijd heel erg, wél erg handig met zwanger worden :+ De eigenlijke sprong voelde ik ook altijd heel precies, zo weet ik dat ons kindje in mijn linker eierstok is begonnen :')

De enige echte tip die ik je kan geven is om geen groene thee te drinken, daar werd het bij mij echt heel erg pijnlijk van. Verder kan het helpen om dagelijks iets van soja binnen te krijgen, dat verzachtte het bij mij enigszins.

Ja ideaal!!! Haha alleen ik wacht nog n jaar of 6/7.. ben 21 haha! Maar ik voel hem ook op de precieze plek.. vandaag dus links.. vorige maand rechts. Maar voel hem meestal links moet ik zeggen!
Ow ik ben wel een groene thee drinker, dat maar even laten dan. Dankjewel voor de tips!

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:34

Iolanthe schreef:
Ik voel het soms, niet altijd. Bij mij is het eerder een soort steken in mijn zij. (Mentruatiemijn heb ik eigenlijk nauwelijks last van, maar 2x per jaar dat ik echt pijn heb.) Wel handig als ik dan precies weet wanneer mijn maandstonden gaan beginnen, want mijn cyclus is heel onregelmatig (ik neem geen anticonceptie).

KaylOdi, zo omschrijf ik het ook altijd! Scherp / zeurderig :P

Nee ik ook niet altijd! Maar meestal wel.. als je cyclus TE onregelmatig is kun je wel het beste gaan debken om iets van de pil te gaan gebruiken.. voor jezelf! Tenzij je het niet erg vind natuurlijk.
Ik ben altijd netjes optijd (afgezien van 2/3 daagjes) en heb ong. Een cyclus van 29/30 dagen. Ook wel eens wat langer. Maar niet heel erg verschillend. Vind het leuk zoveel meningen en ervaringen enzo te horen. Interessant haha!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:37

Ik vind het niet zo erg, ben momenteel toch single (toen ik een relatie had, was het iets meer stressen := ), maar het is wel handig om te weten :) Mijn cyclus varieert tussen de 33/40 dagen, denk ik.
Ik las ergens dat je je cyclus kon regelmatig maken door op elke 14de/15de/16de dag met de lamp aan te slapen (omdat dat de volle maan nabootst), maar weet niet of dat werkt. Maar dat is al een beetje off-topic :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:43

Ik voel het altijd, zoals gezegd dan links dan rechts. Ik ervaar het als een korte scherpe pijn links of rechts in mijn buik. Die pijn treed met name op als ik plas of pers. De drukverandering maakt dat het ei springt.
Gelukkig is het een korte pijn en ben ik hem vijf minuten later alweer vergeten.
Grappig is dat mijn cyclus links 28 dagen duurt en rechts 36 dagen en dat is dus ook af te meten aan mijn eisprong.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:45

mrie, ik voel het inderdaad ook scherper als ik pers of plas. Maar het duurt bij mij wel meestal langer dan 5 minuten.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:45

Iolanthe schreef:
Ik vind het niet zo erg, ben momenteel toch single (toen ik een relatie had, was het iets meer stressen := ), maar het is wel handig om te weten :) Mijn cyclus varieert tussen de 33/40 dagen, denk ik.
Ik las ergens dat je je cyclus kon regelmatig maken door op elke 14de/15de/16de dag met de lamp aan te slapen (omdat dat de volle maan nabootst), maar weet niet of dat werkt. Maar dat is al een beetje off-topic :P

Oahh haha high five! Ik ook.. daarom ook niet aan de pil.
Wauw das dan wel wat onregelmatiger indd, maar het valt nog mee. Een meisje dat ik ken was misschien 1 x in de 3 maanden ongesteld, en dan weer 2x achter elkaar en n dan weer 2 maanden niet. Echt HEEl onregelmatig. Die is ook aan de pil gegaan!!!
Oah geen idee, nog nooit iets over gehoord eigenlijk! Wel interessant! Niet erg een off topic xP
Heb wel gehoord dat vrouwen die veel en lang bij elkaar zijn en met elkaar omgaan.. hun cyclus zich aab elkaar gaat aanpassen. Iets vanuit de oertijd voor get geval er iets gebeurde met moeders.. en het kind ook door andere vrouwen verzorgd konden worden ivm borstvoeding enzo. Daar al s van gehoord?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:46

Ik voelde het, toen ik nog geen pil slikte, ook heel goed. Mijn moeder idem. We noemden dat thuis 'het hupje' :')

Sinds ik de pil slik geen last meer van.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:47

Daar heb ik inderdaad al van gehoord :j Van vrouwen uit hele stammen die samen mentrueerden. Ik denk dat de cyclus van de vrouw toen wel nog dichter bij de maan lag dan nu. Klinkt misschien zweverig, maar ik ben me effectief bewuster van mijn cyclus als die gelijk loopt met de maan. Mijn zus en ik menstrueren meestal samen, of een paar dagen verschillend.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:48

mrie schreef:
Ik voel het altijd, zoals gezegd dan links dan rechts. Ik ervaar het als een korte scherpe pijn links of rechts in mijn buik. Die pijn treed met name op als ik plas of pers. De drukverandering maakt dat het ei springt.
Gelukkig is het een korte pijn en ben ik hem vijf minuten later alweer vergeten.
Grappig is dat mijn cyclus links 28 dagen duurt en rechts 36 dagen en dat is dus ook af te meten aan mijn eisprong.

Ook heel bijzonder! Ik heb het bijvoorbeeld uit het niets en dat houdt tot wel een hele dag aan. En ook sjiek dat je je cyclus van links en rechts weet! Ik weet ook wel dat kijn linker cyclus ook sneller gaat, die heb ik ook vaker. Rechts echt misschien maar 4x p jaar ofzo.. let er alleen niet echt op hoelang die cyclus duurt... hoe heb jij dit gemeten?

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:50

Plien91 schreef:
Ik voelde het, toen ik nog geen pil slikte, ook heel goed. Mijn moeder idem. We noemden dat thuis 'het hupje' :')

Sinds ik de pil slik geen last meer van.

Is misschien omdat je nu geen eisprong meer hebt! Wel appart eh.. je moeder en jij allebei! Mijn noeder heeft het wel eens gevoelt vokgens mij.. maar niet regelmatig.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:52

Iolanthe schreef:
Daar heb ik inderdaad al van gehoord :j Van vrouwen uit hele stammen die samen mentrueerden. Ik denk dat de cyclus van de vrouw toen wel nog dichter bij de maan lag dan nu. Klinkt misschien zweverig, maar ik ben me effectief bewuster van mijn cyclus als die gelijk loopt met de maan. Mijn zus en ik menstrueren meestal samen, of een paar dagen verschillend.

Ja! Precies.. ik heb dat ook met een vriendin.. wij zijn altijd bijna gelijk.. zij meestal 1 dag later! Geloof er ook best wel in met de maan cyclus mee gaan.. zeker weten.. ik ga het eens opzoeken nieuwsgierig :p hihi

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:54

Hoe gemeten.... Eh.... Ik dacht altijd dat ik onregelmatig was dus toen ben ik het eens terug gaan zoeken in mijn agenda en toen kwam de aap uit de mouw, spreekwoordelijk gezegd. Ik bleek heel regelmatig, tis maar hoe je het bekijkt.

Maancyclus... neh geloof ik niks van. Feromonen die wel ja. Vandaar ook dat je elkaar aan kunt steken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:57

Wat misschien ook het vermelden waard is: zo'n woman calender app is heel handig als je je cyclus wil bijhouden :) Kun je vaak dingen op aanduiden, notities maken en tellen hoelang je cyclus duurt etc :) Ik hield het vooral goed bij toen ik een relatie had, nu duid ik meestal gewoon aan wanneer mijn menstruatie begonnen is.

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:58

mrie schreef:
Hoe gemeten.... Eh.... Ik dacht altijd dat ik onregelmatig was dus toen ben ik het eens terug gaan zoeken in mijn agenda en toen kwam de aap uit de mouw, spreekwoordelijk gezegd. Ik bleek heel regelmatig, tis maar hoe je het bekijkt.

Ja gemeten... beetje stom gezegd haha.. maar je snapt wat ik bedoel! Haha (a) uhuh ja klinkt logisch indd.. ik ben zelf ook regelmatig! Duurt het iets langer is het die van mijn rechter eierstok.. dan ben ik echt aan het denken van ow ik ben nog niet ongesteld hmm wat duurt dat lang.. maar het is eigenlijk nog nooit uitgebleven. Vanaf mijn 11e heb ik mijn eerste menstruatie en het is meteen al regelmatig geweeat vanaf die eerste x

KaylOdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 21:01

Iolanthe schreef:
Wat misschien ook het vermelden waard is: zo'n woman calender app is heel handig als je je cyclus wil bijhouden :) Kun je vaak dingen op aanduiden, notities maken en tellen hoelang je cyclus duurt etc :) Ik hield het vooral goed bij toen ik een relatie had, nu duid ik meestal gewoon aan wanneer mijn menstruatie begonnen is.

Goede tip! Is ook fijn om dat uit te zoeken.. zo weet je na n tijd ook precies wanneer je vruchtbaarste dagen zijn en je dus aan de slag moet hahaha.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:03

Er zal vast ook wel een appje voor te vinden zijn

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:05

Dat was de reden waarom ik weer aan de pil ben gegaan,
ik voelde hem knappen, kon 2 dagen niet fietsen of paardrijden, zo'n pijn.
Daarom de pil maar weer.
Ik had er vroeger geen last van, pas na m'n dertigste.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:10

Jeetje da's wel heftig dan zeg.
Hoe zouden al die pre-pil vrouwen dat toch gedaan hebben?